|

چیزها؛ هنر برای همه

چهارمین حراج آثار هنری چیزها، روز جمعه در فروشگاه فرهنگان پاسداران افتتاح شد و قرار است یک هفته، هر روز از ساعت 11 صبح تا 21 شب‌ فعال باشد. چیزها نام پروژه‌ای است که تلاش دارد خرید آثار هنری را برای قشر متوسط امکان‌پذیر کند.

چیزها؛ هنر برای همه

مریم رحیمی: چهارمین حراج آثار هنری چیزها، روز جمعه در فروشگاه فرهنگان پاسداران افتتاح شد و قرار است یک هفته، هر روز از ساعت 11 صبح تا 21 شب‌ فعال باشد. چیزها نام پروژه‌ای است که تلاش دارد خرید آثار هنری را برای قشر متوسط امکان‌پذیر کند. در واقع، هدف برگزارکنندگان چیزها، این است که آثار هنری بدون واسطه و بدون زرق‌وبرق‌های نمایشگاه‌های حراج هنری مرسوم، به دست مصرف‌کنندگان برسد تا همگان به یک اندازه از زیبایی هنر‌ لذت ببرند.

در این نمایشگاه، ۵۰۰ اثر هنری از ۶۰ هنرمند معاصر، با وسواس انتخاب شده است و آثار نمایشی از صد هزار تومان تا 10 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و به فروش می‌رسند و دوستداران هنر‌ که جزء قشر متوسط هستند، در این نمایشگاه‌ تنها بیننده آثار نخواهند بود.

چهارمین حراج هنری چیزها، سبک‌های مختلف هنری را پوشش می‌دهد. 500 اثر ارائه‌شده در این نمایشگاه، سبک‌های متعددی دارند و شامل آثار‌ نقاشی، خط، مجسمه، حجم، چاپ، تصویرسازی، آینه‌کاری، میناکاری و پته‌دوزی می‌شوند.

داوری و ارزش‌گذاری آثار به کمک فراخوان صاحبان این حراج هنری انجام شده است. سعید برآبادی، روزنامه‌نگاری که چیزها به همت او برگزار می‌شود، توضیح می‌دهد: «بعد از فراخوان، بیش از 200 هنرمند برای حضور در حراج چیزها اعلام آمادگی کردند و داوران از بین آثار ارائه‌شده، 500 اثر را با وسواس زیاد برای نمایش انتخاب کرده‌اند».

به گفته برآبادی، 200 هنرمندی که برای همکاری با چیزها‌ اعلام آمادگی کردند از شهرهای شهرکرد، قشم، گیلان، شیراز، اصفهان، خراسان، سنندج، گرگان و ساری بوده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها