|

تورم ۶۰درصدی و الزام افزایش ۴۰درصدی حقوق

این روزها موضوع تعیین حداقل حقوق روی بورس است و همه، چه اعضای جامعه کارگری و چه برخی از مسئولان، سعی می‌کنند نظر خود را درباره این موضوع مطرح کنند. ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از همین افراد است که در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای بر این موضوع تأکید کرده که برای تعیین حداقل مزد، همیشه نظر مشورتی‌اش را به تصمیم‌گیران داده است.

تورم ۶۰درصدی و الزام افزایش ۴۰درصدی حقوق

شرق: این روزها موضوع تعیین حداقل حقوق روی بورس است و همه، چه اعضای جامعه کارگری و چه برخی از مسئولان، سعی می‌کنند نظر خود را درباره این موضوع مطرح کنند. ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از همین افراد است که در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای بر این موضوع تأکید کرده که برای تعیین حداقل مزد، همیشه نظر مشورتی‌اش را به تصمیم‌گیران داده است. 

او به ایلنا گفته است: ما معمولا هر سال به دوستان نظر مشورتی ارائه کرده‌ایم و همواره تأکید داریم که افزایش حقوق نزدیک به قانون باشد. اگر تورم را دقیق در نظر بگیریم شاید حدود ۶۰ درصد باشد، اما انتظار این نیست، ما موافق این هستیم که یک عدد مناسب که قابلیت اجرا هم داشته باشد و بینابین باشد یعنی همان حدود ۴۰ درصد عدد مناسب‌تری است.

او گفت: به نظر من دولت باید آمار مناسبی از سبد معیشتی کارگران و تورم کالاهای اساسی داشته باشد و قانون هم در بحث افزایش حقوق کارگران صراحت دارد که بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند باشد. در نتیجه هرچه در نرخ افزایش دستمزد به قانون نزدیک شویم، 

بهتر خواهد شد.  با فضایی که در دو، سه روز اخیر به وجود آمده و تورمی که در بحث خوراک پروتئینی پیش آمده، امیدواریم دوستان تصمیم‌گیرنده در این زمینه تصمیم عاقلانه‌ای بگیرند که منصفانه و کارشناسی‌شده باشد و ما هم چون عضو شورای تصیم‌گیرنده نیستیم، کمک مشورتی به دوستان ارائه خواهیم کرد که ان‌شاءالله مفید باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها