|

بازگشایی سفارت عراق در لیبی

خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به بازگشایی سفارت عراق در لیبی پرداخته است.

بازگشایی سفارت عراق در لیبی

به گزارش شبکه شرق، در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،روسیا الیوم،الخلیج اونلاین،خبرگزاری رسمی عراق، و الفرات نیوز.

در این میان خبرگزاری رسمی عراق، در گزارشی به  بازگشایی سفارت عراق در لیبی پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

نقش آفرینی جدید قطر در بیروت؛ فرصتی برای حل بحران سیاسی لبنان

موفقیت نقش آفرینی قطر در لبنان به تمایل طرف های لبنانی برای تعامل با راه های مطرح شده توسط دوحه به دور از محاسبات سیاسی هر گروه بستگی دارد.

قطر اخیرا از روش های دیپلماتیک در مجموعه پرونده های منطقه ای استفاده کرده است که آخرین آن حضور فعال خود در صحنه لبنان در سایه بحران های این کشور است.

آشکار است که دوحه بر سر هر میزی برای مذاکره درخصوص پرونده لبنان حاضر است و اکنون در کنار امریکا، فرانسه و عربستان تلاش می کند تا از طریق ارتباطات و دیدارها به راه حلی سیاسی، انتخاب رئیس جمهور، برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت جدید دست یابد.

موفقیت نقش آفرینی قطر در لبنان به تمایل طرف های لبنانی برای تعامل با راه های مطرح شده توسط دوحه به دور از محاسبات سیاسی هر گروه بستگی دارد و قطر امیدوار است این امر محقق شود، حال باید دید قطر در این پرونده موفق خواهد بود؟

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

سفارت عراق در لیبی بازگشایی شد

سخنگوی وزارت خارجه عراق از بازگشایی سفارت این کشور در لیبی برای ارائه خدمات به شهروندان عراقی خبر داد.

 احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که عراق برای تقویت روابط دوجانبه با لیبی و اهتمام به ارائه خدمات به شهروندان عراقی در این کشور، تصمیم به بازگشایی سفارت خود در لیبی گرفته است.

پیش از این یک هیئت عراقی به لیبی رفته و تمایل عراق برای بازگشایی سفارت خود در لیبی برای انجام فعالیت سیاسی و دیپلماتیک و ارائه خدمات کنسولی به شهروندان عراقی در لیبی را ابلاغ کرده بود.

 

روسیا الیوم: 

مذاکرات انصار الله با ایران و سوریه در حوزه اقتصادی

وزیر منابع آبزی دولت انصار الله یمن در سفر به ایران و سوریه درباره همکاری دوجانبه در حوزه آبزیان رایزنی کرده است.

 محمد الزبیری، وزیر منابع آبزی در دولت وابسته به انصارالله در یمن، گزارشی درباره سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه به عبدالعزیز صالح بن حبتور، نخست وزیر دولت نجات ملی یمن (وابسته به انصارالله) ارائه کرد.

وزیر منابع آبزی در دولت انصار الله، دیدارهایی با مقامات ایران و سوریه داشت که در این دیدارها، روابط و همکاری دوجانبه در حوزه آبزیان و راه های تقویت این همکاری در راستای خدمت به منافع مشترک بررسی شد.

الزبیری در دیدار با رضا احمدی میانجی، معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران در امور منابع آبزی، آخرین تجارب علمی در صید تقلیدی، پرورش ماهی و تجارت خاویار و سازوکارهای تضمینی برای استفاده یمن از تجارب علمی ایران در این زمینه ها را بررسی کرد.

الزبیری با محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه نیز درباره تقویت همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور و فرصت های سرمایه گذاری موجود در حوزه آبزیان رایزنی کرد.

 

الفرات نیوز:

 ازسرگیری پروازها بین فرودگاه‌های اربیل و جده

 تلویزیون عربستان امروز چهارشنبه از ورود هواپیمای این کشور به فرودگاه بین المللی اربیل از فرودگاه بین المللی جده و ازسرگیری پروازها بین دو فرودگاه خبر داد.

 تلویزیون عربستان اعلام کرد که ازسرگیری پروازها بین عربستان و اربیل، تسهیلات بسیاری به عمره گزاران و مسافران به عربستان ارائه خواهد داد.

پروازها بین عربستان و اربیل تنها به حج و عمره اختصاص ندارد و هم اکنون دو پرواز در هفته انجام می شود و انتظار می رود طی روزهای آتی تعداد پروازها افزایش یابد.

قرار است پروازها بین فرودگاه بین المللی بغداد و جده نیز پس از تکمیل اقدامات لازم ازسرگرفته شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها