|

افزایش واردات گندم مصر از روسیه

روسیا الیوم، در گزارشی به افزایش واردات گندم مصر از سوریه پرداخته است.

افزایش واردات گندم مصر از روسیه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، الخلیج اونلاین، روسیا الیوم، خبرگزارى رسمى عراق و خبرگزارى رسمى سوریه.

در این میان روسیا الیوم،در گزارشی به افزایش واردات گندم مصر از سوریه پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین:

4 ملیارد دلار سود شرکت آلومینیوم امارات در سال 2022

شرکت «امارات گلوبال آلومینیوم» در سال 2022 توانست سود هنگفتی بالغ بر بیش از 3 ملیارد دلار رقم بزند.

 روز سه شنبه سودهای برآورد شده قبل از کاهش قیمت بهره و مالیات و هزینه مصرف به 3.4 دلار در سال 2022 رسید که این رقم نسبت به 2.5 میلیارد دلار سود این شرکت در سال 2021 افزایش 37 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین سود خالص شرکت نیز بالغ بر 2 ملیارد دلار بوده در حالی که در سال 2021 این رقم چیزی حدود 1.5 دلار بوده و 34 درصد افزایش را نشان می دهد.

این شرکت توانسته تولید بی سابقه ای را در تمام مراحل زنجیره ویژه قیمت گذاری آلومینیوم از زمان استخراج تا تبدیل شدن به فلز قابل مصرف محقق کند.

از سوی دیگر، «عبدالناصر بن کلبان»، مدیر اجرایی شرکت «امارات گلوبال آلومینیوم» پیش بینی کرد که شرکت همچنان بتواند در طول سال 2023 سودهای بیشتری را محقق کند.

همچنین وی پیشبینی کرد که با توجه به نقش بنیادین این فلز در حرکت به سوی پایداری و کاهش آلودگی های کربنی، تقاضای خرید آلومینیوم در سراسر جهان طی دو دهه آینده افزایش خواهد یافت.

 

روسیا الیوم:

افزایش واردات گندم مصر از روسیه علیرغم جنگ اوکراین

داده های سازمان آمار مصر نشان می ‌دهد که غلات روسیه در صدر فهرست واردات مصر از روسیه در نوامبر گذشته بوده است.

 ارزش واردات غلات مصر از روسیه در نوامبر 2022 حدود 334 میلیون و 318 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 2021 حدود 139 میلیون و 928 هزار دلار افزایش داشته است.

ظبق داده های سازمان آمار مصر، مجموع واردات مصر از روسیه در نوامبر 2022 به حدود 428 میلیون و 48 هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه 36 میلیون و 472 هزار دلار افزایش داشته است.

داده های سازمان آمار مصر همچنین نشان می دهد که مجموع واردات گندم مصر برای اولین بار از شروع جنگ روسیه و اوکراین افزایش داشته است.

این مقدار از حدود 248 میلیون و 319 هزار دلار در اوت 2021 به 444 میلیون و 556 هزار دلار در اوت 2022 رسیده که با افزایش 196 میلیون و 237 هزار دلاری همراه بوده است.

 

خبرگزارى رسمى عراق:

تأکید السودانی بر اهتمام به تقویت روابط با واشنگتن در دیدار وزیر دفاع امریکا

نخست وزیر عراق در دیدار وزیر دفاع امریکا بر اهتمام بغداد به گسترش روابط با واشنگتن و پیش گرفتن سیاست متوازن در روابط خارجی تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، «محمد شیاع السودانی» در دیدار «لوید آستین» وزیر دفاع امریکا روابط دوجانبه و همکاری‌های مشترک عراق و امریکا را بررسی کرد.

او گفت که بغداد اهتمام جدی به تقویت روابط با امریکا دارد و افزود که رویکرد حکومتش برقراری روابط متوازن با کشورهای منطقه و جهان است.

السودانی عراق را کلید امنیت و ثبات منطقه دانست و تأکید کرد که عراق نقش مهمی در نزدیک‌کردن دیدگاه‌ها و کاهش تنش‌ها در منطقه بر عهده دارد.

وزیر دفاع امریکا نیز در این دیدار بر اهتمام واشنگتن به حمایت از ثبات عراق تأکید کرد.

 

خبرگزارى رسمى سوریه:

پروازهای فرودگاه حلب به دمشق و لاذقیه منتقل شد

 هواپیمایی سوریه اعلام کرد پرواز هایی که قرار بود در فرودگاه حلب بنشیند، به فرودگاه های بین المللی دمشق و لاذقیه منتقل شد.

 وزارت حمل و نقل سوریه روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد در پس حمله دشمن اسرائیلی به فرودگاه بین المللی حلب که موجب تخلیه کارکنان آنجا شد، تمامی پرواز های برنامه ریزی شده که قرار بود در این فرودگاه بنشیند، به فرودگاه بین المللی دمشق و فرودگاه بین المللی لاذقیه منتقل شد.

این وزارتخانه از مسافران این پرواز ها خواست تا امور مربوط به سفر و حمل و نقل و برنامه پروازهای خود را با شرکت های هواپیمایی و دفاتر مربوطه هماهنگ کنند.

وزارت حمل و نقل سوریه همچنین تاکید کرد کارکنانش شروع به ارزیابی خسارات وارده به فرودگاه بین المللی حلب کرده اند تا با همکاری شرکات های ملی مربوطه اقدام به اصلاح آن کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها