|

حماس: تا ساعت ۵ بعدازظهر به ساکنان عسقلان فرصت می‌دهیم فرار کنند

سخنگوی نظامی گردان‌های القسام در پیامی اعلام کرد: در پاسخ به جنایت اجبار ملت ما به کوچ از خانه‌هایشان در مناطق مختلف نوار غزه ضرب الاجلی را برای خروج اسراییلی‌ها از «عسقلان» تعیین کرده‌ایم.

حماس: تا ساعت ۵ بعدازظهر به ساکنان عسقلان فرصت می‌دهیم فرار کنند

به گزارش شبکه شرق، درپی درخواست ارتش اسراییل از فلسطینی‌ها برای خروج از غزه، سخنگوی نظامی گردان‌های شهید عزالدین القسام ضرب‌الاجلی را برای خروج اسراییل ها از شهر «عسقلان» در جنوب سرزمین‌های اشغالی تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، «ابو عبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های القسام در پیامی خاطرنشان کرد: در پاسخ به جنایت اجبار ملت ما به کوچ از خانه‌هایشان در مناطق مختلف نوار غزه ضرب الاجلی را برای خروج اسراییلی‌ها از «عسقلان» تعیین کرده‌ایم.

 

وی در این باره تصریح کرد: به ساکنان شهر اشغالی عسقلان تا ساعت پنج عصر امروز (به وقت محلی) فرصت می‌دهیم تا این شهر را ترک کنند.

ابو عبیده در پایان تاکید کرد: ما باید هشدار می‌دادیم که دادیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «ریچارد هچ» سخنگوی ارتش اسراییل امروز صبح از مردم غزه خواسته بود تا برای در امان ماندن از حملات، از طریق گذرگاه رفح به مصر بروند.

بر اثر حملات نظامیان اسراییلی به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه ۷۸۸ نفر کشته و ۴ هزار و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش اسراییل مدعی شد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به دست گرفته است.

نیرو‌های مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع اسراییل در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیرو‌های مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع اسیراییلی‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدر‌های حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها