|

ابوشریف: غزه قطعا تسلیم نخواهد شد/ خشم جهان اسلام از جنایات اسرائیل

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران با بیان اینکه پس لرزه‌های ضربه گروه‌های مقاومت تا مدت‌ها گریبانگیر رژیم صهیونیستی را خواهد گرفت، گفت: آنچه در غزه روی می‌دهد یک نسل‌کشی گروهی مقابل چشم و گوش همه مردم جهان است اما غزه تسلیم نخواهد شد و مقاومت همچنان و پیوسته به سوی شهرک‌های اسرائیلی موشک شلیک می‌کند.

ابوشریف: غزه قطعا تسلیم نخواهد شد/ خشم جهان اسلام از جنایات اسرائیل

به گزارش شبکه شرق، «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره نقش این جنبش در تحولات اخیر و شکست‌های وارد شده به اسرائیل با تأکید بر اینکه جنبش جهاد اسلامی از ابتدای عملیات "طوفان الاقصی" با تمام توان در آن حضور یافته است، گفت: گرچه عملیات ابتدا توسط "گردان های قسام" برنامه‌ریزی و اجرا شد اما جنبش جهاد اسلامی پس از آن بلافاصله به این عملیات پیوست و آنگونه که باید به وظایف جهادی، سیاسی و رسانه‌ای خود عمل کرد و همچنان در اوج آمادگی قرار داشته و در کنار گردان‌های قسام و دیگر نیروهای مقاومت، به صورت اثرگذاری در این عملیات حضور دارد.

وی در ارزیابی تازه‌ترین وضعیت میدان نبرد توضیح داد: در ساعات نخست ضربه بزرگی به اسرائیل وارد و از همان ساعات اولیه پیروزی حاصل شد، همه جهان غرب برای اسرائیل که در آستانه فروپاشی بود، به پا خاست، جهان غرب به‌ ویژه آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه، همه امکانات و پتانسیل‌های خود را بسیج کرد و این خود نشان می‌دهد که اسرائیل در آستانه فروپاشی بود.

ابوشریف با بی‌سابقه توصیف کردن ضربه وارد شده به اسرائیل، تصریح کرد: این رژیم ضربه سختی در همه زمینه‌های امنیتی، نظامی، روانی، سیاسی و اجتماعی متحمل شد و همچنان این ضربه ادامه دارد و به پایان هم نخواهد رسید، پس لرزه‌های این ضربه و پیامدهای آن تا مدت‌ها گریبانگیر این رژیم خواهد بود و به همین دلیل است که همه کشورهای دنیای استکبار را برای نجاتش فراخوانده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی افزود: جهان غرب اکنون دست اسرائیل را برای انجام همه نوع کشتار و جنایتی در نوار غزه باز گذاشته، برخی محله‌ها در غزه به‌طور کامل با خاک یکسان شده است و آنچه مشاهده می‌شود یک نسل کشی گروهی و جنایت جنگی مقابل چشم و گوش همه مردم جهان، با تشویق و حمایت کامل آمریکایی‌ها و غربی‌ها و در سایه سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی روی می‌دهد.

قطع آب و برق و ممانعت از رساندن دارو و غذا و منابع انرژی به مردم غزه جنایت ضد بشری است. با وجود همه جنایات مقاومت همچنان و پیوسته به سوی شهرک‌های اسرائیلی موشک شلیک می‌کند.

ابوشریف مظلوم‌نمایی اسرائیل درباره جنگ اخیر را با هدف به راه انداختن جنگی جهت نسل‌کشی گروهی مردم فلسطین، دانست و گفت: این نسل‌کشی با حمایت و چراغ سبز کامل آمریکا و کشورهای غربی انجام می‌شود تا هدف ویران کردن غزه و ضعیف کردن مقاومت حاضر در آن تحقق یابد، این هدف اصلی است.

وی با تأکید بر اینکه آن‌ها باید بدانند که قطعا غزه تسلیم نخواهد شد، تصریح کرد: این باعث خشم بزرگ جهان و به‌ویژه جهان اسلام از آمریکا، غرب و اسرائیل خواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی هدف ادعاها درباره دست داشتن برخی از کشورها مانند ایران در این حمله توضیح داد: مقاومت فلسطین در ابعاد آماده‌سازی، برنامه‌ریزی، آموزش و تصمیم‌گیری خودکفا است و هیچ کس و از جمله ایران در این خصوص در کارهای آن دخالت ندارد اما ما ملتی ستمدیده هستیم و نیاز به امت اسلامی و کمک‌های آن داریم، این کاری است که جمهوری اسلامی و ملت‌های منطقه برای ما انجام می‌دهند.

ما از آن ها به‌خاطر حمایت‌ها و پشتیبانی شان از مردم فلسطین تشکر می‌کنیم.

ابوشریف تصریح کرد: هدف از ارتباط دادن این عملیات به ایران این است که آنها با ایران و نفوذش مشکل دارند.

وی درباره آینده معادلات منطقه هم گفت: بی‌شک عملیات طوفان الاقصی اصول حاکم بر درگیری با اسرائیل را تا ۲۰ سال آینده به‌طور کامل یا دستکم تا حد زیادی تغییر می‌دهد و این پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی بزرگی خواهد داشت.

نماینده جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: دولت‌های مختلف در اسرائیل بر دو دستگی و چنددستگی و تفرقه میان فلسطینی‌ها سرمایه‌گذاری زیادی می‌کردند و این تفرقه برای این رژیم حکم مرغی داشت که تخم طلا می‌گذارد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی شکست اسرائیل را تضمین کننده به رسمیت شناختن حاکمیت حماس در نوار غزه دانست و گفت: طوفان الاقصی نشان داد که پیشبرد معادله آرامش مقابل تسهیلات، تمایل برای انجام تجاوز نظامی برای ضربه زدن به مقاومت، زیر ساخت‌هایش و اجازه ندادن به اینکه تهدیدی جدی برای رژیم اشغالگر اسرائیل باشد، شکست خورده است.

ابوشریف توضیح داد: مقاومت نیروهای خود را متمرکز کرد و توانست نمونه‌ای الهام بخش از نظر برنامه‌ریزی، آموزش فریب و انجام عملیات ایذایی ارائه دهد و این باعث می‌شود اسرائیل با توجه به میزان ضربه و ترسی و وحشتی که دریافت کرده، متوسل به نوعی انتقام گیری وحشتناک و بسیار بزرگ شود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها