|

آخرین وضعیت پرونده «زهره دادرس» در گفت‌وگو «شبکه شرق» با برادر او؛

بازپرس می‌گوید قرار وثیقه را لغو نکرده‌ام اما تا گزارش ضابط نرسد، نمی‌توانم آزادشان کنم

آزادی زهره دادرس، فروغ سمیع‌نیا و سارا جهانی معطل گزارش کارشناس پرونده است

برادر یکی از زنان بازداشتی گیلان با انتقاد از تداوم بازداشت خواهرش، تاکید کرد که در حال حاضر تنها مانع آزادی او، نرسیدن گزارش کارشناس پرونده به بازپرس است.

بازپرس می‌گوید قرار وثیقه را لغو نکرده‌ام اما تا گزارش ضابط نرسد، نمی‌توانم آزادشان کنم

مجید دادرس، برادر «زهره دادرس»، فعال حقوق زنان بازداشتی در گیلان، در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت خواهرش، اظهار کرد: «11 روز پیش، 25 شهریور با پایان قرار بازداشت موقت یک ماهه، بازپرس برای آزادی 2 خواهر بازداشتی من، زهرا و زهره، قرار وثیقه تعیین کرد. میزان وثیقه تعیین شده، 500 میلیون تومان بود. ما وثیقه را تأمین کردیم و حتی روند اداری لازم را هم طی کردیم اما فقط زهرا دادرس آزاد شد.»

او ادامه داد: «توضیح مشخصی درباره چرایی عدم آزادی زهره دادرس به ما ندادند ولی گفتند که چون 8 نفر از 11 بازداشتی گیلان امروز آزاد شده‌اند، 3 نفر دیگر بمانند برای فردا اما فردای آن روز، 26 شهریور، که ما مراجعه کردیم، گفتند 2، سه روز دیگر آزاد می‌شوند. اما بازهم این اتفاق رخ نداد و به ما گفتند که هنوز گزارش کارشناس پرونده نرسیده است.»

برادر زهره دادرس درباره نوع مواجه بازپرس پرونده نیز بیان کرد: «هر بار که مراجعه می‌کنیم، بازپرس می‌گوید من قرار آزادی به قید وثیقه را لغو نکرده‌ام اما تا زمانی که گزارش کارشناس پرونده نرسد، نمی‌توانیم آزادشان کنیم. در حقیقت در حال حاضر تنها مانع آزادی زهره دادرس، نرسیدن گزارش ضابط پرونده است.»

مجید دادرس تصریح کرد: «شخصا باتوجه به صحبت‌هایی که با بازپرس پرونده، معاون دادستان و دادستان داشته‌ام، معتقدم که دستگاه قضائی هم خواستار آزادی همه بازداشتی‌های گیلان است اما نرسیدن گزارش ضابط پرونده مانع این امر شده است.»

او با بیان اینکه «ما راهی برای پیگیری از ضابط پرونده نداریم»، گفت: «از 41 روز پیش که زهره دادرس در بازداشت است، فقط 2 تماس 30 ثانیه‌ای داشته است. یکبار هم ملاقات کابینی به ما دادند. ما خبر دیگری از او نداریم. زهره دادرس کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه تهران دارد و حالا در کنار فروغ سمیع‌نیا و سارا جهانی همچنان در شرایطی در بازداشت به سر می‌برد که قرار آزادی‌شان به قید وثیقه صادر شده و نرسیدن

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها