|

اهواز و بصره گرم‌ترین شهرهای جهان

شفق نیوز در گزارشی به اهواز و بصره به عنوان گرم‌ترین شهرهای جهان پرداخته است.

اهواز و بصره گرم‌ترین شهرهای جهان

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ، شفق نیوز،  النهار،روسیا الیوم ،خبرگزاری رسمی عربستان (واس).

در این میان  شفق نیوز،در گزارشی به اهواز و بصره به عنوان گرم‌ترین شهرهای جهان  پرداخته است

 

شفق نیوز:

 اهواز و بصره گرم‌ترین شهرهای جهان شدند

 شهرهای اهواز و بصره در 24 ساعت گذشته گرم‌ترین شهرهای جهان شدند.

ایستگاه پلسرویل در کالیفورنیای  امریکا، جدولی از 15 منطقه و شهر جهان که در 24 ساعت گذشته بالاترین درجه حرارت را ثبت کردند، منتشر کرد.

در این جدول، شهر اهواز در ایران با 49.8 درجه، گرم ترین شهر جهان و منطقه فرودگاه بین المللی بصره در جنوب عراق با 49.7 درجه دومین شهر گرم جهان در 24 ساعت گذشته معرفی شدند.

آبادان و عمادیه در ایران به ترتیب با 49.4 و 49.3 درجه و العماره در عراق با 49 درجه در رتبه های سوم تا پنجم گرم ترین شهرهای جهان در 24 ساعت گذشته قرار گرفتند.

 

النهار: 

ابهام در امنیت چاه های نفت سوریه پس از کنار گذاشته شدن نیروهای «واگنر»

 یک دیپلمات سابق روس گفت که مقامات سوریه پس از شورش واگنر، از حملات احتمالی داعش به چاه های نفت و گاز در جنوب این کشور نگران هستند.

پس از شکست داعش، کنترل بخشی از تاسیسات نفتی سوریه به شبه نظامیان واگنر و گروه موسوم به «شکارچیان داعش» متشکل از نیروهای محلی تحت فرمان واگنر، افتاد.

گفتنی است در ازای تامین امنیت تاسیسات نفتی سوریه، 25 درصد از درآمد چاه های نفت به واگنر و «شکارچیان داعش» داده می شد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از بسام بارابندی، مقام پیشین سوریه نوشت که وزارت دفاع روسیه نیروهای واگنر را از چاه های نفت و گاز در شهر تدمر سوریه خارج کرده و «شکارچیان داعش» را جایگزین آن کرد.

در روزهای اخیر، فرماندهی واگنر در سوریه تا حدی تغییر کرده و وضعیت «شکارچیان داعش» را در هاله ای از ابهام و در معرض خطر کاهش حقوق قرار داده است.

بارابندی تأکید کرده که فرماندهان واگنر به یک پایگاه نظامی منتقل شده اند و از فرماندهان «شکارچیان داعش» هم خواسته شده که در خانه هایشان در تدمر بمانند.

 

روسیا الیوم : 

بیش از 1700 نفر گرفتار در صحرای عربستان

 یک منبع در تیم جست و جو و نجات عربستان اعلام کرد تعداد افراد گرفتار در صحرای این کشور در یک ماه بیش از 1700 نفر بوده و 4 نفر نیز فوت شده اند.

 این منبع گفت که در ماه ذی الحجه هزار و 763 گزارش از گرفتاران در صحرا و ارتفاعات کوهستانی عربستان و 27 گزارش نیز از گم شدگان ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد که علیرغم تمامی دستورالعمل ها و هشدار ها و اطلاع رسانی هایی که نهادهای مربوطه از جمله دفاع شهری اداره کل هواشناسی و تیم های جست و جو و نجات مبنی بر عدم ماجراجویی و ریسک در سفرهای صحرایی و کوهستانی اعلام کردند، اما بسیاری از افراد نسبت به این هشدار ها بی تفاوت بوده و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

این منبع گزارش داد که آمار افراد گرفتار شده در صحرا در یک ماه گذشته به هزار و 763 گزارش رسید که 27 نفر از آنان مفقود شدند. از این 27 نفر نیز 13 نفر نجات یافته، 4 نفر فوت شده و 10 نفر نیز همچنان مفقود هستند.

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس):

 پیام مکتوب لاوروف به وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان از نامه مکتوب وزیر خارجه روسیه به همتای عربستانی‌اش خبر داد.

بامداد امروز (دوشنبه 10 ژوئیه) خبر داد که «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان، در دیدار سرگی کوزلوف، سفیر روسیه در ریاض، پیام مکتوب همتای روسی خود را دریافت کرده است.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن بررسی شد.

قرار است مسکو در روزهای آینده میزبان نشست وزرای خارجه شورای همکاری و روسیه باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها