|

درخواست یمن برای برگزاری نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای خواستار برگزاری نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف توقف نسل کشی ملت فلسطین شد.

درخواست یمن برای برگزاری نشست فوری مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین

 

به گزارش شبکه شرق، وزارت امور خارجه یمن با ارسال پیش‌نویس قطعنامه‌ای به مجمع عمومی سازمان ملل متحد و کشورهای عضو این سازمان نسبت به وضعیت خطرناک و جنایات نسل کشی نیروهای دشمن اسرائیلی علیه ملت فلسطین در نوار غزه هشدار داد.

وزارت خارجه یمن در این پیش‌نویس، جنایات جنگی اسرائیل علیه غیر نظامیان در نوار غزه از جمله ممانعت از ورود آب و غذا و قطع برق غیر نظامیان را محکوم و تاکید کرد که این اقدام مستلزم مجازات قانونی بین‌المللی است.

این وزارتخانه در ادامه با تاکید بر درخواست یمن برای مقابله با این وضعیت خطرناک و اضطراری که جان میلیون‌ها فلسطینی ساکن نوار غزه را تهدید می‌کند، خواستار برگزاری نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر اساس قطعنامه شماره «۳۷۷» مورخ ۳ نوامبر ۱۹۵۰ با عنوان «برای صلح متحد هستیم» شد.

در این پیش‌نویس همچنین آمده است: با توجه به ناتوانی واضح و آشکار شورای امنیت سازمان ملل در عمل به وظایفش به دلیل مواضع برخی اعضای دائم آن، قطعنامه مذکور مجمع عمومی سازمان ملل را مجاز به برگزاری یک نشست فوق‌ٰالعاده و اضطراری می‌کند.

وزارت خارجه یمن در ادامه با اشاره به ارسال کمک‌های نظامی آمریکا به منطقه تاکید کرد: این اعضا به جای تلاش برای توقف خونریزی، شروع به حمایت نظامی و مادی از دشمن اسرائیلی در حمله به نوار غزه و اعزام ناوهای جنگی و ناوهای هواپیمابر خود کرده‌اند تا امنیت و ثبات منطقه را تهدید کنند.

در همین راستا، «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز در سخنانی تاکید کرد: یمن در مقابل عبور از خطوط قرمز در مورد وضعیت غزه چه نظامی و چه انسانی سکوت نخواهد کرد و دست بسته نخواهد نشست.

محمد عبدالسلام خاطرنشان کرد: هماهنگی با محور مقاومت برای حمایت و پشتیبانی از پایداری مقاومت فلسطین و ملت فلسطین با تمام امکانات ادامه دارد.

اسرائیل که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۵ روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاب حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی کشته و ۱۱۰۰ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه عصر چهارشنبه اعلام کرد که پنج هزار و ۳۳۹ نفر از آغاز تجاوز اسرائیل به غزه زخمی شدند.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها