|

حیدری، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی:

طالبان باید فوراً عکاس تسنیم را آزاد کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: وزارت خارجه باید از طریق سفارتخانه کشورمان در افغانستان و سایر اهرم هایی که در اختیار دارد این عکاس کشورمان را آزاد و به کشور بازگرداند.

طالبان باید فوراً عکاس تسنیم را آزاد کند

به گزارش شبکه شرق، شهریار حیدری، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازداشت عکاس خبرگزاری تسنیم توسط طالبان گفت: وزارت خارجه باید از طریق سفارتخانه کشورمان در افغانستان و سایر اهرم هایی که در اختیار دارد این عکاس کشورمان را آزاد و به کشور بازگرداند.

شهریار حیدری، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بازداشت محمدحسین ولایتی عکاس خبرگزاری تسنیم در افغانستان گفت: بازداشت عکاس کشورمان در فرودگاه کابل از سوی  طالبان مسبوق به سابقه است و در گذشته نیز تعدادی از خبرنگاران خارجی از جمله خبرنگاران ایرانی در افغانستان  دستگیر شدند. 

وی افزود: وزارت خارجه باید از طریق سفارتخانه کشورمان در افغانستان و سایر اهرم هایی که در اختیار دارد این عکاس کشورمان را آزاد و به کشور بازگرداند. 

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی عنوان کرد: باید به طالبان تاکید کرد که به مقررات نظام بین الملل در حوزه رسانه احترام بگذارد. البته طالبان یک حکومت منسجم نیست و از این جهت ارتکاب اینگونه اقدامات خلاف قانون از آنها خیلی دور از انتظار نیست. 

محمدحسین ولایتی عکاس و تدوین‌گر خبرگزاری تسنیم روز شنبه هفته جاری و در حالی که به صورت قانونی و از طریق مرز هوایی وارد افغانستان شده و مدت 10 روز نیز در کابل حضور داشت، به هنگام بازگشت و در فرودگاه کابل بدون هیچگونه توضیح مشخصی بازداشت شده است.

طالبان علیرغم پیگیری‌ها تاکنون هیچ توضیحی ارائه نکرده است که ولایتی را بنا به چه دلیلی بازداشت کرده است؟

 

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها