|

پیری ترامپ

تأثیر سن بر عملکرد ‌دونالد ترامپ‌ در مناظره اخیر وی با ‌کامالا هریس‌ مشخص بود. اگر مردم آمریکا ترامپ را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید انتخاب کنند، وی در مراسم تحلیف 78 سال و 220 روز خواهد داشت و مسن‌ترین فردی است که در تاریخ ایالات متحده آمریکا به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده است.

حجم ویدیو: 8.05M | مدت زمان : 00:02:19

تأثیر سن بر عملکرد ‌دونالد ترامپ‌ در مناظره اخیر وی با ‌کامالا هریس‌ مشخص بود. اگر مردم آمریکا ترامپ را به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید انتخاب کنند، وی در مراسم تحلیف 78 سال و 220 روز خواهد داشت و مسن‌ترین فردی است که در تاریخ ایالات متحده آمریکا به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شده است. «جو بایدن» در مراسم تحلیف خود 78 سال و 61 روز داشت و سن عاملی بود که وی را از رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری کنار زد. همان‌طور که کارشناسان اظهار کرده‌اند، عدم توانایی برای مردان و زنان 70‌ساله معمولی است و بیشتر از این نمی‌توان از آنها انتظار داشت. این واقعیت باید رأی‌دهندگانی را که می‌خواهند به ترامپ رأی دهند، نگران کند. احتمال اینکه ترامپ در‌ چهار سال ریاست‌‌جمهوری خود نشانه‌های بیشتری از زوال شناختی را نشان دهد، بیشتر است. ترامپ مدعی است‌ از نظر ذهنی آماده و تیز است و نمی‌توان وی را تحت تأثیر قرار داد. وفاداران از وی حمایت می‌کنند و داستان‌هایی می‌گویند تا او را زیبا و باهوش جلوه دهند، اما ترامپ اظهاراتی بیان می‌کند و کارهایی انجام می‌دهد که منطقی نیست؛ نام‌ها را به هم می‌ریزد، حقایق را با هم اشتباه می‌گیرد و روی برخی نکاتش بیش از حد تمرکز می‌کند.

تابناک ‌به گزارش وال‌استریت ژورنال‌ اشاره کرده که درباره ترامپ نوشته است: «حقایق در جهان ترامپ اهمیتی ندارد. ترامپ با دروغ‌های آشکار پیش می‌رود و از صحبت درباره حقایق خودداری می‌کند. با افزایش سن، ظرفیت صحبت‌کردن درباره حقایق و پیگیری جزئیات بدتر می‌شود. متخصصان مغز و اعصاب و دیگر متخصصان پیری در بیماران خود بهانه‌جویی را مشاهده می‌کنند؛ زیرا خاطره آنچه واقعا اتفاق افتاده محو شده است. مردان و زنان سالخورده برای پوشاندن کاستی‌های خود در تفکر، کلی‌گویی را به زبان می‌آورند و مکالمه‌ای مؤدبانه را پیش‌فرض می‌کنند. آنها داستان‌هایی مانند آنچه ترامپ در مورد خوردن سگ‌های اهلی توسط مهاجران در اسپرینگفیلد گفت، می‌سازند. آنها خیلی سعی می‌کنند عادی به نظر برسند و پنهان می‌کنند که وضعیت روحی آنها واقعا لغزش کرده است».

ترامپ می‌داند که چگونه کمپین تبلیغاتی را اداره کند و ترس‌ها و بدگمانی‌های مخاطبانش را از بین ببرد، اما نمی‌تواند مشکلات بزرگ را حل کند. ‌دونالد ترامپ‌ در دوره اول ریاست‌جمهوری خود توانایی درک یا ردیابی مسائل پیچیده را نداشت، بنابراین توانایی او مانند هر مرد 78‌ساله دیگری، در دوره دوم ریاست‌جمهوری بیشتر کاهش می‌یابد.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها