|

عرضه اینترنت رایگان در عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الصباح عراق،القدس العربی ، الجزیره و خبرگزاری رسمی سوریه "سانا".

عرضه اینترنت رایگان در عراق

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى،الصباح عراق،القدس العربی ، الجزیره و خبرگزاری رسمی سوریه "سانا".

در این میان الصباح عراق در گزارشی به عرضه اینترنت رایگان در  بین بیش از 95 هزار خانوار فقیر عراقى پرداخته است.

 

الصباح عراق:

عراق به بیش از 95 هزار خانوار فقیر اینترنت رایگان می‌دهد

سازمان رسانه و ارتباطات عراق از تلاش برای تأمین اینترنت رایگان برای بیش از 95 هزار خانوار کم‌درآمد در عراق خبر داد.

 «علی عبدالزهره»، مدیر اداره خدمات فراگیر در سازمان رسانه و ارتباطات عراق، گفت که این سازمان در حال تنظیم توافق‌نامه‌ای با سازمان حمایت اجتماعی برای تأمین اینترنت رایگان برای خانوارهای کم‌درآمد است.

وی گفت که اطلاعات حدود 95 هزار و 163 خانوار کم‌درآمد که سرپرست آنها زنان بیوه یا مطلقه هستند و فرزندانی در سطح تحصیل دارند تهیه شده تا بتوان برای آنها اینترنت رایگان تأمین کرد.

این مقام عراقی تأکید کرد که هدف از این اقدام افزایش مهارت‌های دیجیتال و امکان استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خانوارها و نیز خانوارهای حاشیه‌نشین است.

 

القدس العربی: 

مکرون امروز میزبان محمود عباس است

رئیس جمهوری فرانسه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است درباره فرآیند صلح بین فلسطین و اسرائیل رایزنی کنند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه امروز چهارشنبه میزبان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود.

دو طرف درباره اوضاع کنونی فلسطین و فرآیند صلح بین اسرائیل و فلسطین رایزنی خواهند کرد.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است که رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با محمود عباس، راه های ممکن برای از سرگیری مذاکرات با هدف تحقق صلح عادلانه و دائم در خاورمیانه را بررسی خواهد کرد.

بیانیه مذکور افزود که مکرون و عباس درباره بحران غذایی که حمله روسیه به اوکراین به وجود آورده و به صورت ویژه بر کشورهای خاورمیانه تاثیر گذاشته، نیز گفت وگو خواهند کرد.

دیدار مکرون و عباس، یک هفته پس از دیدار مکرون با یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل انجام می شود.

 

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا":

 قطع کامل روابط دیپلماتیک سوریه با اوکراین

یک مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این کشور در راستای اصلی مقابله به مثل در روابط بین‌المللی، روابط دیپلماتیک خود را با اوکراین قطع می‌کند.

یک مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه  اعلام کرد که دولت اوکراین از سال 2018 با خودداری از تمدید اقامت دیپلمات‌های سوریه در سفارت این کشور در کییف، عملا اقدام به قطع روابط با سوریه کرده است.

این مقام افزود که سوریه در آن زمان این اقدام اوکراین را اقدامی خصمانه به شمار آورد و فعالیت سفارت خود در کییف را به تعلیق درآورد.

او گفت که هم‌اکنون نیز سوریه روابط دیپلماتیک خود با اوکراین را به صورت کامل قطع می‌کند.

 

الجزیره: 

فروش 8630 واحد مسکونی به اتباع خارجی در یک ماه در ترکیه

آمارهای رسمی ترکیه نشان‌دهنده فروش 8 هزار و 630 واحد مسکونی در این کشور در ماه ژوئن است.

سازمان آمار ترکیه با انتشار آمار ماهانه فروش واحدهای مسکونی در این کشور اعلام کرد که حجم فروش واحدهای مسکونی در ماه ژوئن امسال در مقایسه با همین ماه در سال گذشته افزایش 81.8 درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، شهروندان روسیه بیشترین خریداران ملک در ترکیه در ماه گذشته بوده‌اند و 1887 واحد مسکونی خریداری کرده‌اند.

شهروندان ایرانی با خرید 987 واحد مسکونی در رتبه دوم و شهروندان عراقی با خرید 807 واحد در رتبه سوم بوده‌اند.

در این ماه، مجموعاً 150 هزار و 509 واحد مسکونی و املاک در ترکیه معامله شده که نشان‌دهنده افزایش 22.6 درصدی در مقایسه با ماه مه گذشته و افزایش 11.7 درصدی در مقایسه با ماه ژوئن گذشته است.

استانبول با ثبت 27 هزار و 998 مورد فروش ملک در رتبه اول، بعد از آن آنکارا با ثبت 13 هزار و 303 واحد مسکونی در رتبه دوم و ازمیر با 8 هزار و 234 واحد مسکونی در رتبه سوم بوده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها