|

در مراسم بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس مجموعه دنیای اقتصاد مطرح شد

جهانگیری: با بن‌بست تصمیم‌گیری در اقتصاد مواجهیم

ظریف: دنیای امروز دنیای مردی و جوانمردی نیست

مراسم بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس مجموعه دنیای اقتصاد با حضور جمعی از اقتصاددانان، صاحب‌نظران و چهره‌های مطرح سیاسی و اقتصادی کشور از‌جمله اسحاق جهانگیری و محمد‌جواد ظریف و همچنین اهالی رسانه در هتل استقلال تهران برگزار شد.

جهانگیری: با بن‌بست تصمیم‌گیری در اقتصاد مواجهیم

مراسم بیست‌ویکمین سالگرد تأسیس مجموعه دنیای اقتصاد با حضور جمعی از اقتصاددانان، صاحب‌نظران و چهره‌های مطرح سیاسی و اقتصادی کشور از‌جمله اسحاق جهانگیری و محمد‌جواد ظریف و همچنین اهالی رسانه در هتل استقلال تهران برگزار شد.

بن‌بست تصمیم‌گیری در اقتصاد کشور

اسحاق جهانگیری، معاون‌اول دولت حسن روحانی که از میهمانان ویژه مراسم بود، به توضیح چالش‌ها و بحران‌های اساسی پیش‌روی کشور پرداخت و انتقادات تندی به عملکرد دولت سیزدهم وارد دانست. جهانگیری وجود این مسائل را نتیجه تعلل در تصمیم‌گیری مسئولان کشور دانست و به تبیین بحران کمبود آب، مسائل محیط‌‌زیستی، ناترازی نظام بانکی و صندوق‌های بازنشستگی پرداخت. معاون‌اول دولت روحانی ضمن اشاره به افزایش افسار‌‌گسیخته هزینه‌های دولت و محدودیت‌های روز‌افزون منابع دولت بر این مسئله تأکید کرد که دولت در سال گذشته ۳۲۰ هزار میلیارد تومان به برخی صندوق‌های بازنشستگی کمک کرده و این کمک دولت در مقایسه با سال ۸۴ حدود ۲۰۰ برابر شده است. جهانگیری از افق نامعلوم اقتصاد کشور و بن‌بست تصمیم‌گیری که بر اثر آن به وجود آمده، صحبت کرد. او در ادامه افزود که در زمان دولت محمد خاتمی، وقتی که در سال ۸۴ افق ۲۰‌ساله‌ای برای تبدیل به قدرت اول منطقه‌ شدن را تدوین کردیم، رقبای منطقه‌ای ما مثل ترکیه و عربستان سعودی شرایط مشابهی با ما داشتند‌ اما امروزه که به سر‌رسیدن آن نزدیک شدیم، شرایط کاملا دگرگون است.

روسیه به خاطر ما خودش و منافعش را به خطر نخواهد انداخت

محمد‌جواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه کشورمان نیز که از سخنرانان اصلی این مراسم بود، وقتی پشت تریبون قرار گرفت، با اشاره به‌ موضع‌گیری شریعتمداری در روزنامه کیهان تا رسانه‌های چپ در کشور به رفتار روسیه در قبال نقض تمامیت ارضی کشور با نادیده‌گرفتن حاکمیت ایران بر جزایر سه‌گانه، به تبیین نگاه غلط سیاست‌گذاران در مواجهه با مسائل بین‌المللی پرداخت. ظریف با اشاره به دنیای جدید در عصر پسا‌ جنگ سرد تأکید کرد که هیچ کشوری نمی‌خواهد مردمش را به سمت ناملایمات بکشاند؛ ولی نگاه غلط و اشتباه ادراکی کشور را به آن سمت هل خواهد داد. وزیر امور خارجه سابق ایران گفت همه جناح‌ها و رسانه‌های چپ و راست کشور از موضع اخیر روسیه درباره جزایر سه‌گانه خشمگین‌اند؛ اما این یک مسئله کاملا طبیعی در جهان امروز است. ظریف در ادامه افزود که روسیه به خاطر ما خودش و منافعش را به خطر نخواهد انداخت. دنیای امروز دنیای مردی و جوانمردی نیست. اگر ما با دیدگاه غلط امتیازات و فداکاری‌های بیش از حدی را تقدیم روسیه کردیم، نباید توقع رفتار مشابه مسکو را داشته باشیم. دنیای امروز دنیای مردی و جوانمردی نیست.

دنیای اقتصاد،  رسانه مرجع اقتصاد

مسعود نیلی، اقتصاددان، نیز در مراسم بیست‌و‌یکمین سالگرد تأسیس مجموعه دنیای اقتصاد که با حضور جمعی از اقتصاددانان، صاحب‌نظران و چهره‌های مطرح سیاسی و اقتصادی کشور در هتل استقلال تهران برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌های این رسانه به تجلیل از اقتصاددان‌های ایرانی و تلاش‌های آنها در راستای ترویج علم اقتصاد در کشور پرداخت. این اقتصاددان همچنین ضمن تبریک 21سالگی دنیای اقتصاد عنوان کرد این مجموعه توانسته در تلاطمات مختلف نه‌تنها خود را حفظ کند‌ بلکه با رشد و توسعه توانسته به یک رسانه مرجع در حوزه اقتصاد کشور تبدیل شود. همچنین در این مراسم در کنار سخنرانی اسحاق جهانگیری، معاون‌اول دولت روحانی و محمدجواد ظریف، وزیر اسبق امور خارجه و مسعود نیلی، اقتصاددان، به‌عنوان سخنرانان اصلی، علیرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت رسانه‌ای دنیای اقتصاد، هم در ابتدا با تأکید بر اهمیت وجود رسانه‌های اقتصادی برای امروز ایران، 21 سال حضور مداوم و تولید محتوای اقتصادی از سوی گروه دنیای اقتصاد را باعث افتخار و سربلندی دانست. در ادامه نیز جمعی از اقتصاددانان و صاحب‌نظران برجسته ایران ‌مانند موسی غنی‌نژاد، امینه محمودزاده، علی چشمی، علی سرزعیم، محمد اکبرپور و محمد قوچانی حضور پیدا کردند و هرکدام از دیدگاه خود به مسائل اقتصادی روز ایران و اهمیت وجود یک رسانه اقتصادی پرداختند. همچنین در پایان مراسم از دکتر موسی غنی‌نژاد تقدیر ویژه شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها