|

از بلندپروازی تا اخراج

گاهی اعداد می‌توانند وسعت اتفاق رخ‌داده را بهتر توصیف کنند. اعداد غیرواقعی؟

از بلندپروازی تا اخراج

گاهی اعداد می‌توانند وسعت اتفاق رخ‌داده را بهتر توصیف کنند.

اعداد غیرواقعی؟

ایسنا: قائم‌مقام حقوقی وزیر ارشاد در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات به اضافه‌شدن اعداد و ارقام غیرواقعی به لایحه برنامه هفتم توسعه کشور توسط کمیسیون تلفیق مجلس در حوزه فرهنگ، از بند تکلیف تولید هفت‌هزارو 300 دقیقه انیمیشن مثال زد و گفت: «این عدد هفت‌هزارو 300 دقیقه را تقسیم بر ۹۰ دقیقه (طول میانگین یک فیلم سینمایی) کنید؛ می‌شود حدود ۸۱ فیلم سینمایی انیمیشن در پنج سال و ۱۶ فیلم در هر سال! خب این عدد بلندپروازانه‌ای است! ما دوست داریم این تولید اتفاق بیفتد و حتی احساس می‌کنیم ظرفیت نیروی انسانی تولید آن نیز باشد، اما این عدد و ارقام از نظر شکل اجرائی کمی دور از ذهن است». او همچنین درباره تکلیف افزایش تعداد قاریان قرآن در کشور از رقم حدودا سه میلیون فعلی به ۱۰ میلیون نفر تا پنج سال آینده نیز اظهار کرد: اولا این موضوع را در نظر داشته باشیم که مقصود، ۱۰ میلیون حافظ ۳۰ جزء قرآن نیست، بلکه از یک تا ۳۰ جزء است.  

فقط دینار

ایلنا: جهانبخش سنجابی، دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق گفت: «ارزش صادرات ایران به عراق در هشت‌ماهه سال ۱۴۰۱ نزدیک به پنج میلیارد دلار بود که این رقم در مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از شش میلیارد دلار فراتر رفته است. با وجود جریان رو به رشد صادرات ایران به عراق، اما تفاوت نرخ ارز در بازار آزاد عراق و نرخ رسمی ارز در این کشور تهدیدی برای تجارت ایران در عراق به شمار می‌آید؛ زیرا ایرانی‌ها امکان تجارت با نرخ رسمی را ندارند و این امر سبب می‌شود کالای ایرانی در عراق ۲۰ درصد گران‌تر برای خریدار عراقی تمام شود. در نتیجه قدرت رقابت ایران در بازار عراق ضعیف می‌شود».

اخراج 13 هزار افغانستانی

تسنیم: فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: «۱۳هزار‌و ۲۰۴ نفر از اتباع کشور افغانستان توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد طرد و به کشورشان بازگردانده شدند». وی تأکید کرد: «اتباع کشور افغانستان که به صورت غیرقانونی قصد ورود دارند یا به صورت غیرمجاز در داخل کشور حضور دارند دستگیر و از کشور اخراج می‌شوند».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها