|

حضور فعال روسیه در نمایشگاه دام و طیور ایران

شرکت‌های روس به‌صورت فعال در نمایشگاه دام و طیور ایران شرکت می‌کنند. مجید موافق‌قدیری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، با اعلام این موضوع از برگزاری بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران خبر داد.

حضور فعال روسیه در نمایشگاه دام و طیور ایران

شرق: شرکت‌های روس به‌صورت فعال در نمایشگاه دام و طیور ایران شرکت می‌کنند. مجید موافق‌قدیری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران، با اعلام این موضوع از برگزاری بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران خبر داد.

او در یک نشست خبری که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، توضیح داد: این نمایشگاه می‌تواند به حل برخی نابسامانی‌ها، چالش‌ها و موانعی که در این صنعت وجود دارد، کمک کند و فعالان بخش کشاورزی انتظار دارند آقای پزشکیان بتواند صدای رسای بخش کشاورزی باشد که در طول این سال‌ها به‌شدت مظلوم واقع شده است.

موافق‌قدیری گفت: در این نمایشگاه برنامه‌های مختلفی دنبال می‌شود، از جمله ارائه دستاوردها، نوآوری‌ها و محصولات مختلف به دو صورت خاص و عمومی در قالب پکیج‌هایی به بازدیدکنندگان؛ همچنین یکی از برنامه‌ها معرفی فضای تولید در صنعت دام و طیور به جامعه است تا افراد با مراحل مختلف تولید از‌ جمله تولید گوشت مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز، شیر و... آشنایی بیشتری حاصل کنند و مردم با این موضوع آشنا شوند که برای تولید یک محصول پروتئینی باکیفیت چه مراحلی طی می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: برنامه داریم صنعت دام و طیور را از فضای سنتی خود به فضای عمومی بیاوریم. توسعه و ترویج مصرف خوراک آماده دام، طیور و آبزیان جزء محورهای اصلی ما خواهد بود.

او ادامه داد: تلاش برای ارتقای شناخت و باور جامعه از نقش صنعت دام و طیور در توسعه پایدار یکی دیگر از محورهای ما است. باید به توسعه و ترویج فناوری نوین و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت توجه کنیم.

موافق‌قدیری با اشاره به ابلاغ برنامه هفتم توسعه از طرف محمد مخبر گفت: در این برنامه به بخش دام و طیور کم پرداخته شده است اما در مقایسه با سال گذشته بد نیست. یکی از میزگردهای نمایشگاه را به این موضوع اختصاص دادیم. این میزگرد با حضور معاون وزیر برگزار می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: به‌دلیل تحریم و مشکلات سیاست خارجی حضور شرکت‌های قوی صنعت دام و طیور در نمایشگاه کم‌رنگ است. امسال میزبان ۳۹ سفیر در صنعت دام و طیور هستیم و از آنها دعوت شده است. ۱۱ شرکت تجاری از کشورهای مختلف خواهیم داشت. روسیه در نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت. همچنین در ادامه این نشست خبری سالار رضایی، دبیر اجرائی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته ایران (1403) گفت: تاکنون 400 شرکت داخلی و 14 نمایندگی از شرکت‌های مختلف خارجی در نمایشگاه حضور دارند و 160 شرکت در صف انتظار برای حضور در نمایشگاه قرار دارند. علاوه‌بر‌این 39 سفیر از کشورهای مطرح در صنعت دام، طیور و آبزیان برای حضور در نمایشگاه دعوت شده است و تاکنون 11 هیئت تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند. نمایشگاه در فضایی به‌مساحت 40 هزار مترمربع و 12 سالن برگزار می‌شود. رضایی گفت: این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ تیر تا دو مرداد برگزار می‌شود. ۱۲ سالن خواهد داشت. نمایشگاه از سه بخش تجهیزات، دارویی و خوراک  تشکیل می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها