|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| پانزدهم آبان

مشاوره سینمایی هاشمی برای «انقلاب تنها»/ روایتی از شبهه‌افکنی‌ «سنی‌های وهابی» در برخی سایت‌ها

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی پانزدهم آبان در مورد دیدار با دو تهیه کننده تلویزیون، ملاقات با یکی از اعضای شورای نگهبان و همچنین گفت‌‌و‌گو با گروه گفتمان زندگی حضرت حجت (عج) نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

مشاوره سینمایی هاشمی برای «انقلاب تنها»/ روایتی از شبهه‌افکنی‌ «سنی‌های وهابی» در برخی سایت‌ها

[آقای محمد اصغری]، امام‌جمعه میاندوآب آمد و گفت، مردم میاندوآب خواسته‌اند که پیام تشکرشان را از خدماتی که در دوران سازندگی به آنها شده، ابلاغ کنم. خواستار شرکت من در مراسم بزرگداشت ۸۰۰ شهیدشان و شهید [مهدی] باکری [فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا] بود و برای مدارس علمیه پسران و دختران استمداد نمود؛ یک میلیون تومان کمک کردم. گفت [حزب] خلق مسلمان، در شورش آذربایجان، او را محکوم به اعدام کرده بودند.

آقای [سیدرضا] زواره‌ای [عضو شورای نگهبان] آمد. برای نامزدشدن در انتخابات ریاست‌جمهوری مشورت کرد و مثل گذشته، انتقادهایی به وضع اقتصاد و امنیت و فرهنگ و سیاست کشور داشت. برخلاف دفعات قبل، این بار از انتقاداتش استقبال کردم. آقایان حمید آخوندی و [علیرضا] جلالی [تهیه‌کنندگان تلویزیون] [و مهدی سجاده‌چی، فیلم‌نامه‌نویس]، برای ادامه سؤالات مربوط به فیلم «انقلاب تنها»، آمدند؛ بیشتر در مورد احتمال تأثیر آمریکا در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران بود.

عصر، گروه گفتمان زندگی حضرت حجت (عج) آمدند. گزارش برنامه‌ها و اقدامات را دادند و گفتند، از منابع متعددی که در مورد حضرت مهدی(ع) شبهه‌افکنی دارند، شُبهات را جمع کرده‌اند -حدود هزار شُبهه و در حدود چهار هزار سؤال- گفتند، چندین سایت در اینترنت شُبهه‌افکنی دارند و بیشتر از سوی سنی‌های وهابی است و از من برای غنی‌کردن کارشان کمک خواستند. گفتم، مواظب باشند شُبهه‌ها را که فعلاً محدود به محافل خاصی است، در بین مردم پراکنده نکنند و به‌گونه‌ای عمل ‌کنند که مردم با اطلاعات کافی، واکسینه شوند.

اسرائیل، فعالیت سیاسی وسیعی برای جلوگیری از اعلام یک‌طرفه دولت فلسطینی به مرکزیت بیت‌المقدس، آغاز کرده و ایران را به اقدام علیه امنیت اسرائیل متهم کرده است و انتفاضه هم با شدت ادامه دارد. عراق اعلان کرده که پرواز به بصره و موصل را برای شکستن تحریم آمریکا انجام خواهد داد و به‌ خواست آمریکا، در خصوص هماهنگی با آن، جواب رد داده‌اند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها