|

5 مدال طلا برای ایران

«حنانه خرم‌دشتی»، «آروین رسول‌زاده»، «محمدمهدی کشاورزی»، «آریا فاتح‌کرداری» و «علی نادری لردجانی»، نمایندگان ایران در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، هریک موفق به کسب مدال طلا شدند تا ایران با این نتیجه درخشان در جایگاه اول بایستد.

«حنانه خرم‌دشتی»، «آروین رسول‌زاده»، «محمدمهدی کشاورزی»، «آریا فاتح‌کرداری» و «علی نادری لردجانی»، نمایندگان ایران در هفدهمین دوره المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک، هریک موفق به کسب مدال طلا شدند تا ایران با این نتیجه درخشان در جایگاه اول بایستد. این مسابقات به میزبانی سازمان IOAA از ۲۷ مرداد تا ۶ شهریور در برزیل برگزار شد و بیش از ۲۵۰ دانش‌آموز از ۵۷ کشور جهان در این مسابقات شرکت کردند.

در وب‌سایت IOAA هدف اصلی این رویداد جهانی ترویج علاقه به نجوم و موضوعات مرتبط با STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات)، به‌ویژه از طریق آموزش عمومی جوانان و افزایش توسعه ارتباطات بین‌المللی بین کشورهای مختلف در ترویج نجوم و اخترفیزیک در مدارس است. انتظار می‌رود از طریق رویدادهایی مانند IOAA، دانش‌آموزان مستعد دبیرستانی که مشتاق مطالعه نجوم در دانشگاه هستند، به متخصصان نجوم و اخترفیزیک تبدیل شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها