|

بایدن: راه زیادی تا توافق عادی سازی بین اسرائیل و عربستان وجود دارد

بی بی سی نوشت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که هنوز راه زیادی تا توافق عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان وجود دارد. واشنگتن به شدت از چنین توافقی حمایت کرده است.

بایدن: راه زیادی تا توافق عادی سازی بین اسرائیل و عربستان وجود دارد

به گزارش شبکه شرق، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که هنوز راه زیادی تا توافق عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان وجود دارد. واشنگتن به شدت از چنین توافقی حمایت کرده است. برای عملی شدن چنین توافقی، عربستان خواستار یک معاهده دفاعی با آمریکا شده است. این کشور همچنین می‌خواهد یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایجاد کند، موضوعی که اسرائیل نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.

بی بی سی: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است که هنوز راه زیادی تا توافق عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان وجود دارد. واشنگتن به شدت از چنین توافقی حمایت کرده است.

برای عملی شدن چنین توافقی، عربستان خواستار یک معاهده دفاعی با آمریکا شده است. این کشور همچنین می‌خواهد یک برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایجاد کند، موضوعی که اسرائیل نسبت به آن ابراز نگرانی کرده است.

بایدن قبل از سفر به اروپا برای شرکت درنشست اجلاس سران ناتو در لیتوانی این سخنان را بیان کرد.

قرار است رئیس جمهور آمریکا در مسیر خود به لیتوانی توقفی در بریتانیا داشته باشد و با ریشی سوناک،‌ نخست وزیر این کشور و همچنین چارلز سوم، پادشاه بریتانیا دیدار و گفتگو کند.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها