|

نتانیاهو:

با مخالفان بر سر اصلاحات قضایی مذاکره می‌کنیم

​بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب پس از تصویب بخشی از لایحه تغییرات قضایی گفت که با مخالفان این لایحه برای رسیدن به توافق مذاکره خواهد کرد.

 با مخالفان بر سر اصلاحات قضایی مذاکره می‌کنیم

به گزارش شبکه شرق، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دوشنبه شب پس از تصویب بخشی از لایحه تغییرات قضایی گفت که با مخالفان این لایحه برای رسیدن به توافق مذاکره خواهد کرد.

 نتانیاهو با بیان اینکه امروز ما در حال برداشتن یک گام دموکراتیک برای تقویت توازن بین قوا هستیم، افزود: به دنبال تصمیم اکثریت در کنست (پارلمان اسرائیل)، گامی دموکراتیک برای تقویت توازن بین قوا برداشتیم.

نخست وزیر اسرائیل مدعی شد: ما می‌خواهیم دموکراسی در (رژیم) اسرائیل باقی بماند و هیچ حزبی قدرت را به دست نگیرد.

وی همچنین گفت: ما به کار برای دستیابی به سازش با مخالفان ادامه خواهیم داد و برای دستیابی به توافق بر سر اصلاحات گفت وگو را آغاز خواهیم کرد.

نتانیاهو افزود: من از ارتش می‌خواهم که سیاست را رها کند و به فکر امنیت باشد.

به گزارش ایرنا، کنست (پارلمان) اسرائیل عصر دوشنبه در قرائت‌های دوم و سوم پیش نویس قانون لغو برهان معقولیت را در سایه اعتراض گسترده مخالفان و خروج سران اپوزیسون از سالن کنست به نشانه اعتراض تصویب کرد.

کنست عصر دوشنبه در طول جلسه طولانی خود با اعتراض و فریادهای نمایندگان موافق و مخالف با این پیش نویس به تشنج کشیده شد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی اسرائیل را درباره مصوبات و انتصابات خود بگیرد و در نهایت این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می‌داند، خواهد گرفت.

تصویب این قانون درحالی صورت گرفت که معترضان به لایحه تغییرات قضایی در خیابان‌های اطراف کنست تظاهرات کردند.

منابع خبری گزارش دادند که در پی تصویب این پیش نویس، بورس اسرائیل به شدت سقوط کرد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها