|

گزارش لحظه به لحظه «شبکه شرق» از نشست بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت؛

علی‌آبادی وزیر صمت شد/ موافقان و مخالفان علی‌آبادی چه گفتند؟

علی آبادی با ۱۸۷ رای، وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

علی‌آبادی وزیر صمت شد/ موافقان و مخالفان علی‌آبادی چه گفتند؟

به گزارش شبکه شرق، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز( سه شنبه ۲۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: خدمت آقای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و رئیس حوزه ریاست و عزیزانمان که از دولت برای جلسه رای اعتماد به وزیر صمت خیرمقدم عرض می کنم.

بر این اساس محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و محمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در نشست علنی بررسی صلاحیت  عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت حضور دارند.

 

 

  • موافقان چه گفتند؟

 

موافقت کمیسیون اقتصادی با علی‌آبادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نظر نهایی کمیسیون متبوع خود را اعلام کرد و گفت : «اعضای کمیسیون با اکثریت آراء عباس علی آباد را به عنوان گزینه مقبول برای تصدی‌ وزارت صمت معرفی کردند.»

 

حمایت فراکسیون مستقلین ولایی

​سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی از حمایت این فراکسیون از وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

 

اهل رانت نیست

حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم زابل در مجلس، گفت: وزیر پیشنهادی صمت اهل رانت و باج دادن نیست و شجاعت نه گفتن دارد.

 

حمایت نمایندگان شمال غرب کشور از علی‌آبادی

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، ​رئیس مجمع نمایندگان شمال غرب کشور اظهار کرد: نمایندگان چهار استان شمالغرب کشور با اکثریت آرا از وزرات آقای عباس علی آبادی به عنوان وزیر صمت حمایت خواهند کرد.

 

با بخش خصوصی آشناست

 محمدمهدی زاهدی، ​عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، آشنایی خوبی با بخش خصوصی دارد.

 

چرا در مورد دانشگاه امام صادق بحث می‌کنید؟

 مهرداد گودرزوند، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که علی آبادی دارای برنامه کمی و کیفی است، اظهار کرد: آقای علی آبادی سوابق تحصیلی بالایی دارد و در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور درس خوانده چرا بحث دانشگاه امام صادق را می‌کنید مگر چه تفاوتی با دیگر دانشگاه‌ها دارد.

 

با رویکردهای کمیسیون انطباق دارد

محمدرضا پورابراهیمی، ​رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکردهای وزیر پیشنهادی صمت با مأموریت های کمیسیون اقتصادی انطباق دارد.

 

 

 

  • مخالفان چه گفتند؟

 

بی‌توجهی به ظرفیت معادن

سیدغنی نظری خانقاه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس از بی توجهی وزیر پیشنهادی صمت به ظرفیت مهم معادن و ایجاد صنایع در مناطق محروم در برنامه های علی آبادی انتقاد کرد.

 

تفکر علی‌آبادی نئولیبرالی است

مهدی عسگری، عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی صمت و جهت گیری‌های اقتصاد سرمایه داری در این برنامه‌ها گفت: «به نظر می رسد که تفکر آقای علی آبادی به تفکر اقتصاد سرمایه داری و نئولیبرالی نزدیک باشد.»

 

 
جلال محمودزاده، ​نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال این است که ما از کجا مطمئن باشیم وزیر صنعت، معدن و تجارت در دام مافیای خودروسازی نخواهد افتاد؟ او برنامه مشخصی برای حوزه خودرو ندارد.
 

انتقاد از برنامه‌های علی‌آبادی

جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی از برنامه ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی صمت انتقاد کرد و گفت: ظرف کمتر از نیم ساعت می‌شود ۵۰ مورد مانند این گونه برنامه ها را در میدان انقلاب تهیه کرد.

 

 
 

علی‌آبادی در دفاع از خود چه گفت؟

همچنین با یادآوری فعالیت‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های خاش، سراوان، زابل، کهک و خواجه احمد داشته است، گفت: آخرین اقدام ما ایجاد نیروگاه بادی در زابل بود که برای اولین بار چاه نفتی را به کمک برادران و نمایندگان منطقه و با کمک وزارت نیرو توانستیم پتانسیل عظیم انرژی را در این منطقه ثابت کنیم.

 

 

در نهایت با رای موافق ۱۸۷ نماینده مجلس، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

 

در حال تکمیل است ...

 

 
 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها