|

پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد عربستان

الخلیج اونلاین ،در گزارشی به پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد عربستان پرداخته استو

پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد عربستان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،اسپوتنیک،الجزیره،الخلیج اونلاین، و روسیا الیوم.

در این میان الخلیج اونلاین ،در گزارشی به پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد عربستان  پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

پیش‌بینی صندوق بین المللی پول از اقتصاد عربستان پس از کاهش تولید نفت

 صندوق بین المللی پول پیش‌بینی کرد که کاهش تولید نفت عربستان باعث درآمد زیادی شود و بودجه این کشور از افزایش قیمت بهره بالایی ببرد.

«امین ماتی»، رئیس هیئت اعزامی صندوق بین المللی پول در عربستان، اظهار کرد که با توجه به اینکه افزایش قیمت نفت باعث جبران زیان های احتمالی می شود، تاثیر کاهش تولید نفت بر بودجه این کشور مثبت ارزیابی می شود.

ماتی افزود که میانگین رشد اقتصادی عربستان می تواند تحت تاثیر کاهش تولید نفت خام باشد اما این کاهش ها اثری بر توسعه غیرنفتی عربستان نخواهد داشت.

وی ادامه داد که حداقل در کوتاه مدت شاهد اختلال در الگوی هزینه ها و اقتصاد کلان کشور نخواهیم بود و معتقدیم که سرمایه گذاری های بخش خصوصی این رشد را هدایت می کند.

بر اساس پیشبینی صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی عربستان امسال و سال آینده از 9 درصد در سال 2022 به 3.1 درصد کاهش خواهد یافت.

درآمدهای نفتی عربستان سال گذشته نزدیک 326 میلیارد دلار بود و این درآمد باعث رشد اقتصادی عربستان در بین کشورهای گروه 20 شده است.

 

اسپوتنیک: 

دیدار «محمد بن سلمان» و «محمود عباس» در جده

 ولیعهد عربستان در جده با رئیس جمهور فلسطین گفت و گو و آخرین تحولات فلسطین را بررسی کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین دیدار و آخرین تحولات این کشور را بررسی کرد.

این جلسه با حضور مقامات بلندپایه از هردو کشور از جمله «ترکی بن محمد»، وزیر مشاور عربستان و «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان و «حسین الشیخ»، دبیر کل کمیسیون اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و سایر مقامات برگزار شد.

در این نشست بن سلمان بر تضمین حقوق ملت فلسطین بر اساس معاهده های بین المللی مرتبط و استمرار تلاش ها برای تحقق صلح فراگیر تاکید کرد.

وزارت امور خارجه عربستان طی بیانیه ای در پایان نشست کشورهای شورای همکاری و اردن و مصر و عراق اعلام کرد که مسئله فلسطین را بررسی و ضمن تاکید بر محوریت این مسئله، اقدامات غیرقانونی اسرائیل را محکوم کرده است.

 

روسیا الیوم: 

تحریم 52 فرد و نهاد به علت ارتباط با حزب الله لبنان

وزرات خزانه داری امریکا از تحریم 52 فرد و نهاد در 9 کشور به علت ارتباط با حزب الله لبنان و به اتهام «پولشویی و دور زدن تحریم ها» خبر داد.

وزرات خزانه داری امریکا روز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که دفتر نظارت بر دارایی های اتباع خارجی این وزارتخانه اقداماتی علیه شبکه گسترده بین المللی شامل 52 فرد و نهاد در لبنان، امارات، آفریقای جنوبی، آنگولا، ساحل عاج، کنگو، بریتانیا، بلژیک و هنگ کنگ اتخاذ کرده است.

خزانه داری امریکا این شبکه را به تسهیل پرداخت ها و تأمین پول و قطعات الماس و سنگ های قیمتی برای ناظم سعید احمد، سرمایه گذار حزب الله که از سال 2019 به علت حمایت از این گروه در «فهرست تروریسم» امریکا قرار دارد، متهم ساخت.

این وزارتخانه افزود افراد و نهادهای تحریم شده، ناظم احمد را در دور زدن تحریم ها از طریق پنهان کردن معاملات مالی ویژه او توسط شرکت های صوری و سازوکارهای کلاهبرداری را کمک می کردند.

 

الجزیره: 

حضور 2.6 میلیون نفر در مسجدالحرام در شب 27 رمضان

 رسانه رسمی عربستان اعلام کرد مسجدالحرام در شب 27 ماه رمضان پذیرای بیش از 2.6 میلیون نمازگزار و عمره گزار بوده که رقمی بی سابقه و تاریخی به شمار می رود.

این خبر توسط کانال الاخباریه عربستان و در حساب توییتری این کانال درخصوص آمار افراد حاضر در مسجد الحرام از غروب دوشنبه تا صبح سه شنبه اعلام شد.

این کانال سعودی در خبری فوری در حساب توییتر خود اعلام کرد: در یک آمار تاریخی، بیش از 2.6 میلیون نمازگزار و عمره گزار در شب 27 رمضان در مسجد الحرام حضور یافتند.

در میان اهل سنت مرسوم است که شب 27 ماه مبارک رمضان را شب قدر در نظر گرفته و به احیای این شب و انجام مراسم عبادی می پردازند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها