|

ترامپ: دیگر برای مناظره دیر است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید برای برگزاری مناظره دیگر دیر است؛ چرا‌که رأی‌گیری آغاز شده و رقیب دموکرات با پیشنهادهای قبلی مخالفت کرده است.

ترامپ: دیگر برای مناظره دیر است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌گوید برای برگزاری مناظره دیگر دیر است؛ چرا‌که رأی‌گیری آغاز شده و رقیب دموکرات با پیشنهادهای قبلی مخالفت کرده است. کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، با دعوت سی‌ان‌ان برای برگزاری مناظره دوم با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، موافقت کرده بود، اما احتمال رویارویی مجدد نامزدهای ریاست‌جمهوری بسیار بعید به نظر می‌رسید؛ زیرا رئیس‌جمهور سابق آمریکا در همان روز به حاضران در گردهمایی کارولینای شمالی گفته بود که با توجه به تاریخ انتخابات، برای برگزاری مناظره خیلی دیر است.

هریس در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، در پاسخ به کیتلان کالینز، مجری سی‌ان‌ان، گفت: «با کمال میل با برگزاری دومین مناظره ریاست‌جمهوری در ۲۳ اکتبر موافقت می‌کنم. امیدوارم دونالد ترامپ هم موافقت کند‌». کارزار انتخاباتی ترامپ با اشاره به پست 

۱۲ سپتامبر او در تروث‌سوشال در پاسخ به پرسش اپک‌تایمز درباره دعوت سی‌ان‌ان نوشت که قطعا مناظره دیگری برگزار نخواهد شد.

ترامپ گفت که در ‌حال پیاده‌شدن از هواپیما متوجه پیشنهاد سی‌ان‌ان شد و این دعوت را تلاشی از روی ناچاری برای احیای کارزار ظاهرا شکست‌خورده هریس خواند. ترامپ گفت مناظره دوم با هریس «سرگرمی خوبی» خواهد بود، اما به دلیل زمان برگزاری آن فایده چندانی نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا ضمن اشاره به مخالفت هریس با پیشنهاد قبلی او مبنی بر مناظره در فاکس، گفت: «مشکل مناظره دوم این است که دیگر دیر است و رأی‌گیری از حالا شروع شده است‌». ترامپ گفت: «فاکس از ما دعوت کرد و من کلی منتظر ماندم. آنها مخالفت کردند، اما حالا می‌خواهند درست قبل از انتخابات در سی‌ان‌ان مناظره کنند؛ زیرا شکست سنگینی در پیش دارند‌».

به گفته این شبکه، مناظره پیشنهادی در استودیوی سی‌ان‌ان در آتلانتا برگزار می‌شود و اساسا شبیه مناظره ترامپ و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در ماه ژوئن خواهد بود. اگر مناظره 

۲۳ اکتبر برگزار می‌شد، ترامپ و هریس به‌مدت ۹۰ دقیقه در غیاب تماشاگران استودیویی به پرسش‌های مجریان پاسخ می‌دادند. اظهارات ترامپ در کارولینای شمالی از همان موضع قبلی او پس از مناظره نخست با هریس حکایت دارد که گفته بود مناظره دیگری بین آنها برگزار نخواهد شد. ترامپ در آن مقطع در جمله‌ای استعاری هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا را به مشت‌زنی تشبیه کرد که در مبارزه‌اش شکست خورده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا با حروف درشت در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «وقتی یک مشت‌زن در مبارزه‌اش شکست می‌خورد، اولین چیزی که می‌گوید این است که می‌خواهم دوباره مسابقه بدهم‌». ترامپ در ادامه به نقل از نظرسنجی‌های غیررسمی گفت‌ برنده مناظره بوده است.

در همین‌ حال، رویترز، بر اساس اسناد مالی منتشرشده از کارزارهای انتخاباتی کامالا هریس و دونالد ترامپ، در گزارشی نوشت‌ کارزار نماینده دموکرات‌ها در ماه آگوست حدود سه برابر بیشتر از رقیبش دونالد ترامپ خرج کرده است. در این گزارش اشاره شده که کارزارهای انتخاباتی معاون جو بایدن و رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در‌ حال ورود به آخرین مرحله رقابت فشرده انتخاباتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده است.

کامالا هریس‌ که در ماه جولای جایگزین جو بایدن شد و کارزار انتخاباتی‌اش را آغاز کرد، از هزینه ۱۷۴ میلیون دلاری در ماه گذشته خبر داد. در همین حال بر اساس گزارشی که کارزار دونالد ترامپ به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کرده است، ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان هزینه‌های ماه آگوست را ۶۱ میلیون دلار گزارش کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها