|

مجازات برای آمبولانس‌سواری

ماجرای استفاده از آمبولانس برای رفت و آمد شخصی بار دیگر سبب شد تا جزئیات بیشتری درباره مقررات و نحوه استفاده از این وسیله نقلیه ضروری مطرح شود.

مجازات برای آمبولانس‌سواری

ماجرای استفاده از آمبولانس برای رفت و آمد شخصی بار دیگر سبب شد تا جزئیات بیشتری درباره مقررات و نحوه استفاده از این وسیله نقلیه ضروری مطرح شود.

مجازات سوءاستفاده از آمبولانس چیست؟

اسماعیل فراهانی، معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران، در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرکت‌های آمبولانس خصوصی گفت: «شرکت‌های آمبولانس‌های خصوصی، بر اساس آیین‌نامه تأسیس مراکز خدمات آمبولانس خصوصی مراحل مختلف را طی کرده و در پایان مجوز فعالیت دریافت می‌کنند. تداوم فعالیت این شرکت‌ها، منوط به رعایت نکات آیین‌نامه است و در این قانون همه اصول و شرایط کار مطرح شده است. اگر هرکدام از مفاد آیین‌نامه توسط این شرکت‌ها رعایت نشود، با آنها برخورد قانونی صورت می‌گیرد، همچنین ممکن است از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود. همه این شرکت‌ها تحت نظر سازمان اورژانس پیش‌بیمارستانی کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و فعالیت آنها به صورت رندوم نیز رصد می‌شود». او اضافه کرد: «در استان تهران، اداره نظارت بر آمبولانس‌های غیر ۱۱۵، به صورت شبانه‌روزی و مستمر بر فعالیت این شرکت‌های خصوصی نظارت دارد و در هرکجا که مشکلی باشد با این شرکت‌ها برخورد صورت می‌گیرد». معاون فنی و عملیات اورژانس استان تهران با اشاره به نوع برخورد با شرکت‌های متخلف ادامه داد: «اگر در هر زمینه‌ای این شرکت‌ها، تخلف انجام دهند به صورت موقتی تعطیل می‌شوند. همچنین جریمه‌ای برای آنها در نظر گرفته می‌شود. در مواقعی ممکن است نسبت به نوع تخلف، از تمدید اعتبار مجوز این شرکت‌ها جلوگیری شود و این‌گونه به خاطر تخلفات انجام‌شده از ادامه فعالیت منع می‌شوند. تعداد شرکت‌های متخلف بسیار کم است زیرا آنها مشتاق به ادامه فعالیت خود هستند در نتیجه تلاش می‌کنند کمترین تخلف را مرتکب شوند».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها