|

هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان سازمان مجاهدین خلق:

تروریست‌ها چگونه صحنه قتل در خیابان را طراحی می‌کردند؟

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات سرکردگان‌ سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، دیروز (سه‌شنبه سوم بهمن) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک، امین ناصری و مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

تروریست‌ها چگونه صحنه قتل در خیابان را طراحی می‌کردند؟

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات سرکردگان‌ سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، دیروز (سه‌شنبه سوم بهمن) در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک، امین ناصری و مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار شد.

قاضی در ابتدای دادگاه بیان کرد: انتخاب وکیل تسخیری برای متهمان از سوی دادگاه مغایر حق انتخاب وکیل برای آنها نیست. حسب کیفرخواست صادره اتهام متهمان با یکدیگر در یک درجه نیست.

قاضی دهقانی از نماینده دادستان درخواست کرد در جایگاه قرار بگیرد و ادامه کیفرخواست را قرائت کند.

فرمانده شاخه اصفهان سازمان مجاهدین خلق محاکمه شد

حسین دادخواه متهم ردیف ۷۱ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی مجاهدین خلق است. نام‌برده قبل از انقلاب، جذب سازمان شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان مسئول شاخه اصفهان، اقدام به فعالیت می‌کرد.

در ادامه و در مقطع فاز نظامی تشکیلات، وی به شاهرود متواری می‌شود و مسئولیت اجرائی پایگاه مجاهدین خلق را در آنجا بر عهده می‌گیرد. وی که در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۶۱ در یک قرار تشکیلاتی در شاهرود، با نام مستعار رضا حدادی، با کلت، نارنجک و قرص سیانور، دستگیر و به تهران اعزام شده بود، در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۶۱، در مسیر انتقال مجدد به شاهرود، در راه‌آهن تهران، از دست مأموران فرار کرده و به خارج از کشور متواری می‌شود.

نام‌برده سپس به عراق رفته و در شاخه نظامی سازمان، با سمت معاونِ مسئولِ تیم تروریستی، سازماندهی می‌شود. گفتنی است وی در اکثر تحرکات منافقین در غرب کشور، شرکت فعال داشته و مدتی نیز به عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند.

شایان ذکر است در قتل عمد (شهادت) سید محمدحسن بهشتی‌نژاد، حسین دادخواه و مرتضی فخار، مسئولیت شناسایی هدف ترور (شهید بهشتی‌نژاد)، آدرس و ساعات تردد نام‌برده و همچنین اعلام این اطلاعات به عوامل ترور را بر عهده داشته‌اند. بدین نحو که در این اقدام تروریستی، اعضای یک تیم پنج‌نفره در سال ۱۳۶۰، به درِ منزل نام‌برده مراجعه و به بهانه دادن نامه، به سمت او شلیک می‌کنند که منجر به قتل (شهادت) وی و کودک خردسال همراهش شده و اعضای تیم ترور نیز پس از آن موفق به فرار می‌شود.

منبع مالی سازمان در هلند چه کسی است؟

فاطمه داوران متهم ردیف ۷۲ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی مجاهدین خلق است. نام‌برده در سال ۱۳۶۳، هوادار گروهک شده و در سال ۱۳۶۴ به همراه همسرش که یکی از اعضای سازمان و فعال در بخش سیمای نفاق است به آلمان رفته و در تشکیلات، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وی در حال حاضر، به عنوان رکن اصلی تأمین مالی تروریسم در شاخه هلند گروهک، شناخته می‌شود.

افسر امنیتی قرارگاه تروریستی اشرف ۳ چه کسی است؟

حسین ربوبی‌خبوشانی متهم ردیف ۷۳ در دادگاه رسیدگی به جرائم سازمان مجاهدین خلق است. نام‌برده قبل از انقلاب، با سازمان آشنا، جذب گروهک شده و شروع به فعالیت می‌کند. متعاقبا وی در سال ۱۳۶۰، از کشور متواری و به مقر اشرف در عراق ملحق می‌شود و در آنجا فعالیت خود را در ستاد سازمان، در بخش فنی، امنیت، نظامی و جمع‌آوری اطلاعات ادامه ‌می‌دهد. شایان ذکر است که وی یکی از کادر‌های اصلی ستاد داخله سازمان بوده که در سازماندهی افراد نفوذی به منظور انجام عملیات‌های تروریستی در ایران، نقش فعال داشته است.

سازمان‌دهی عملیات ترور شهید لاجوردی توسط چه کسانی انجام شد؟

سپیده ابراهیمی متهم ردیف ۷۴ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نام‌برده در آمریکا جذب سازمان شده و در زمان عملیات تروریستی- نظامیِ فروغ جاویدان، به عراق اعزام می‌شود. گفتنی است وی در آن عملیات، از ناحیه دست راست، مورد اصابت تیر قرار گرفته و به همین دلیل نیز انگشتانش از کار می‌افتد.

سپیده ابراهیمی در مشارکت با مریم حاج‌خانیان، مهرافروز پیکرنگار و ژیلا دیهیم، یکی دیگر از عوامل اصلی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترور شهید اسدالله لاجوردی و نتیجتا شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والامقام محسوب می‌شود.

گفتنی است در آن اقدام تروریستی، اصغر رئیس‌اسماعیلی و زین‌العابدین مسعودی به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسیده و اصغر دهقان فاضلی نیز مجروح می‌شود. در ضمن نام‌برده در حال حاضر یکی از مسئولان اصلی ستاد داخله است.

مسئول آموزش نفوذی‌ها در سازمان مجاهدین خلق محاکمه شد

بیژن رحیمی متهم ردیف ۷۵ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نام‌برده پس از پیروزی انقلاب، در فاز‌های غیررسمی و رسمی نظامی سازمان در تهران، مسئولیت شورای اجتماعی و بخش نفوذی‌های ستاد مرکزی را بر عهده می‌گیرد. متعاقباً وی در سال ۱۳۶۲ از کشور خارج و ابتدا به فرانسه و سپس به عراق منتقل می‌شود و در شاخه نظامی این گروهک تروریستی، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

نام‌برده سپس به عضویت شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت درآمده و مدتی نیز (در سال ۱۳۶۸) به‌عنوان حفاظت فیزیکی ساختمان رجوی و مدتی هم محافظ وی فعالیت می‌کند. از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به فعالیت در بخش اطلاعات گروهک و همچنین هدایت نفوذی‌های مجاهدین خلق در داخل کشور اشاره کرد.

آموزش اطلاعاتی سازمان در استخبارات عراق!

سهیلا شعبانی متهم ردیف ۸۱ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی مجاهدین خلق است. نام‌برده در سال ۱۳۶۳ به صورت غیرقانونی از ایران به عراق متواری شده و در قسمت اطلاعات سازمان مجاهدین خلق مشغول به کار می‌‌شود.

گفتنی است وی دوره‌های بازجویی و ضد اطلاعات را در استخبارات عراق گذرانیده و همچنین آموزش‌های نظامی مختلفی مانند رانندگی تانک را فرا گرفته و به همین علت نیز در شاخه نظامی مجاهدین خلق به عنوان یکی از مسئولان دسته، به‌کارگیری می‌شود.

عملیات تروریستی مروارید توسط چه کسانی سازماندهی شده است؟

احمد شکرائی متهم ردیف ۸۲ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نام‌برده در سال ۱۳۵۳ جذب گروهک تروریستی منافقین شده و سپس در قسمت‌های اجرائی، حفاظت و نظامی تشکیلات فعالیت کرده و در برهه‌ای نیز سازماندهی تظاهرات و تجمعات غیرقانونی را بر عهده داشته است.

وی همچنین ضمن هدایت برخی عملیات‌های تروریستی گروهک در تهران طی سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۱، در اواسط سال ۶۱ از کشور متواری و پس از سازماندهی در یگان رزم، به عنوان محافظ مسعود و مریم رجوی، در گروهک به فعالیت می‌پردازد.

در ادامه وی به عنوان مسئول تیم، در اکثر عملیات‌های تروریستی- نظامی حضور داشته و در سال ۱۳۶۹، در قامت مسئول، در عملیات تروریستی- نظامیِ مروارید (نسل‌کشی اکراد عراق)، شرکت می‌کند.

تبلیغات قاتلان در دهه 60 بر عهده چه کسی بوده است؟

مهران صادق متهم ردیف ۸۴ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی مجاهدین خلق است. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به سازمان مجاهدین خلق پیوسته و در حال حاضر نیز از اعضای کمیسیون تبلیغات نفاق در آلبانی و از گردانندگان سایت‌ها و کانال‌های ارتباطی گروهک است.

گفتنی است دخترعموی مشارالیه (به نام سهیلا صادق)، از عناصر کادر شورای رهبری سازمان بوده که نام‌برده در سال ۱۳۶۹ زیر نظر وی، فعالیت می‌کرده است.

ترور زیر سایه آمریکایی‌ها در تهران!

طاهره ضیائی متهم ردیف ۸۵ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نام‌برده در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، جذب گروهک منافقین شده و اقدام به فعالیت در راستای اهداف نفاق می‌کند. وی پس از اعلام فاز مسلحانه، از کشور متواری و در عراق، به شاخه نظامی سازمان ملحق می‌شود. گفتنی است نام‌برده در عملیات‌های مختلف نظامی- تروریستیِ گروهک علیه شهروندان ایران، شرکت داشته و در حال حاضر نیز عضو شورای رهبری سازمان است. ضمنا طاهره ضیائی پیش از این، پناهندگی کشور آمریکا را اخذ کرده و در حال حاضر نیز تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۸۴/۶-۲۰۰۲ است.

محافظ مریم و مسعود رجوی در پادگان تروریستیِ اشرف چه کسی است؟

رقیه عباسی متهم ردیف ۸۷ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی مجاهدین خلق است. نام‌برده در سال ۱۳۵۸ جذب منافقین شده و در راستای اهداف گروهک، به فعالیت می‌پردازد. پس از ورود تشکیلات به فاز نظامی و اوج‌گرفتن اقدامات تروریستی در سال ۱۳۶۰، وی از کشور متواری و به مقر نفاق در عراق ملحق می‌شود.

گفتنی است نام‌برده مدتی مسئولیت حفاظت از مریم و مسعود رجوی را بر عهده داشته و در حال حاضر نیز عضو کادر رهبری، شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و مسئول پشتیبانی گروهک در آلبانی (زیرمجموعه زهره اخیانی) است.

ظهره عطریانفر در مقر تروریستیِ آلبانی چه می‌کند؟

زهره عطریانفر متهم ردیف ۸۸ در دادگاه رسیدگی به جرائم سازمان مجاهدین خلق است. وی در سال ۱۳۵۸، پس از ازدواج با محمدجواد قدیری، جذب سازمان شده و اقدام به فعالیت در راستای اهداف گروهک می‌‌کند. نام‌برده پس از انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، از کشور متواری و از طریق مرز کردستان، به مقر نفاق در عراق ملحق می‌شود.

شایان ذکر است زهره عطریانفر در سال ۱۳۸۱، همراه مریم رجوی به اروپا رفته و ضمن حضور مستمر در دفتر و تیم وی، در حال حاضر نیز از اعضای کادر مرکزی سازمان است.

از دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

عضویت در شورای مرکزی گروهک

حضور فعال در برنامه‌های نشست خاص کادر مرکزی و نشست حوض و عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت

ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۴۶۵/۶-۲۰۰۲ است.

مسئول ستاد داخله سازمان مجاهدین خلق در آلبانی چه کسی است؟

مهری علیقلی متهم ردیف ۸۹ در دادگاه رسیدگی به جرائم تروریستی سازمان است. از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

مسئول آموزش شاخه نظامی نفاق، معاون تیم نظامی- تروریستی در سال ۱۳۷۳ و عضویت در شورای رهبری گروهک در سال ۱۳۷۴. شایان ذکر است نام‌برده در حال حاضر از مسئولان ستاد داخله گروهک در آلبانی است. ضمنا نام‌برده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۱۲۷/۱-۲۰۰۹ است.

در پایان زمان رسیدگی دیروز، قاضی دادگاه ختم جلسه هفتم را صادر کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها