|

العالم فی 60 ثانیة

از افزایش سهم «گردشگری» در اقتصاد امارات تا اختتامیه المپیک ورزش‌های رزمی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، عکاظ عربستان، الشرق، روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

از  افزایش سهم «گردشگری» در اقتصاد امارات  تا اختتامیه المپیک ورزش‌های رزمی
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، عکاظ عربستان، الشرق، روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

 

الامارات الیوم: 

افزایش  سهم "گردشگری" در اقتصاد امارات

جولیا سیمپسون، رئیس و مدیر عامل شورای جهانی سفر و جهانگردی امارات، با اشاره به سطوح عملکرد قوی در شاخص های مختلف که در طول سال در سطح  این کشور ثبت شده است، گفت: جذابیت دبی به عنوان یک مقصد گردشگری قوی جهانی، آن را به یک بازیگر مهم در این بخش تبدیل کرده است. 

طبق آخرین داده‌های موجود در شورا، بخش گردشگری و سفر در امارات در مسیر درستی قرار دارد که از نظر سهم در تولید ناخالص داخلی، از سطوح قبل از همه‌گیری کووید 19 در طول سال جاری فراتر رفته است وانتظار می رود سهم این بخش در اقتصاد کشور به بیش از 180 میلیارد درهم برسد.

انتظارات اولیه حاکی از رشد حدود 8.5 درصدی سهم این بخش در اقتصاد کشور در سال جاری نسبت به سال 2022 است. 

 

الشرق:  

رشد منفی 4.5 درصدی اقتصاد عربستان 

 سازمان آمار عربستان برای نخستین بار از سال 2021 از کاهش سالانه تولید ناخالص داخلی به میزان 4.5 درصد در 3 ماهه سوم سال جاری خبر داد.

طبق داده های این سازمان دولتی عربستان، کاهش در تولید ناخالص داخلی این کشور به کاهش فعالیت های نفتی به میزان 17.3 درصد با وجود افزایش 3.6 درصدی فعالیت های نفتی و رشد 1.9 درصدی فعالیت های دولتی بازمی گردد.

هفته گذشته، «محمد الجدعان» وزیر دارایی عربستان، در سخنانی در کنفرانسی در ریاض گفت که رشد تولید ناخالص داخلی عربستان به خوبی ادامه دارد و افزود که در سه ماهه اخیر، رشد ناخالص داخلی غیر نفتی عربستان به 6.1 درصد رسیده است و احتمالا در پایان سال حدود 6 درصد خواهد بود و ابراز امیدواری کرد که در سال آینده هم در همین حدود باشد.

 

الخلیج اونلاین: 

 امارات در پی خرید زمین های مصر

دو منبع آگاه به رویترز از قراردادی خبر دادند که به موجب آن یک شرکت اماراتی مالک حدود 210 هزار هکتار از زمین های زراعی مصر می شود.

 رویترز به نقل از این دو منبع اعلام کرد که شرکت الظاهره امارات در حال انجام مذاکراتی برای خرید زمین های زراعی بیشتری در مصر است. این دو منبع اعلام نکردند که قرارداد مذکور به زودی امضا می شود یا خیر.

این شرکت اماراتی در حال انجام مذاکراتی از طریق شرکت الظاهره مصر با سازمان پروژه های خدمات ملی وابسته به ارتش مصر است تا زمین هایی را در منطقه توشکا در جنوب مصر خریداری کند.

 

روسیا الیوم: 

کدام کشورها بیشترین نفت را به اسرائیل صادر می‌کنند؟

 آمار و اطلاعاتی که توسط پایگاه بلومبرگ منتشر شده است، نشان می دهد، اسرائیل از نیمه ماه مه حدود 200 هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده است.

گزارش بلومبرگ بر واردات نفت خام توسط اسرائیل به ویژه با توجه به جنگ در نوار غزه و فراخوان کشورهای اسلامی برای قطع صادرات نفت به اسرائیل تمرکز دارد. براساس این گزارش، 60 درصد از نفت صادر شده به اسرائیل از قزاقستان و آذربایجان تامین شده است. کشورهای غرب آفریقا به ویژه گابن نیز از دیگر صادرکنندگان بزرگ نفت خام به اسرائیل هستند.

امریکا، هم پیمان اصلی اسرائیل، جزء بزرگترین صادرکنندگان نفت خام به بازارهای جهانی از طریق دریا است.

 

عکاظ عربستان: 

اختتامیه المپیک ورزشهای رزمی

 مراسم اختتامیه المپیک ورزشهای رزمی "ریاض 2023" عصر دیروز (دوشنبه) در سالن ورزشی آرنا در دانشگاه ملک سعود با حضور بدر القادی معاون وزیر ورزش، عدواء العریفی دستیار وزیر ورزش در امور ورزشی عربستان برگزار شد.

این مسابقات که به مدت 11 روز به طول انجامید و در طی آن بیش از 1500 بازیکن زن و مرد به نمایندگی از بیش از 120 کشور از سراسر جهان شرکت کردند و در 16 رشته ورزشی آیکیدو، بوکس، شمشیربازی، جودو، جیو جیتسو، کاراته، بوکس و کیک بوکسینگ، موی تای، سامبو، ساواته، سومو، تکواندو، کشتی آلیش، ووشو به رقابت پرداختند.

فرهاد عقیلی  و پیام محراب پور نمایندگان ایران جهت قضاوت در این دوره از رقابت‌ها بودند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها