|

هم‌زمان و هماهنگ با حمله صهیونیست‌ها به آسمان ایران رخ داد

حمله تروریستی به تفتان و شهادت 10 سرباز وطن

دیروز هم‌زمان با حمله نظامی اسرائیل به ایران شاهد حمله گروهک تروریستی تحت حمایت اسرائیل به نیروهای مرزبانی در سیستان‌و‌بلوچستان بودیم. گروه جیش‌العدل که با نام جیش‌الظلم در ایران شناخته می‌شود، بار دیگر دیروز مرزبانانی را که در‌حال گشت‌زنی در منطقه تفتان استان سیستان‌و‌بلوچستان در جنوب شرق کشور در مرز پاکستان بودند، مورد حمله قرار داد که طی آن ۱۰ سرباز وطن شهید شدند. به گزارش تابناک، یک منبع آگاه در نیروی انتظامی درباره حادثه تروریستی در تفتان گفته است: دو خودرو که حامل تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی بودند، مورد حمله تروریستی اشرار مسلح قرار گرفتند.

شرق: دیروز هم‌زمان با حمله نظامی اسرائیل به ایران شاهد حمله گروهک تروریستی تحت حمایت اسرائیل به نیروهای مرزبانی در سیستان‌و‌بلوچستان بودیم. گروه جیش‌العدل که با نام جیش‌الظلم در ایران شناخته می‌شود، بار دیگر دیروز مرزبانانی را که در‌حال گشت‌زنی در منطقه تفتان استان سیستان‌و‌بلوچستان در جنوب شرق کشور در مرز پاکستان بودند، مورد حمله قرار داد که طی آن ۱۰ سرباز وطن شهید شدند. به گزارش تابناک، یک منبع آگاه در نیروی انتظامی درباره حادثه تروریستی در تفتان گفته است: دو خودرو که حامل تعدادی از پرسنل نیروی انتظامی بودند، مورد حمله تروریستی اشرار مسلح قرار گرفتند.

او ادامه داد: تعدادی از این افراد شهید و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

گفته می‌شود چهار سرباز و شش پایور در حمله اشرار مسلح به گشت پلیس به شهادت رسیدند.

اسامی شهدا به شرح ذیل است:

«1-شهید سرباز علیزاده 2-شهید سرباز پریشانی 3-شهید کادر ایمان درویشی 4-شهید کادر علیرضا آقاجانی 5-شهید کادر مهدی خموشی 6-شهید کادر نعمت نوری 7-شهید کادر هادی زارع 8-شهید سرباز صالحی 9-شهید سرباز نوربخش 10- شهیدکادر پویا رحمت‌طلب».

اسکندر مؤمنی، وزیر کشور، هم در واکنش به این حمله دستور داد تا تحقیقات همه‌جانبه درباره این حمله آغاز شود و فورا نتایج را به اطلاع عموم برسانند.

در‌نهایت مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور، نیز طی اطلاعیه‌ای از شهادت ناجوانمردانه 10 نفر از کارکنان دو واحد گشت پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان خبر داد که در این اطلاعیه آمده است:

«ساعاتی قبل و در پی تماس‌های تلفنی مردمی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰، دو واحد گشت انتظامی برای ارائه خدمت به شهروندان در محل‌های مدنظر حاضر شدند که در مسیر برگشت به پاسگاه انتظامی، در کمین جنایت‌کاران تروریست قرار گرفته و طی این درگیری تعدادی از کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان را به شهادت رساندند که با ورود صدماتی به آنان و برجای‌گذاشتن یک دستگاه خودرو و تجهیزاتی متواری شدند».

سخنگوی دولت هم در واکنش به این عملیات تروریستی در پیامی گفت: «دستان ناپاک تروریست‌ها این بار، ۱۰ نفر از کارکنان انتظامی و سربازان وظیفه پاسگاه انتظامی گوهرکوه شهرستان تفتان را به شهادت رساند.

ارتکاب جنایات تروریستی علیه امنیت و اقتدار این مرزوبوم از سوی دشمنان تازگی ندارد، اگرچه خود می‌دانند که امنیت ایران اسلامی با این اقدامات خدشه‌دار نخواهد شد.

این‌جانب شهادت این سربازان رشید و جان‌برکف را به مردم شریف ایران و خانواده معزز آنان تسلیت گفته و برای آنها علو درجات را از خدای بزرگ خواستارم».

از زمان شدت‌گرفتن تنش میان ایران و اسرائیل، بر تعداد حملات تروریستی در جنوب شرق ایران افزوده شده است. دهم مهرماه هم در یک روز سه عملیات تروریستی در استان سیستان‌و‌بلوچستان به دست این گروه تروریستی انجام شد که در راستای عملیات‌هایی بود که بعد از ترور اسماعیل هنیه برای کنترل پاسخ ایران به اسرائیل و ضربات متعدد به امنیت کشور انجام شد و اکنون هم ایجاد نا‌امنی در شرق کشور همچنان در دستور کار حامیان گروهک‌های تروریستی در منطقه قرار دارد تا ایران را در چندین جبهه موازی درگیر ناآرامی و تنش کنند. جنوب شرق کشور مدت‌هاست درگیر حملات پیاپی تروریستی است و بالابردن سطح امنیت منطقه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها