|

جرم‌انگاری نمایش پرچم فلسطین در انگلیس

وزیر کشور انگلیس در اقدامی که نشانگر استیصال دولت این کشور در برابر موج گسترده حمایت مردمی از عملیات طوفان الاقصی است، در نامه‌ای به سران پلیس تاکید کرد هرگونه اهتزاز پرچم فلسطین با انگیره حمایت از عملیات نیروهای مقاومت، جرم محسوب می‌شود.

جرم‌انگاری نمایش پرچم فلسطین در انگلیس

 

به گزارش شبکه شرق، سوئلا برآورمن در این نامه که فرازهایی از آن در رسانه‌های انگلیس منتشر شد به مسئولین دستگاه‌های امنیتی دستور داد که نسبت به نمایش پرچم، نشانه یا هرگونه اثری که نماد حمایت از جنبش مقاومت اسلامی حماس است، هوشیار باشد. گفتنی است که دولت انگلیس در سال ۲۰۲۱ میلادی، حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

وزیر کشور انگلیس در این نامه از دستگاه امنیت این کشور خواست که انگیز نمایش پرچم فلسطین را مد نظر قرار دهد و مدعی شد: رفتارهایی که مشروع به‌نظر می‌رسد، به عنوان مثال اهتزاز پرچم فلسطین، ممکن است در برخی شرایط مشروع نباشد؛ مانند زمانی که این اقدام به‌منزله تمجید از عملیات تروریستی حماس است.

وی در همین پیوند شعار مشهور "از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد" را نماد خشونت و ابراز تمایل برای حذف اسرائیل از نقشه جهان توصیف کرد.

برآورمن این مطلب را در حالی مطرح کرد که افزایش تحرکات گروه‌های ضد اسرائیلی در انگلیس طی روزهای اخیر مقامات این کشور را به وحشت انداخته است.

شب گذشته صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت اسرائیل در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند.

طبق برنامه اعلام شده هواداران فلسطین قرار است روز شنبه نیز در مرکز لندن تظاهرات کنند.

ساعاتی پیش جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس با طرح این ادعا که برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی جامعه یهودیان ساکن انگلیس را نگران کرده است مدعی شد: لزومی به تظاهرات نیست؛ این‌کار باعث پریشانی (یهودیان) می‌شود.

وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، شرایط منطقه را حساس و دشوار توصیف کرد و افزود: از (هواداران فلسطین) می‌خواهم که سکوت کنند.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز امروز در سخنانی هشدار داد که دستگاه‌های امنیتی با حامیان حماس برخورد خواهند کرد.

وی عنوان کرد: «مردم نباید از حماس حمایت کنند و ما اطمینان حاصل می‌کنیم که هرکس از این گروه حمایت کند، پاسخگو خواهد بود».

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع اسرائیل روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

در حملات نظامیان اسرائیل به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه ۸۳۰ نفر به شهادت رسیدند و ۴ هزار و ۲۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها