|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| دوازدهم آبان

رسانه‌ها از ترس تعطیلی «تندروی» نکرده‌اند/ انفجار بمب در بازاری در بیت‌المقدس

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی دوازدهم آبان از روزمره‌ها؛ از مطالعه تا خواندن بولتن‌ها نوشته‌است. همچنین به وضعیت دوم خردادی‌ها، رسانه‌هایشان و شرایط سیاسی نیز اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید

رسانه‌ها از ترس تعطیلی «تندروی» نکرده‌اند/ انفجار بمب در بازاری در بیت‌المقدس

از اول صبح تا ساعت چهار بعدازظهر، در دفتر کوشک بودم و عصر تا ساعت ده شب، در خانه کار می‌کردم؛ با مطالعه درباره امام زمان(ع) و سناریوی فیلم سقوط ایرباس و بولتن‌ها و جراید.

رسانه‌های دوم خردادی، با اینکه از رد تفسیر مجلس [از سوی شورای نگهبان] عصبانی‌اند، از ترس تعطیلی، تُندروی نکرده‌اند. محاکمه مسافران کنفرانس برلین آغاز شد. چپ‌ها از تحت‌الشعاع قرارگرفتن اخبار سفر آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] به ژاپن،‌ در اثر وجود اخبار زیاد از رهبری -در دیروز و امروز- ناراضی‌اند، ولی چیزی نمی‌گویند. در جلسات خاص داخلی خود می‌گویند، رهبری عمداً در چنین مواقعی ملاقات می‌گذارند و خبرسازی می‌شود.

امروز عصر، بمبی در بازار بیت‌المقدس غربی منفجر شده و جمعی از اسرائیلی‌ها را کشته و مجروح کرده و سازمان جهاد اسلامی، مسئولیت آن را به عهده گرفته است. به خاطر کشته‌شدن سرباز اسرائیلی در درگیری‌های دیروز، بعضی از مسئولان اسرائیلی، صحبت از جنگ می‌کنند؛ گرچه برای کم‌کردن از درگیری‌ها، با دولت خودگردان به تفاهمی دست یافته‌اند، ولی مردم و گروه‌ها، اهمیتی به این توافقات نمی‌دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها