|

افزایش درآمد و صادرات نفتی عراق در ماه مارس

شفق نیوز، در گزارشی به افزایش درآمد و صادرات نفتی عراق در ماه مارس پرداخته است.

افزایش درآمد و صادرات نفتی عراق در ماه مارس

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،النهار ،الخلیج اونلاین،الخلیج الجدید، و شفق نیوز.

در این میان شفق نیوز،در گزارشی به افزایش درآمد و صادرات نفتی عراق در ماه مارس پرداخته است.

 

الخلیج الجدید: 

بحران در روابط روسیه و ترکیه

پایگاه امریکایی استراتفور از بحرانی بین روسیه و ترکیه مرتبط با تحریم های امریکا علیه روسیه خبر داد که احتمال دارد بر سفر رئیس جمهور روسیه به ترکیه تاثیر بگذارد.

این پایگاه امریکایی فاش کرد که سفر قریب الوقوع سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ترکیه در هفته آینده، بر تلاش برای حل نقطه احتمالی تنش بین دو کشور که با تحریم های امریکا بر روسیه، مرتبط است، متمرکز خواهد بود.

این پایگاه نوشت که لاوروف که اعلام کرده 6 و 7 آوریل برای دیدار و گفت وگو با مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه و بررسی همکاری دوجانبه به آنکارا می رود، مساله تشدید تلاش های مقامات ترکیه برای جلوگیری از صادرات کالاهای تحت تحریم امریکا به روسیه توسط صادر کنندگان ترکیه ای را بررسی خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که این بحران ممکن است بین دو کشور تشدید شود و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را از سفر قریب الوقوع به ترکیه در اواخر آوریل منصرف کند.

 

الخلیج اونلاین: 

2.5 میلیارد دلار مازاد بودجه کویت در ماه مارس

کویت به درآمدهای بی سابقه ای در ماه مارس گذشته دست یافته که منجر به ثبت مازاد بالایی در بودجه این کشور شده است.

روزنامه الرأی کویت اعلام کرد که این کشور به درآمدهای بی سابقه ای در ماه مارس گذشته دست یافته که منجر به ثبت مازاد بالایی در بودجه پایانی سالانه در مقایسه با ماه های دیگر سال گذشته شده است.

این روزنامه به نقل از منابعی اعلام کرد که درآمد های کویت در ماه مارس از 10 میلیارد دلار عبور کرده و هزینه های این کشور نیز حدود 7.5 میلیارد دلار بوده که با این حساب مازاد بودجه کویت به حدود 2.5 میلیارد دلار رسیده است.

این منابع افزودند که درآمدهای مالی دیگری نیز در بودجه کویت وجود دارد که مربوط به منابع غیر نفتی است.

این مازاد بودجه کویت در ماه مارس، پس از 5 ماه کسری یا برابری درآمدهای این کشور با هزینه های عمومی آن است.

منابع مذکور تصریح کردند میانگین بیشترین مازادی که بودجه کویت در سال گذشته مالی ثبت کرده، بین 650 تا 980 میلیون دلار در گردش بوده، به عبارت دیگر مازاد بودجه ماه مارس 3 برابر ماه های دیگر است.

 

النهار لبنان: 

تضمین های «سلیمان فرنجیه» به پاریس

یک مقام بلندپایه فرانسوی از سفر «سلیمان فرنجیه» رهبر جنبش مَرَده لبنان به پاریس و تضمیناتی که وی به فرانسه داده خبر داد.

یک منبع ارشد فرانسوی به النهار از سفر سلیمان فرنجیه، رهبر جنبش مرده لبنان به پاریس خبر داد و گفت: او به پاتریک دورل، مشاور رئیس جمهور فرانسه که در کاخ الیزه از او استقبال کرد، تضمین‌های مورد نیاز فرانسه در خصوص عدم استفاده از یک سوم برهم زننده نصاب دولت و خودداری از مانع تراشی در عملکرد دولتی به ریاست یک نخست وزیر اصلاح طلب، چه نواف سلام یا شخص دیگری مشروط بر اینکه مجاز به انجام اصلاحات باشد، ارائه کرد.

فرنجیه همچنین متعهد شده که «در صورت عدم موافقت بخش قابل توجهی از مردم» به دمشق نخواهد رفت و تلاش خواهد کرد به نخست وزیر دولت در بیرون بردن لبنان از بحران کمک کند.

این منبع اظهار داشت که گفت و گوها مستقیم و روشن است و افزود: پیشرفتی در مسیر گفت وگو ها با عربستان به نسبت این تضمین ها وجود دارد اما فرانسه هنوز پاسخ نهایی از سوی عربستان دریافت نکرده است.

 

شفق نیوز:

 افزایش درآمد و صادرات نفتی عراق در ماه مارس

درآمد نفتی عراق در ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه شاهد افزایش 4.56 درصدی بوده است.

مجموع درآمد نفتی عراق در ماه مارس با افزایش 4.56 درصدی به 7 میلیارد و 404 میلیون دلار رسید.

عراق در ماه فوریه 7 میلیارد و 81 میلیون دلار از فروش نفت درآمد کسب کرد.

صادرات نفت عراق در ماه مارس با افزایش 9.38 درصدی نسبت به ماه فوریه، به صد میلیون و 913 هزار بشکه رسید در حالی که صادرات نفت عراق در ماه فوریه 92 میلیون و 255 هزار بشکه بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها