|

افشاگری درباره ماجرای جنجالی مانتو و لباس زنان ورزشکار ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

در اولین جلسه هیات اجرایی بعد از المپیک پاریس، از یک اتفاق عجیب در مورد مانتو و لباس زنان کاروان ورزش ایران پرده برداشته شد.

افشاگری درباره ماجرای جنجالی مانتو و لباس زنان ورزشکار ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

به گزارش شبکه شرق، در حالی که لباس زنان ورزشکار ایران در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴، با حاشیه همراه شده بود، حالا جزئیات جدیدی در این‌باره منتشر شده است.

لباس زنان ورزشکاران ایران در مراسم رژه المپیک پاریس ۲۰۲۴، با حواشی زیادی، به‌ویژه در فضای مجازی همراه بود.‌ خیلی از کاربران فضای مجازی، این لباس را به لباس کادر درمان تشبیه کردند.

کمیته ملی المپیک قبل از المپیک پاریس، مراسم رونمایی از لباس برگزار نکرد و هیچ اظهاری راجع به لباس نداشت اما در اولین جلسه هیات اجرایی بعد از المپیک پاریس، از یک اتفاق عجیب در مورد لباس پرده برداشته شد. 

مانتو و لباس زنان ایران در المپیک پاریس

جلسه هیات اجرایی سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد. در این جلسه، یکی از مباحثی که اعضا راجع به آن صحبت کردند، پیرامون لباس رژه کاروان بود. در جلسه گلایه‌هایی مطرح شده و مسئولان کمیته ملی المپیک عنوان کرده‌اند که لباس متفاوت از طرحی بوده که مدنظر داشتند!

به این مساله علیرضا سهرابیان، رییس فدراسیون قایقرانی نیز در یک نشست خبری در مورد لباس و بحث تبلیغات آن گفت: «بخش فرهنگی و سرپرستی کاروان صحبت کنند. در مورد تبلیغات لباس حتما باید پیگیری کنند. طبق تصمیمی که در جلسه هیات اجرایی گرفته شد، قرار شد کمیته‌ای تشکیل و پیگیر کار شود. چون انتظارات همه از اسپانسر که قرار بود لباس‌ها را اختصاص دهد، متفاوت‌تر بود و در لحظه آخر چیزی متفاوت به دست عزیزان رسید.»

خبرنگار هم‌چنین مطلع شده است که در جلسه روز سه‌شنبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک این موضوع عنوان شده است که مسئولیت تایید لباس مردان را محمود خسروی وفا، رییس کمیته ملی المپیک و لباس زنان را مهین فرهادی‌زاد، نایب رییس کمیته ملی المپیک بر عهده داشته‌اند. در ادامه این نشست، مطرح شد که قرار بوده در لباس زنان تغییراتی ایجاد شود اما برندی که مسئولیت طراحی‌ و دوخت را برعهده داشته، لباس را ساده و متفاوت تحویل داده است!

برخی اعضای هیات اجرایی نیز اعلام کردند لباس رژه را قبل از المپیک ندیده بودند و نظری راجع به آن نداده بودند و روسای فدراسیون‌ها نیز تنها گرمکن‌ها را مشاهده کرده بودند.

مانتو و لباس زنان ایران در المپیک پاریس

نکته قابل توجه این است در مراسم روز المپیک که تیرماه برگزار شد، وقتی از دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد لباس کاروان سوال شد، او تنها به این پاسخ اکتفا کرد: «در بازی‌های آسیایی هانگژو دیدید که بهترین لباس انتخاب شد و ایرادی نبود. برای المپیک پاریس هم کار کارشناسی انجام شده و بهترین نخبگان در این زمینه نظر دادند. همه کارها انجام شده و بهترین را انتخاب کردیم. تشخیص رونمایی از لباس با نظر هیات اجرایی است و هر زمان صلاح بدانند، مراسم رونمایی انجام می‌شود.»

با توجه شرایط به وجود آمده برای لباس رژه، اگر همه کارها انجام شده بود و بهترین نخبگان در مورد لباس کاروان ایران نظر داده بودند، چطور لباس کاروان متفاوت از چیزی بوده که مدنظر داشتند؟ چرا نتیجه جلسات متعددی که برای لباس کاروان گذاشتند با چنین سهل‌انگاری همراه بوده است؟ هم‌چنین اگر لباسی که انتخاب شده بهترین بوده پس چرا تصمیم گرفتند رونمایی از آن را برگزار نکنند تا این اندازه در فضای مجازی حاشیه‌ساز بود؟

از طرفی چرا کمیته ملی المپیک وقتی متوجه تفاوت لباس با طرح مدنظر شده، لباس را تحویل گرفته است؟ اگر فرصت برای تغییر لباس نبوده سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا باید کارها در دقیقه ۹۰ انجام شود؟

کمیته ملی المپیک هنوز هیچ پاسخ روشنی به حواشی لباس کاروان نداده و حتی وقتی ورزشکار هم درگیر حاشیه لباس شد، واکنشی از خود نشان نداد؛ در حالی که مسئولیت لباس با این کمیته بود.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها