|

رکورد کانال سوئز در عبور کشتی‌های باری

اسامه ربیع، رئیس سازمان کانال سوئز اعلام کرد که این کانال دومین میانگین بالای روزانه در تاریخ خود را به ثبت رسانده است و ۹۵ کشتی از شمال و جنوب در تردد بوده اند.

رکورد کانال سوئز در عبور کشتی‌های باری

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، الفرات نیوز، خبرگزاری رسمی عراق «واع»، الخلیج اونلاین و روسیا الیوم. در این میان خبرگزاری رسمی عراق «واع» ،در گزارشی به رکورد کانال سوئز در عبور کشتی های باری  پرداخته است.

 

 روسیا الیوم

مقامات لبنان ۵۰ شهروند سوری را در دو هفته از کشور بیرون راندند

مقامات لبنان حدود ۵۰ شهروند سوری را طی دو هفته گذشته از کشور بیرون رانده و آن‌ها را به کشور خودشان بازگرداندند.

یک مسئول نظامی اعلام کرد که ارتش لبنان حدود ۵۰ شهروند اهل سوریه را از کشور بیرون کرده است و یک منبع امنیتی هم این موضوع را تایید کرده است. 

این منبع گفت که اداره اطلاعات ارتش متخلفان را به هنگ مرزی لبنان تحویل خواهد داد و سپس به سوریه بازگردانده خواهند شد.

همچنین مسئول نظامی اظهار کرد که ظرفیت مراکز بازداشت به اتمام رسیده است و سایر دستگاه های امنیتی از پذیرش شهروندان سوری بازدداشت شده خودداری کردند.

بعضی از پناهندگان سوری با پرداخت ۱۰۰ دلار به کمک قاچاقچیان توانسته دوباره به لبنان بازگردند.

حدود ۲ میلیون پناهنده سوری در لبنان زندگی می کنند که سازمان ملل متحد ۸۳۰ هزار نفر را ثبت کرده است و کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد گفته است که وضعیت تحت نظر است و از مسئولان و مقامات لبنان دعوت کرده تا به اصول قانون بین المللی مبنی بر عدم بازگشت اجباری پناهندگان به کشورشان احترام بگذارند.

 

الفرات نیوز

گفتگوی تلفنی السودانی و السیسی

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق طی تماسی تلفنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر گفت وگو کرد.

  ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که السودانی در این تماس ضمن تبریک عید سعید فطر، برای دولت و ملت مصر، خیر و شکوفایی آرزو کرد.

از طرفی دیگر السیسی از نخست وزیر عراق تشکر و برای کشور برادر عراق و دو امت عربی و اسلامی، آرزوی امنیت، ثبات و رفاه کرد.

 

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع)

 کانال سوئز در عبور کشتی های باری  رکورد زد

 اسامه ربیع، رئیس سازمان کانال سوئز اعلام کرد که این کانال دومین میانگین بالای روزانه در تاریخ خود را به ثبت رسانده است و ۹۵ کشتی از شمال و جنوب در تردد بوده اند.

همچنین وی ضمن اشاره به میزان دقیق محموله ها که حدود ۵.۶ میلیون تن بوده است، به رشد چشم گیر میانگین عبور روزانه کشتی های باری اشاره کرد و گفت که اجرای طرح توسعه قسمت جنوبی کانال سوئز با سرعت بیشتری در حال انجام است و بازده مثبتی روی افزایش میانگین امنیت دریایی به میزان ۲۸ درصد خواهد داشت.

تعداد کشتی هایی که از شمال کانال سوئز عبور کرده اند شامل ۴۳ کشتی با حجم ۲.۸ میلیون تن بار بوده است.

همچنین تعداد کشتی هایی که از گذرگاه جدید جنوبی کانال سوئز عبور کرده اند شامل ۵۲ کشتی با حجم ۲.۸ میلیون تن بار بوده است.

 

الخلیج اونلاین

عراق: همکاری وزارت برق با کشورهای شورای همکاری ادامه دارد

وزارت برق عراق اعلام کرد که همکاری با کشورهای شورای همکاری ادامه دارد و شامل تاسیس خط برقی نیروگاه فاو عراق به نیروگاه الوفره کویت است.

احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که سفر وزیر برق به ریاض شامل بررسی موضوعات فنی بوده و برنامه ریزی ها برای آغاز پروژه برق کشی انجام شده است.

وی گفت که هدف اصلی سفر وزیر برق عراق به عربستان به منظور اجرای توافق دو کشور مبنی بر تجهیز شبکه ملی برق عراق به توان تولیدی هزار مگاوات است.

موسی تاکید کرد که عراق نیازمند برق کشی های گسترده با کشورهای همسایه است و هم اکنون این آمادگی را دارد تا با کشورهای خلیج در این زمینه همکاری کند.

وی یادآور شد که این طرح می تواند برق کشور را با توان تولیدی ۵۰۰ مگاوات از سمت استان بصره تولید کند.

همچنین وی با اشاره به اینکه برق کشی با کشور اردن در حال اجرا است و توان تولیدی فاز نخست آن در ژوئیه به ۱۵۰ مگاوات می رسد، تاکید کرد که تنوع منابع انرژی فضای بیشتری برای انتخاب قیمت انواع انرژی به شهروندان می دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها