|

شرایط سفر مستقیم از عربستان به ایران

عکاظ در گزارشی به شرایط سفر مستقیم از عربستان به ایران پرداخته است.

شرایط سفر مستقیم از عربستان به ایران

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، عکاظ عربستان،  الخلیج اونلاین، الاتحاد امارات، الصباح عراق.

در این میان  عکاظ در گزارشی به  شرایط سفر مستقیم از عربستان به ایران  پرداخته است

 

الخلیج اونلاین : 

مذاکرات چین و عربستان برای ارتقای همکاری در زمینه هوافضا

رئیس شورای مدیریت آژانس فضایی عربستان و رئیس اداره ملی فضایی چین (CNSA) راه های ارتقای ابعاد همکاری میان دو کشور در زمینه فضا را بررسی کردند.

عبدالله السواحه، رئیس شورای مدیریت آژانس فضایی عربستان و شو دا چی، رئیس اداره ملی فضایی چین (CNSA) راه های ارتقای ابعاد همکاری میان دو کشور در زمینه فضا را بررسی کردند.

این موضوع روز گذشته در جریان سفر السواحه و هیئت آژانس فضایی عربستان به چین و دیدار با شو دا چی مطرح شد.

گفتنی است این هیئت سعودی در سفر به چین، مذاکراتی را با رؤسای شرکت های فضایی چین برای تقویت زمینه های همکاری در فناوری های ماهواره ها و صنعت فضاپیماها و نیز توسعه ماهواره بر ها انجام داد.

این هیئت عربستانی با رؤسای شرکت Galaxy Space (متخصص در ساخت ماهواره) و شرکت I Space (متخصص در ساخت و توسعه ماهواره بر) برای بررسی آینده مشارکت در زمینه های تحقیقاتی و علمی و همکاری در حوزه فناوری در بخش فضا نشست هایی برگزار کرد.

 

الصباح عراق: 

برنامه ریزی نجف برای حل بحران مسکن ظرف 3 سال آینده

سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف از برنامه‌ریزی برای ساخت 26 مجتمع مسکونی در این استان خبر داد که باعث حل بحران مسکن در استان ظرف 3 سال آینده می‌شود.

عراق، «ضرغام کیکو»، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری نجف اشرف، گفت که این برنامه با همکاری حکومت محلی و ادارات ذی‌ربط در استان و به منظور حل بحران مسکن و تأمین مسکن مورد نیاز شهروندان اجرا خواهد شد.

به گفته کیکو، اجرای طرح باعث حل بحران مسکن ظرف دو یا سه سال آینده می‌شود و افزود که تاکنون 37 مجتمع مسکونی در نجف اشرف به سرمایه‌گذاری گذاشته شده که 16 مجتمع به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود که بعد از مسئله کرونا و افزایش قیمت ارز، مشکل بازاریابی برای واحد مسکونی پیش آمد چون قیمت مصالح ساختمانی و در نتیجه قیمت خانه بالا رفت و برای همین ضوابطی برای جلوگیری از سودجویی دلالان در این باره تعیین شده است.

این مقام عراقی تأکید کرد که سازمان سرمایه‌گذاری استان نجف اشرف تمرکز خود را بر بخش مسکن گذاشته چون تأثیر مستقیم بر معیشت مردم دارد.

وی افزود که برنامه دولت کنونی تسهیلات بسیاری برای سرمایه‌گذاران تعیین کرده است.

 

عکاظ: 

شرایط سفر مستقیم از عربستان به ایران 

اداره کل گذرنامه عربستان درباره امکان سفر مستقیم از عربستان به ایران توضیح داد.

اداره کل گذرنامه عربستان تاکید کرد که درخصوص صدور موافقت برای سفر مستقیم از عربستان به ایران باید گفت که در صورت صدور دستورات جدید، از طریق کانال های رسمی اعلام خواهد شد.

این اداره اعلام کرد که کانال های رسمی آن در اینستاگرام، اسنپ چت، تویتر، فیسبوک و یوتیوب است.

 

الاتحاد امارات: 

آغاز رزمایش نظامی مشترک امارات و مالزی

وزارت دفاع امارات از آغاز رزمایش نظامی مشترک بین نیروهای نظامی امارات و مالزی خبر داد.

وزارت دفاع امارات در بیانیه ای اعلام کرد که در این رزمایش که در خاک مالزی انجام می شود، واحدهایی از ارتش این کشور و نیروی زمینی امارات مشارکت دارند.

هدف از این رزمایش، گسترش همکاری و هماهنگی مشترک بین دو طرف و افزایش آمادگی رزمی برای حرفه ای شدن در انجام ماموریت است.

امارات همواره رزمایش های نظامی مشترکی با کشورهای مختلف در جهان با هدف تقویت آمادگی رزمی نیروهای خود انجام می دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها