|

خدمت‌رسانی هلال‌احمر به زائران

جمعیت هلال‌احمر همه‌ساله در ایام محرم و اربعین حسینی خدمت به زائران را سرلوحه وظایف خویش قرار می‌دهد و برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیران در امور عام‌المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان امسال نیز همچون دو سال گذشته، در قالب پویش ملی «مرهم زائر» و برای تأمین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسم جهانی و اجتماع انبوه، اعلام مشارکت عمومی‌کرده است.

خدمت‌رسانی هلال‌احمر به زائران

ایرنا: جمعیت هلال‌احمر همه‌ساله در ایام محرم و اربعین حسینی خدمت به زائران را سرلوحه وظایف خویش قرار می‌دهد و برای جلب مشارکت‌های مردمی و خیران در امور عام‌المنفعه و بشردوستانه اهتمام دارد و به همین منظور، سازمان داوطلبان امسال نیز همچون دو سال گذشته، در قالب پویش ملی «مرهم زائر» و برای تأمین بخشی از اقلام دارویی مورد نیاز این مراسم جهانی و اجتماع انبوه، اعلام مشارکت عمومی‌کرده است.

سومین پویش ملی «مرهم زائر» با هدف تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی مراسم اربعین حسینی و دیگر طرح‌های سلامت‌محور و بشردوستانه هلال‌احمر، از محل مشارکت‌های مردمی، خیرین و حامیان، در ماه محرم آغاز شده است.

با اعلام فراخوان و در قالب پویش «مرهم زائر» برای سومین سال متوالی، عموم مردم، خیران و حامیان با جمعیت هلال‌احمر در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران مراسم اربعین حسینی از طریق تأمین بخشی از نیازمندی‌های دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی این تجمع انبوه و باشکوه همکاری خواهند کرد.

همکاری آحاد مردم و خیرین با پویش «مرهم زائر ۳» از طریق مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی صورت می‌گیرد. مشارکت غیرنقدی مردم در این پویش شامل اهدای داروهای سالم و مازاد بر مصرف خانگی و نحوه مشارکت حامیان، اهدای محموله دارویی و تجهیزات مصرفی پزشکی به شعب، خانه‌های هلال و پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر در سراسر استان خواهد بود.

شهروندان می‌توانند با اهدای داروها در بسته‌بندی مناسب و ترجیحا با بسته‌بندی اولیه کارخانه، داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه نباشد، داروهای مایع، نیمه‌جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته‌بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسول‌ها، پرل‌ها به‌صورت فله‌ای و بازنشده در این پویش شرکت کنند. داروهای اهدایی پس از طی فرایند تفکیک، برای انتقال به کشور عراق و توزیع در مراکز درمانی تحت نظارت جمعیت هلال‌احمر ایران، در اختیار مرکز پزشکی حج و زیارت قرار می‌گیرد.

شهروندان می‌توانند با اهدای داروها در بسته‌بندی مناسب و ترجیحا با بسته‌بندی اولیه کارخانه، داروهای یخچالی و داروهای دارای شرایط نگهداری در دمای ۱۵ تا ۲۰ درجه نباشد، داروهای مایع، نیمه‌جامد، اسپری‌ها و شیاف‌ها با بسته‌بندی باز و نیز قرص‌ها، کپسول‌ها، پرل‌ها به‌صورت فله‌ای و بازنشده در پویش «مرهم زائر» شرکت کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها