|

اعلام از سرگیری روابط دیپلماتیک قطر و بحرین

کمیته پیگیری بحرین و قطر در مقر دبیرخانه شورای همکاری در ریاض تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک میان دو کشور را احیا کند.

اعلام از سرگیری روابط دیپلماتیک قطر و بحرین

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین، خبرگزاری سبأ، الصباح عراق، خبرگزاری رسمی عراق و الجزیره. در این میان الجزیره، در گزارشی به  اعلام از سرگیری روابط دیپلماتیک قطر و بحرین پرداخته است.

 

خبرگزاری "سبأ" 

آزادی ۴۸ بازداشت شده یمنی توسط انصارالله

به دستور رهبر انصارالله و به مناسبت ماه مبارک رمضان، ۴۸ زندانی از زندان های این گروه آزاد شدند.  یحیی سریع، رئیس اداره ارشاد اخلاقی انصارالله یمن در مراسم شبانه ماه مبارک رمضان که برای آزادگان برگزار شد، توضیح داد که روند آزادی بر اساس دستورات عبدالملک بدرالدین حوثی و مهدی المشاط به مناسبت ماه مبارک رمضان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بازداشت شدگان آزاد شده، «در دام دشمنان و قربانی اطلاعات نادرست، شایعات و جنگ روانی و رسانه ای خصمانه قرار گرفته بودند».

وی تأکید کرد: صدور عفو عمومی برای تمام فریب خوردگان توسط دشمن، در چارچوب اراده رهبری انقلاب و شورای عالی سیاسی برای حفاظت از خون مردم یمن و از دست دادن فرصت برای دشمنان میهن و مردم بود.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) 

 بارش شدید باران سراسر عراق را تعطیل کرد

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، دستور تعطیلی کامل کشور در روز پنجشنبه را صادر کرد.

دبیرخانه کابینه عراق در بیانیه ای اعلام کرد:  محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، دستور تعطیلی روز پنجشنبه مصادف با ۱۳ آوریل سال ۲۰۲۳ را به دلیل بدی آب و هوا، به استثناء نهادهای امنیتی و خدماتی صادر کرد.

در شبکه های اجتماعی عراق فیلم هایی از جاری شدن سیل در بسیاری مناطق و تخریب برخی ساختمان ها بر اثر شدت بارندگی منتشر کردند.

 

الجزیره

 اعلام ازسرگیری روابط دیپلماتیک قطر و بحرین

کمیته پیگیری بحرین و قطر در مقر دبیرخانه شورای همکاری در ریاض تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک میان دو کشور را احیا کند.

  اداره ارتباطات و رسانه وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد که دومین نشست کمیته پیگیری قطر و بحرین در مقر دبیرخانه شورای همکاری در ریاض برگزار شد.

این نشست که  مطابق با اصول منشور سازمان ملل متحد و مفاد کنوانسیون «وین» در مورد روابط دیپلماتیک بود، به تصمیم گیری برای احیای روابط دیپلماتیک میان دو کشور انجامید.

دو طرف در این نشست تأکید کردند که این گام، برگرفته از تمایل متقابل در توسعه روابط دوجانبه و تقویت یکپارچگی و وحدت منطقه ای، مطابق با اهداف اساسنامه شورای همکاری برای کشورهای عرب است.

دو طرف همچنین تأکید کردند که این گام در راستای رعایت اصول برابری میان دولت ها، حاکمیت و استقلال ملی، تمامیت ارضی و حسن همجواری است.

 

الصباح

مذاکرات رئیس بانک مرکزی عراق با خزانه داری امریکا درباره تثبیت نرخ ارز

وزارت خزانه داری امریکا بر آمادگی خود برای کمک به بانک مرکزی عراق در تحقق ثبات در نرخ تبدیل دلار در برابر دینار تأکید کرد.

 طبق بیانیه دفتر رسانه ای بانک مرکزی عراق، روز چهارشنبه علی محسن العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق، در حاشیه نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی با برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری امریکا، دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: در این  دیدار دو طرف درباره تسهیل اقدامات بانک مرکزی عراق در روند نقل و انتقالات مالی گفت و گو کردند.

وزارت خزانه داری امریکا انعطاف و آمادگی بالای خود برای کمک به بانک مرکزی عراق در تلاش هایش برای دستیابی به ثبات نرخ ارز را اظهار کرد.

در این بیانیه به نقل از ریاست بانک مرکزی عراق تأکید شده است که وی با دستیار وزیر خزانه داری امریکا برای افزایش ارتباطات میان تیم های فنی دو طرف در اجرای اقدامات تسهیل کننده توافق شده در این دیدار، در مدت کوتاهی به توافق رسیده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها