|

حل ابرمشکلات با همکاری نهادهای صنفی ممکن است

اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با همراهی رئیس و یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی با سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار کرده و درباره مسائل و مشکلات روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها گفت‌وگو کردند. در این دیدار اعضای هیئت‌مدیره حضور آقای صالحی در وزارت ارشاد را به فال نیک گرفته و درباره مشکلات کلان و خرد رسانه‌ها در کشور دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

 اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران با همراهی رئیس و یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن عکاسان مطبوعاتی با سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار کرده و درباره مسائل و مشکلات روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها گفت‌وگو کردند. در این دیدار اعضای هیئت‌مدیره حضور آقای صالحی در وزارت ارشاد را به فال نیک گرفته و درباره مشکلات کلان و خرد رسانه‌ها در کشور دیدگاه‌های خود را مطرح کردند. مشکلات معیشتی، امنیت شغلی، استقلال و آزادی مطبوعات و نیز ضرورت حمایت دولت از نهادهای صنفی و مدنی و راهکارهای آن، از جمله مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود. دکتر صالحی نیز در این دیدار با تأکید بر رویکردهای اعلام‌شده از سوی رئیس‌جمهور‌ و درک تغییر نگاه به رسانه و مطبوعات، چشم‌انداز کلی وضعیت رسانه و فرهنگ را امیدوارکننده دانست و گفت حل ابرمشکلاتی که جامعه ایران با آن مواجه است بدون همکاری حکومت و نهادهای مدنی و صنفی ممکن نیست. اعضای هیئت‌مدیره انجمن صنفی ضمن اعلام آمادگی برای تعامل برای حل مشکلات رسانه و خبرنگاران و عکاسان خواستار ارتباط بلاواسطه با نهادهای دولتی تصمیم‌گیرنده در مورد روزنامه‌نگاری شدند.

یک نشست برای حقوق کودک

ساعت 17 روز چهارشنبه نشستی با موضوع «حقوق کودک و رسانه» قرار است در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران برگزار شود. علی‌اصغر سیدآبادی، سوگل دانایی، شهرام اقبال‌زاده، کیانوش غریب‌پور، سمیه امیدی، پوریا عالمی، لیلی رشیدی و مژگان احمدیه از حاضران و سخنرانان نشست «حقوق کودک و رسانه» هستند. همچنین نشست مشترک انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، انجمن حمایت از حقوق کودکان و گروه جامعه‌شناسی حقوق انجمن جامعه‌شناسی با موضوع «حقوق کودک و رسانه» روز چهارشنبه ۱۸ مهر‌ماه در محل انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران برگزار می‌شود.


 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها