|

العالم فی 60 ثانیة

از شایعه ازدواج عبدالحلیم حافظ تا  عذرخواهی مادر امیر قطر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم.

از شایعه ازدواج عبدالحلیم حافظ تا  عذرخواهی مادر امیر قطر
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم، خبرگزاری رسمی عراق و الجزیره.

عکاظ:

اقدام قانونی علیه شایعه پراکنان ازدواج عبدالحلیم حافظ و سیندرلا

اگرچه سه دهه از مرگ عبدالحلیم حافظ می گذرد، اما ماجرای ازدواج او با سیندرلا( سعاد حسنی)، هنوز هم همچنان شایعه ازدواجشان  پابرجاست و حتی پس از گذشت سال ها از رفتنشان، همچنان محل بحث و جدل است.

هر چند مفید فوزی، روزنامه نگار فقید مصری، چندین بار قبل از مرگش این موضوع را مطرح کرده بود و هر بار تأیید می کرد که او شاهد عقد ازدواج آنها بود، اما با موجی از انتقادات و تکذیب‌ها از داخل و خارج از جامعه هنری و حتی نزدیکان این دو ستاره فقید مواجه شد.

در همین راستا محمد شبانه فرزند برادر هنرمند فقید عبدالحلیم حافظ اعلام کرد که خانواده او یاسر کانتوش  مشاور حقوقی را مأمور کرده اند تا با مروجین  شایعه ازدواج آن مرحوم خواند اقدامات قانونی انجام دهد.

الخلیج اونلاین:

مادر امیر قطر عذرخواهی کرد

این عذرخواهی پس از آن صورت می گیرد که یونسکو نتوانست نقش خود را در حمایت، نجات و کمک رسانی به کودکان غزه ایفا کند که بیشترین قربانیان بمباران نوار غزه هستند.

رسانه های قطری گزارش دادند که  موزا بنت ناصر، مادر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، به دلیل ناتوانی این سازمان در ایفای نقش خود در غزه، از نقش خود به عنوان سفیر حسن نیت یونسکو عذرخواهی کرد.

شیخه موزا، رئیس هیئت مدیره بنیاد آموزش و علم قطر، از «سکوت» جامعه بین‌المللی در قبال آنچه در غزه رخ می‌دهد، ابراز شگفتی کرد و ثابت و استواری  کودکان فلسطینی  را در قبال این فجایع ستایش کرد.

خبرگزاری رسمی عراق :

تقویت پشتوانه 13 بانک عراق با یوان چین

یک منبع در بانک مرکزی عراق از تقویت پشتوانه حساب های 13 بانک در عراق با ارز یوان چین خبر داد.

این منبع گفت که شمار بانک هایی که حساب آنها با ارز یوان چین تقویت شده به 13 بانک رسیده است.وی احتمال داد که شمار بانک هایی که پشتوانه آن در آینده با ارز یوان تقویت خواهد شد، افزایش یابد.منبع مذکور اشاره کرد که تاجران و واردکنندگان می توانند کالاهای خود را با ارز رسمی که توسط بانک ها تامین می شود، وارد کنند.

الجزیره:

جنگ غزه در چهل و یکمین روز خود

جنگ اسرائیل علیه نوار غزه در حالی برای چهل و یکمین روز ادامه دارد که نیروهای اسرائیلی برای دومین بار به مجتمع درمانی شفا یورش بردند.

گزارش هایی از داخل این مجتمع دریافت شده که ارتش اسرائیل ده‌ها فلسطینی را بازداشت و مجبور به درآوردن لباس‌های خود کرد.

آمار رسمی از افزایش تعداد شهدای نوار غزه از آغاز جنگ به 11500 نفر شامل 4710 کودک و 3160 زن و نیز  حدود 30 هزار زخمی حکایت دارد.

وزارت بهداشت فلسطین روز گذشته اعلام کرد که برای چهارمین روز متوالی با چالش‌هایی در به‌روزرسانی آمار قربانیان به دلیل فروپاشی خدمات و ارتباطات در بیمارستان‌های شمال غزه مواجه است.

بامداد روز پنجشنبه، جنگنده‌ها و توپخانه‌های اسرائیل به مناطقی در مرکز نوار غزه و مناطق شمالی شهر غزه حمله کردند.

الامارات الیوم:

احداث  3 کارخانه آب شیرین کن در غزه

فرماندهی عملیات مشترک وزارت دفاع امارات  اعلام کرد که قصد دارد در چارچوب عملیات بشردوستانه برای حمایت از مردم فلسطین 3 کارخانه آب شیرین کن در رفح در داخل نوار غزه احداث کند.

ظرفیت تولید هر ایستگاه به 200000 گالن در روز با مجموع 600000 گالن می رسد که روزانه 300000 نفر از آن بهره مند می شوند.

امارات می گویداین کار را  در حمایت از برادران فلسطینی و ایستادن در کنار آنها در شرایط سختی که اکنون آنها با آن روبرو هستند، انجام می دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها