|

افزایش نگرانی ها در لبنان با اعلام ناتوانی وزارت دارایی از پرداخت حقوق ماه ژوئن کارمندان دولت

در بررسى رسانه‌های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، خبرگزاری رسمی سوریه، الشرق الأوسط، خبرگزاری رسمی اردن، روسیا الیوم.

افزایش نگرانی ها در لبنان با اعلام ناتوانی وزارت دارایی از  پرداخت حقوق ماه ژوئن کارمندان دولت

در این میان الشرق الأوسط،در گزارشی به  فزایش نگرانی ها در لبنان با اعلام ناتوانی وزارت دارایی از  پرداخت حقوق ماه ژوئن کارمندان دولت پرداخته است

 

روسیا الیوم

پنجمین سفر محمود عباس به چین

 محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه شنبه طی سفری رسمی و ۴ روزه وارد چین شد.

 عباس در پنجمین سفر خود به پکن، با شماری از مقامات چینی و در راس آنها شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیدار خواهد کرد.

قرار است دو طرف طی این دیدار، تقویت روابط دوجانبه و آخرین تحولات مربوط به قضیه فلسطین و مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک را بررسی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین هفته گذشته گفته بود که عباس نخستین رئیس یک کشور عربی است که چین در سال جاری از آن استقبال می کند.

چین به دنبال میانجیگری در خاورمیانه است و آخرین میانجیگری آن مربوط به ایران و عربستان می شود که منجر به عادی سازی روابط میان این دو کشور شد.

 

 خبرگزاری رسمی سوریه

توافق عربستان و سوریه درباره ازسرگیری فعالیت‌های تجاری و اقتصادی

محمد ابوالهدی اللحام، رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی سوریه و هیئت همراه وی، در حاشیه شرکت در کنفرانس تجاری کشورهای عربی و چین در ریاض، با حسن بن معجب الحویزی رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عربستان دیدار و گفتگو کردند.

 دو طرف درباره بازگشایی مسیر همکاری‌های اقتصادی و ازسرگیری فعالیت‌ها و رویدادهای تجاری و سرمایه‌گذاری فیمابین همزمان با تعامل سوریه با محیط عربی خود توافق کردند.

اعضای هیئت سوری از مواضع عربستان در قبال سوریه و مردم آن قدردانی کردند و به پیشرفت بزرگی که عربستان شاهد آن بود و تمایل بخش تجاری سوریه برای ورود به بازار عربستان و سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی اشاره کردند.

دو طرف بر ضرورت تبادل دیدارهای هیئت‌های تجاری، وتوانمندسازی سرمایه‌گذاران نسبت به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عربستان و سوریه و ایجاد مجامع اقتصادی به نحوی که مسیر همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور برادر را پیش ببرد، تاکید کردند.

ریاض، روز گذشته میزبان فعالیت های دهمین نشست کنفرانس تجار عرب و چین ۲۰۲۳ با شعار (همکاری برای توسعه و رفاه) آغاز شد.

 

الشرق الأوسط

 افزایش نگرانی ها در لبنان با اعلام ناتوانی وزارت دارایی از پرداخت حقوق ماه جاری

وزارت دارایی لبنان هفته گذشته اعلام کرد که توانایی پرداخت حقوق ماه ژوئن کارمندان دولت را ندارد؛ امری که بحران جدیدی را در این کشور غرق در بحران به همراه خواهد داشت.

 وزارت دارایی جمعه اعلام کرد که به دلیل عدم تامین بودجه، نخواهد توانست حقوق و دستمزد کارمندان و کارکنان را در پایان ماه ژوئن پرداخت کند.

بشاره الاسمر، رئیس سندیکای کارگران لبنان نسبت به عدم پرداخت کارمندان که شمار آنها به حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمله نظامی، غیرنظامی و بازنشسته می رسد، هشدار داد.

وی افزود که وزارت دارایی این تصمیم را به دلیل عدم وجود ذخایر در بودجه سال جاری اتخاذ کرده است زیرا بودجه امسال به دلیل نبود رئیس جمهور در کشور تصویب نشده است.

 

خبرگزاری رسمی اردن (پترا) 

دیدار پادشاه اردن و فرمانده سنتکام

پادشاه اردن و فرماندهی مرکزی امریکا تلاش های مشترک برای نبرد با تروریسم را بررسی کردند.

 ملک عبدالله ثانی، پادشاه اردن روز گذشته در کاخ الحسینیه از ژنرال مایکل کوریلا، فرماندهی مرکزی امریکا استقبال کرد.

در این دیدار به همکاری نزدیک میان اردن و امریکا در زمینه های دفاعی و نیز تلاش های منطقه‌ای و بین المللی در نبرد با تروریسم پردخته شد.

سرتیپ یوسف الحنیطی، رئیس ستاد مشترک اردن نیز در این دیدار حضور داشت.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها