|

سه پیشنهاد از عربستان روی میز «مورینیو»

روسیا الیوم، در گزارشی به سه پیشنهاد عربستان به «مورینیو» سرمربی مشهور پرتغالی پرداخته است.

سه پیشنهاد از عربستان روی میز «مورینیو»

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، روسیا الیوم، خبرگزاری فلسطینی «سما»، خبرگزاری رسمی عراق و الجزیره.

در این میان روسیا الیوم، در گزارشی به سه پیشنهاد  عربستان به «مورینیو» سرمربی مشهور پرتغالی پرداخته است.

 

الجزیره:

 امریکا یک زیردریایی هسته‌ای به خاورمیانه فرستاد

نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که یک زیردریایی هسته ای مجهز به موشک های هدایت شونده به خاورمیانه فرستاده است.

نیروی دریایی امریکا اعلام کرد که یک زیردریایی هسته ای مجهز به موشک های هدایت شونده به خاورمیانه فرستاده است.

نیروی دریایی ارتش امریکا هدف از ارسال این زیردریایی را حمایت از امنیت در منطقه اعلام کرده است.

 

روسیا الیوم: 

سه پیشنهاد از عربستان روی میز «مورینیو»

سرمربی مشهور پرتغالی پیشنهادی از سوی عربستان دریافت کرده است که در صورت پذیرفتن آن، وی را به گران قیمت ترین مربی تاریخ تبدیل خواهد کرد.

مورینیو به همراه دستیارانش و کادر همکار در حال بررسی پیشنهاد عربستان هستند.

مورینیو هم اکنون چند گزینه برای سرمربی گری دارد که یکی هدایت تیم ملی عربستان پس از «هروه رنارد» است و دیگری هدایت تیم «النصر» با حضور «کریستیانو رونالدو»، ستاره پرتغالی این تیم بوده و پیشنهاد دیگری هم مبنی بر هدایت تیم «اتحاد» جده، صدرنشین حال حاضر لیگ عربستان دریافت کرده است.

مورینیو هم اکنون سرمربی تیم رم ایتالیا است و قرارداد وی تا 30 ژوئن سال 2024 اعتبار دارد و طی روزهای آینده جلساتی با هیئت مدیره این باشگاه قبل از پایان قراردادش خواهد داشت.

 

خبرگزاری فلسطینی «سما»:

 جزئیات میانجیگری قطر میان مقاومت فلسطین و اسرائیل

یک مقام قطری گفت که کشورش به دنبال آرام ساختن اوضاع امنیتی میان اسرائیلی ها و فلسطینیان، به ویژه پس از موج اخیر تنش های نظامی است.

به گزارش یک مقام قطری از میانجیگری خود که توسط دوحه میان مقاومت فلسطین و اسرائیل به منظور پایان دادن به تنشی که طی دو روز گذشته بر اثر حملات اسرائیل به اعتکاف کنندگان در مسجدالاقصی روی داد، خبر داد.

کانال فاکس نیوز امریکا به نقل از یک مقام قطری که نامش را اعلام نکرد، گزارش داد که میانجیگری قطر بین طرف ها و ارتباط با آن ها تا ظهر دیروز جمعه ادامه داشت.

این مقام قطری تصریح کرد که هدف اصلی دوحه از میانجیگری، جلوگیری از بیهوده ریخته شدن خون و پرهیز از تبعات ویرانگر برای فلسطینیان و شهروندان است.

پیشتر دوحه بیانیه ای صادر کرده بود و در آن تجاوز اسرائیل به نوار غزه و جنوب لبنان و نیز حمله وحشیانه نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی و حملات شهرک نشینان را محکوم کرده بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع):

 بررسی توافق ایران و عربستان در دیدار وزیر خارجه عراق و سفیر امریکا در بغداد

«فؤاد حسین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق با «آلینا رومانوفسکی» سفیر امریکا در بغداد درباره تحولات اوضاع سیاسی عراق گفت و گو کرد.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه عراق، فؤاد حسین امروز در بغداد میزبان سفیر ایالات متحده امریکا در عراق بود.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه های تقویت آن در راستای منافع دو ملت، و نیز تحولات اوضاع سیاسی عراق و توافقنامه امضاء شده بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین توافقنامه امضاء شده بین دولت فدرال و شرکت فرانسوی توتال و بررسی قانون بودجه توسط پارلمان، و نیز تحولات منطقه ای به ویژه توافق عربستان و ایران از دیگر محورهای این دیدار بود.

سفیر امریکا در این دیدار حمایت خود را از توافقات داخلی و خارجی امضاء شده توسط دولت عراق اعلام کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها