|

روش های لیفت ابرو: مزایا و عوارض هرکدام

لیفت ابرو با بوتاکس روشی است که مزایای بسیاری دارد و یکی از مزایای ان این است که موجب لیفت شدن ابروها نیز میشود.

 

افتادگی ابروها و چین و چروک پیشانی میتوانند شما را مسن‌تر نشان داده و علائم پیری پوست نیز میتوانند باعث شوند که چهره شما همیشه جدی، عصبانی یا خسته دیده شود. خوشبختانه، امروزه گزینه‌های متعدد درمانی چه به صورت جراحی و چه غیرجراحی برای لیفت ابرو و جوانسازی نواحی فوقانی صورت وجود دارند که برای اصلاح چین و چروک، خطوط اخم و افتادگی ابروها و در نتیجه داشتن چهره‌ای جوان‌تر طراحی شده‌اند. البته فراموش نکنید که قبل از انجام هر روش، به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و بررسی کنید که آیا جزو کاندیدای مناسب برای لیفت ابرو هستید یا خیر.

لیفت ابرو بدون جراحی

لیفت غیر جراحی ابرو روش‌های متعددی دارد که عبارتند از:

لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

لیفت ابرو با بوتاکس روشی است که مزایای بسیاری دارد و یکی از مزایای ان این است که موجب لیفت شدن ابروها نیز میشود. این امر با شل شدن عضلات زیرین و در نتیجه صاف شدن پوست نواحی بیرونی و شل شدن عضلات بین ابروها میسر میشود. در این حالت، عضلات پیشانی میتوانند عضلات شل شده بین ابروها را به سمت بالا کشیده و در نتیجه موجب لیفت شدن ابروها و بازتر شدن (درشت‌تر شدن) چشم‌ها شوند.

برای برطرف کردن خطوط اخم بین ابرو بدون جراحی نیز میتوان با تزریق بوتاکس به صاف شدن چین و چروک عمیق این ناحیه کمک کرد. به چین و چروک نواحی بین ابرو، خطوط اخم یا چروک گلابلار نیز گفته میشود. تزریق بوتاکس یک روش کاملا غیر جراحی بوده که بین 3 تا 4 ماه دوام دارد و با روش لیفت سنتی ابرو که نوعی جراحی زیبایی است و شامل برش و برداشتن پوست میشود، متفاوت است.

مزایا و معایب لیفت ابرو با بوتاکس

مزایای لیفت ابرو با بوتاکس:

  • بهبودی سریع: می‌توان بلافاصله فعالیت‌های روزمره را از سر گرفت.
  • هزینه این روش ارزان‌تر از لیفت ابرو بوسیله جراحی پلاستیک می‌باشد.

معایب لیفت ابرو با بوتاکس:

  • با تزریق بوتاکس ناحیه مرکزی پیشانی بدون چین و چروک دیده شده اما ناحیه خارجی دارای چین و چروک‌های عمیق پوستی است که این امر تا حدودی ظاهر عجیبی به چهره میدهد.
  • فرم ابرو بعد از انجام این تکنیک کاملا رو به بالا متمایل میشود که این امر موجب میشود اثری غیر طبیعی در چهره برخی از افراد داشته باشد.

لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ نیز نوعی درمان زیبایی به روش غیر جراحی است که طی آن از نخ برای لیفت و سفت کردن ابروها و در ناحیه پیشانی و بالای چشم برای رفع چین و چروک، خطوط اخم بین ابرو و اصلاح افتادگی ابرو استفاده میشود. لیفت ابرو با نخ گزینه‌ای غیر جراحی و کم تهاجمی جایگزین برای جراحی لیفت ابرو است که بدون برجا گذاشتن جای زخم و حداقل دوره نقاهت موجب جوانسازی چهره میشود.

مزایا و معایب لیفت ابرو با نخ

مزایای لیفت ابرو با نخ:

  • سریع است: لیفت ابرو با نخ عمدتا در عرض کمتر از ۱ ساعت تمام میشود.
  • با حداقل تهاجم همراه است: این روش نیازی به ایجاد برش عمیق نداشته و در نتیجه احتمال برجا گذاشتن جای زخم و اسکار و یا حتی عفونت نسبت به جراحی زیبایی کمتر است.

معایب لیفت ابرو با نخ:

  • نتایج موقتی: نتایج لیفت بوسیله جراحی ممکن است تا ۱۰ سال ماندگار باشند اما نتایج حاصل از لیفت با نخ ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری خواهند داشت.
  • تنها در مورد علائم اولیه پیری کارساز است: افرادی که بیشترین بهره را از این روش میتوانند ببرند، عمدتا در گروه سنی ۳۵ الی ۵۵ سال هستند.

لیفت با تزریق ژل

با افزایش سن،‌ پوست مقداری شل شده و شروع به افتادگی میکند. به همین دلیل افراد جوان ابروهای طبیعی‌تر و زیباتری دارند. با افزایش سن، حجم پوست کاهش پیدا کرده و این امر موجب افتادگی ابروها میشود. در این حالت تزریق ژل در زیر و اطراف ابروها موجب لیفت شدن پوست ناحیه شده و میتواند با حجم دهی مجدد موجب اصلاح وضعیت طبیعی ابروها شود.

مزایا و معایب تزریق ژل

قبل از تصمیم گیری برای دریافت تزریق ژل، باید از مزایا و معایب تزریق ژل مطلع باشید.

مزایای لیفت با تزریق ژل:

  • تحریک کلاژن‌سازی: فیلر یا ژل هیدروکسی اپاتیت کلسیم و پلی لاکتیک اسید موجب تحریک کلاژن‌سازی پوست میشوند. کلاژن پوست را ترمیم کرده و ضمن حفظ ساختار پوست موجب استحکام و سفتی آن نیز میشود. این پروتئین برای جوانی و صافی پوست نیز ضروری است.
  • رویه غیر جراحی: افرادی که میخواهد پوست جوانی داشته باشند اما تمایلی به انجام جراحی ندارند، میتوانند با تزریق فیلر و ژل به این هدف برسند. این روش کاملا غیر جراحی بوده و به بیهوشی در اتاق عمل نیاز ندارد.

معایب لیفت با تزریق ژل:

  • نتایج موقتی: متاسفانه نتایج حاصل از تزریق فیلر و ژل دائمی نیستند. بسته به برند ژل تزریقی، نتایج میتوانند از چند ماه تا ۲ سال ماندگاری داشته باشند. برای مثال، نتایج حاصل از تزریق بوتاکس تقریبا ۴ ماه ماندگاری دارند در حالی که ماندگاری نتایج رادیس (Radiesse) ۱۲ تا ۱۵ ماه خواهد بود.
  • عوارض جانبی احتمالی: معمولا عوارض جانبی ناشی از تزریق فیلر و ژل میتوانند خفیف تا متوسط باشند. معمولا بیماران از ۲۴ ساعت اولیه تا چند روز کبودی جزئی دارند که این امر میتواند بثورات پوستی، تورم و عفونت احتمالی را نیز شامل شود.

جراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو یا لیفت پیشانی هر دو اصطلاحی برای یک نوع عمل جراحی هستند که هدف این جراحی اصلاح وضعیت ناحیه فوقانی صورت و جوانسازی پوست این ناحیه با رفع افتادگی پوست است.

مزایا و معایب لیفت ابرو با جراحی

مزایای لیفت ابرو با جراحی:

لیفت ابرو با جراحی میتواند افتادگی پوست، چین و چروک‌های افقی ناحیه پیشانی و چروک عمودی بین ابرو را برطرف کند. اگر افتادگی متوسط ابرو دارید این گزینه برای شما مناسب خواهد بود.

معایب لیفت ابرو با جراحی:

لیفت ابرو با جراحی پیشانی نسبت به گزینه‌های غیر جراحی، دوره نقاهت بیشتر و طولانی‌تری داشته و باید قبل از انتخاب این گزینه، ویژگی‌های آناتومیک و همچنین مدت مرخصی که باید بگیرید را مد نظر قرار دهید.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها