|

افتتاح اولین رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی

افتتاحیه اولین رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی، روز یکشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های دانشگاه علم‌و‌فرهنگ با حضور منتخبان و استادان راهنما برگزار شد.

افتتاحیه اولین رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی، روز یکشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های دانشگاه علم‌و‌فرهنگ با حضور منتخبان و استادان راهنما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، بهزاد رشیدی، دبیر اجرایی، هدف از برگزاری این رویداد را کمک به ارتقای دانش فیلم‌نامه‌نویسی، شناسایی و همچنین معرفی استعدادهای خلاق فیلم‌نامه‌نویسی در سطح کشور بیان کرد و گفت: فراخوان رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی در زمستان سال گذشته صورت گرفت و قالب‌های مد نظر این رویداد، به صورت ایده و خلاصه طرح در گونه‌های سینمای بلند، کوتاه داستانی و سریال بوده است.

به گفته دبیر اجرایی، هیئت ‌داوران این رویداد شامل پوران درخشنده، مهدی سجاده‌چی، مصطفی رستگاری، علی مؤذنی و حجت‌الاسلام حسین رحیم‌زاده بودند و این هیئت از میان هزار اثر که ۳۳۲ نفر به دبیرخانه ارسال کرده بودند، ۹۸ اثر را در دو بخش کوتاه و بلند انتخاب کردند که این ۹۸ نفر در یک فضای رقابتی، طی ۹۰ ثانیه طرح و ایده خود را ارائه می‌دهند.

بهزاد رشیدی در ادامه گفت: استادان راهنمای اولین رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی، محمود اربابی، مهدی احمدی، هومان فاضل، فریدون فرهود و رضا حیدرنژاد هستند و طی دوره رویداد بر کار گروه‌هایی نظارت می‌کنند که از صاحبان ایده‌های برتر و سایر منتخبان شکل می‌گیرند و ایده خود را به طرح تبدیل می‌کنند.

پس از صحبت‌های دبیر اجرایی اولین رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی، رئیس هیئت‌ ارزیابی آثار در جایگاه خود مستقر شد تا فرایند ارائه ۹۰‌ثانیه‌ای منتخبان آغاز شود. مهدی سجاده‌چی پیش از شروع ارائه این آثار، ضمن توصیف این رویداد به‌مثابه مسیر ورود علاقه‌مندان به جریان حرفه‌ای، گفت: امیدوارم این مسیر تداوم‌ پیدا کند. هدف از این رویداد بازشدن راهی برای علاقه‌مندان به فیلم‌نامه‌نویسی است تا در ابتدا وارد جریان آماتوری به معنای دلخواه و سپس وارد جریان حرفه‌ای سینما و تلویزیون یا آثار کوتاه شوند.

با این توضیحات، منتخبان در قالب گروه‌های پنج نفره به ارائه ۹۰‌ثانیه‌ای ایده‌های خود مشغول شدند و پس از پایان این ارائه‌ها ۱۰ نفر به عنوان برترین‌ها انتخاب شد. بر همین اساس نیز ۱۰ گروه کاری شکل گرفت و صاحبان آثار برتر به عنوان سرگروه انتخاب شدند. سایر شرکت‌کنندگانی که حائز عنوان اثر برتر نشده بودند نیز در قالب اعضای این ۱۰ گروه قرار گرفتند. براساس برنامه در نظر گرفته‌شده برای این رویداد، اعضای این گروه‌ها زیر نظر استادان راهنما، برای شکل‌دهی به طرح کار می‌کنند. طرح‌هایی که در روز پایانی با هم رقابت خواهند کرد.

کارگاه‌های اولین رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی طی سه روز و تا صبح روز نهم مرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت و در روز پایانی، خروجی این کارگاه‌ها در قالب طرح، بایکدیگر رقابت خواهند کرد. این مرحله در عصر روز سوم رویداد و با ارائه حضوری طرح‌های نهایی و داوری طرح‌ها توسط داوران و سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد و در‌نهایت جوایز برگزیدگان ارائه خواهد شد.

اولین رویداد استارتاپی فیلم‌نامه‌نویسی در راستای رشد اقتصاد خلاق و کمک به سینمای ایران با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، خانه سینما، کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینما، سازمان سینمایی، دانشگاه علم‌و‌فرهنگ، سینما تیکت و شرکت صوتی و تصویری سروش برگزار شده است. این کارگاه‌ها از روز ۷ تا ۹ مرداد در جریان بوده و اختتامیه آن عصر سه‌‌شنبه ۹ مرداد انجام می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها