|

کابینه چهاردهم در حیاط دولت از موفقیت وعده صادق ۲ گفتند

خط و نشان برای اسرائیل و حامیانش

اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت به رسم همیشگی پاسخ‌گوی سؤال‌های خبرنگاران بودند که بخش مهمی از سؤال‌ها حول محور موشک‌باران سه پایگاه نظامی اسرائیل توسط ایران در پاسخ به اقدامات تروریستی اخیر این رژیم بود.

خط و نشان برای اسرائیل و حامیانش

شرق: اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه دیروز هیئت وزیران در حیاط دولت به رسم همیشگی پاسخ‌گوی سؤال‌های خبرنگاران بودند که بخش مهمی از سؤال‌ها حول محور موشک‌باران سه پایگاه نظامی اسرائیل توسط ایران در پاسخ به اقدامات تروریستی اخیر این رژیم بود.

به هر طرف ثالثی که به نفع رژیم صهیونیستی وارد شود، پاسخ سختی می‌دهیم

عباس عراقچی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت، اظهار کرد: اقدام جسورانه و شجاعانه نیروهای مسلح را تبریک می‌گویم، پاسخ بسیار مناسبی به رژیم صهیونیستی به خاطر اقدامات تروریستی آن دادند. وی تأکید کرد: صرفا از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم و اقدام ما دفاعی بود و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ایران و اهداف مربوط به ایران در سایر نقاط بود. وی با بیان اینکه عملیات‌ سه‌شنبه‌شب به اهداف خود رسید، تصریح کرد: اهداف ایران نظامی بود و به هیچ هدف غیرنظامی حمله نکردیم. برخلاف رژیم صهیونیستی که به کشتن مردم عادی عادت دارد، ما به اهداف نظامی حمله کردیم که بسیار موفق بوده است. ‌وزیر خارجه افزود: دیشب با وزرای خارجه مختلفی تماس داشتم یا آنها تماس داشتند. بعد از حمله از طریق سفارت سوئیس به آمریکا پیام دادیم که آنها خود را داخل ماجرا نکنند. به هر طرف ثالثی که به نفع رژیم صهیونیستی وارد شود، پاسخ سختی خواهیم داد. رژیم صهیونیستی هم اگر پاسخی بدهد، پاسخ ما سخت‌تر خواهد بود. این را دیشب اعلام کردم که آنها مراقب پاسخ بعدی ما باشند. وی افزود: ۹۰ درصد موشک‌های ما به اهداف خود رسید و صهیونیست‌ها نتوانستند آنها را رهگیری کنند. هرکسی فضای خود را در اختیار دشمنان ما قرار دهد، از نظر ما مسئول خواهد بود. ‌

کاری که انجام شد در چارچوب دفاع از کشور بود

فاطمه مهاجرانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، مصوبات جلسه هیئت وزیران را تشریح کرد و درباره موفق‌بودن عملیات صادق ۲ سخن گفت. وی گفت: پاسخ نظامی ایران در شب گذشته در چارچوب قوانین بین‌المللی و منافع ملی انجام شد. این اقدام باعث احیای غرور ملی و سربلندشدن هویت ایرانی اسلامی‌مان شد. عملیات با سرعت بالایی انجام شد، اما رسانه‌های دشمن بر ناموفق‌بودن آن تأکید کردند که واکنشی معمول است. تعداد زیادی از موشک‌ها به اهداف تعیین‌شده اصابت کرد. به همکاران نظامی و انتظامی‌مان خدا قوت می‌گویم و از آنان تشکر می‌کنم.‌ سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنانش با تشریح مصوبات و تصمیمات جلسه هیئت وزیران، گفت: در جلسه امروز هیئت وزیران دکتر حسن فرطوسی‌زاده به‌عنوان دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران انتخاب شد. کار این کمیسیون در جریان‌سازی علمی و فرهنگی اهمیت دارد. ایشان به سه زبان عربی، فرانسه و انگلیسی تسلط دارند. ایران می‌تواند از مزیت زبان‌ها در جهت ارتباط و تعامل بهتر با دنیا استفاده کند. وی همچنین از انتخاب هادی حق‌شناس به عنوان استاندار گیلان سخن گفت و تصریح کرد: امیدوارم ایشان در چارچوب میثاق وفاق ملی دولت با همه مردم، محیط زیست، صنعت و اسناد لازم‌الاجرا اقدام کند، همچنان که استانداران قبل از ایشان نیز ملزم به انجام آنها بودند. مهاجرانی با اشاره به تداوم وضعیت ساعات اداری فعلی هم گفت: ساعات کاری ادارات از ساعت ۷ تا ۹ شناور می‌ماند تا کنترل ترافیک بهتر انجام شود.

واکنش اسلامی به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان

محمد اسلامی هم در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: من در وین و آقای عراقچی در نیویورک با گروسی گفت‌وگو داشتیم و وی تمایل به صحبت با رئیس‌جمهور دارد، ولی این دیدار نیاز به هماهنگی دارد و بر اساس پروتکل خودش صورت خواهد گرفت. اسلامی درخصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: بحث مهم این است که تمام جنجال‌هایی که بر سر برنامه هسته‌ای ما وجود دارد و بهانه‌ای که برای آن ایجاد کردند، معطوف و در ارتباط با مذاکرات رفع تحریم‌هاست و وزارت امور خارجه مذاکرات رفع تحریم‌ها را بر عهده دارد و این مذاکرات در جریان بوده و متوقف نشده است.رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته‌ای کشورمان، گفت: اسرائیل همیشه از این قبیل ادعاها داشته است. رژیم صهیونیستی رژیمی وحشی است و نتانیاهو مثل یک خون‌آشام عمل می‌کند و تمام دنیا به این رژیم اعتراض دارد. نیروهای مسلح ما هم بازدارندگی لازم را ایجاد کرده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها