|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| ششم تیر

بازداشت عزت‌الله سحابی به خاطر اسناد کنفرانس برلین/اظهار نگرانی از وضعیت سیاسی و فرهنگی

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز ششم تیر برخی دیدارهای روزانه را روایت کرده‌است. همچنین در این روزنوشت به بازداشت عزت‌الله سحابی اشاره شده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

بازداشت عزت‌الله سحابی به خاطر اسناد کنفرانس برلین/اظهار نگرانی از وضعیت سیاسی و فرهنگی

آقای [محمد] رئیسی، نماینده شهرکُرد آمد و به خاطر کمک به حل مشکل او در شورای نگهبان تشکر کرد. نمونه‌هایی از اعلامیه‌های تبلیغی‌اش را آورده بود که درآنها خود را پیرو سیاست‌های اعتدالی معرفی کرده و با تفاوت زیادی از رفقایش جلو افتاده است. از گروه‌گرایی و تعصب حزبی بخشی از نمایندگان مجلس ششم، اظهار نگرانی کرد که احتمالاً مانع مفیدبودن مجلس شوند و از اشکالات دستگاه قضائی گفت؛ در کمیسیون قضائی، طرحی برای محدودکردن صدور چک، در دست مطالعه دارند.

آقای [سیدحسن] شجاعی‌کیاسری، نماینده سابق ساری آمد. از وضع کشور، به‌خصوص وضع سیاسی و فرهنگی، اظهار نگرانی‌ کرد و از من خواست که برای مهار این وضع، فکری‌ کنم. آقای امیر عراقی [فرزند شهید مهدی عراقی] آمد. برای ساخت دانشگاه در طالقان، به مشکل برخورده است؛ هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ اداری؛ استمداد کرد. گفتم، برای همکاری و رفع مشکل‌ها، با مدیران دانشگاه آزاد اسلامی صحبت‌ کند.

شب، فاطی و یاسر و بچه‌ها که از سفر عُمره مراجعت کرده‌اند، آمدند. از سفرشان راضی هستند. اعلان شد که آقای عزت‌الله سحابی را به خاطر اسنادی‌که از دفترش در ارتباط با کنفرانس برلین به‌دست‌آمده است، بازداشت‌ موقت‌ کرده‌اند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها