|

آماده‌باش هلال‌احمر، پلیس و راهداری برای سفرهای نوروزی

همه جا بوی نوروز گرفته و شلوغی خیابان‌ها و جنب‌و‌جوش آخر سال قصه خوشایند همیشه‌ای است که تکراری نمی‌شود. سفرهای نوروزی از چند روز پیش شروع شده و مسافران بار بسته و حالا به سیاق هر سال، ترافیک و ازدحام پایتخت به تن جاده‌ها سرازیر می‌شود و از آنجا به استان‌ها و شهرها و اقامتگاه‌های بزرگ و کوچک می‌رسد.

آماده‌باش هلال‌احمر،  پلیس و راهداری برای سفرهای نوروزی

شرق: همه جا بوی نوروز گرفته و شلوغی خیابان‌ها و جنب‌و‌جوش آخر سال قصه خوشایند همیشه‌ای است که تکراری نمی‌شود. سفرهای نوروزی از چند روز پیش شروع شده و مسافران بار بسته و حالا به سیاق هر سال، ترافیک و ازدحام پایتخت به تن جاده‌ها سرازیر می‌شود و از آنجا به استان‌ها و شهرها و اقامتگاه‌های بزرگ و کوچک می‌رسد. نوروز مجالی است برای دمی آسودن، اما نه برای همه. پزشکان و پرستاران و راهداران و آتش‌نشانان‌ و امدادگران و دیگر مشاغل حساس، مثل همیشه گوش‌به‌زنگ‌اند. امدادگران سرخ‌و‌سفید‌پوش هلال‌احمر، بدون چشمداشت و با حداقل حقوق و مزایا، هر سال نوروز در پایگاه‌های امداد و نجات شبانه‌روزی در حال خدمت‌اند و در حوادث و مشکلات جاده‌ای به یاری مسافران می‌شتابند. امسال به دلیل هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی و عید فطر، تعطیلات برای عده‌ای طولانی‌تر هم خواهد شد. چند روز پیش، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، زمان سفرهای نوروزی سال جدید را از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا 

۱۷ فروردین 1403 اعلام کرد.

درست در همین ایام، سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز اعلام آمادگی کرده و گفته است بیست‌وچهارمین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان هلال‌احمر با هدف پیشگیری از تصادفات جاده‌ای مسافران نوروزی، از 24 اسفند آغاز می‌شود و تا 17 فروردین 1403 ادامه دارد.

بنا بر گفته این سازمان، اعضای داوطلب در 550 پست ثابت و اکیپ‌های سیار سحاب به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند؛ «خدمات پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، برپایی فضای دوستدار برای کودکان و نوجوانان، استقرار ایستگاه‌های ایمنی و سلامت، راهنمایی مسافران به نقاط ایمن در مناطق سیاحتی و فرهنگی، برگزاری پویش سبز با موضوع تغییرات اقلیمی و حفاظت از منابع طبیعی، با شعار جوانان سفیران ایمنی سلامت و نشاط اجتماعی است». به گفته آنها در هر پایگاه پنج عضو داوطلب حضور خواهند داشت و در صورت افزایش مراجعه مسافران نوروزی بر تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار و همچنین اعضای داوطلب حضور پیداکرده در این پایگاه‌ها افزوده خواهد شد. همچنین پست‌های نوروزی در مناطق مسافرپذیر و پرخطر در 30‌کیلومتری منتهی به مقاصد سفر پیش‌بینی شده و در هر پست نوروزی پنج نفر و در اکیپ‌های سحاب دو نفر عضو داوطلب سازمان جوانان هلال‌احمر آماده ارائه خدمت به هم‌وطنان هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها