|

العالم فی 60 ثانیة

از نشست کویت و عربستان در مورد آرش تا سومین پنت هاوس گران دنیا در دبی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الرای کویت ، الخلیج اونلاین، البیان امارات، خبرگزاری رسمی عراق و الجزیره.

از نشست کویت و عربستان در مورد آرش تا  سومین پنت هاوس گران دنیا در دبی
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج اونلاین: 

رایزنی فرانسه و قطر درباره تحولات غزه

وزیر خارجه قطر در دوحه میزبان وزیر ارتش فرانسه بود و دو طرف درباره تحولات غزه رایزنی کردند. محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر و سباستیان لوکورنو، وزیر ارتش فرانسه درباره همکاری بین دو کشور و راه های حمایت از آن گفت وگو کردند.

 وزیر ارتش فرانسه پس از سفر به مصر و عربستان، به دوحه رفت. وزارت خارجه قطر اطلاعات بیشتری درباره این دیدار منتشر نکرد. لوکورنو پیش از این در ریاض با خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان دیدار و درباره تحولات غزه گفت وگو کرده بود.

گفتنی است وزیر ارتش فرانسه سه شنبه سفر خود به منطقه را آغاز کرده و با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر نیز دیدار و گفت وگوکرده است.

 

الرای کویت: 

نشست کویت و عربستان برای بررسی تحولات میدان گاری آرش

نشست کویت و عربستان برای بررسی آخرین تحولات پروژه مشترک میدان گازی آرش بین دو کشور برگزار شده است.

روزنامه الرای به نقل از منابعی گزارش داد که در نشستی که دوشنبه گذشته در کویت برگزار شد، آخرین تحولات بررسی و پیگیری برنامه های کاری در این پروژه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست نمایندگانی از شرکت نفت خلیج کویت وهیئتی از شرکت تجاری آرامکو حضور داشتند.

در این نشست دو طرف در مورد برنامه های کاری مشترک و نقشه راه برای فاز بعدی پروژه بحث و تبادل نظر کردند که نشان دهنده اهمیت استراتژیک و اقتصادی مهم برای هر دو طرف است.

 

خبرگزاری رسمی عراق : 

عراق به عضویت بانک اروپایی بازسازی و توسعه در آمد

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که عراق به عضویت بانک اروپایی بازسازی و توسعه در آمده است.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که عراق پس از عضویت در این بانک، هفتاد و چهارمین عضو بانک شده است. وی اشاره کرد که عراق در سال 2018 درخواست عضویت در این بانک را داده بود و هیئت مدیره این بانک در سال 2020 با عضویت عراق موافقت کرده بود.

الصحاف توضیح داد که عراق اکنون عضو حاضر در این بانک است و می تواند درخواست استفاده از پشتیبانی مالی و سیاسی از بانک اروپایی بازسازی و توسعه را بدهد.

 

الجزیره:

چهل و دومین روز جنگ غزه

حملات اسرائیل به نوار غزه برای چهل و دومین روز متوالی ادامه دارد و نیروهای اسرائیلی به هدف قرار دادن بیمارستان ها و محاصره آن با تانک ادامه می دهند.

 از طرفی دیگر کتائب عز الدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، ویدئویی را منتشر کرد که در آن ورود نیروهای اسرائیلی به یکی از تونل های بمب گذاری شده در بیت حانون شمال نوار غزه و انفجار آن را نشان می دهد که در پی آن پنج نظامی اسرائیلی کشته شدند.

طبق آماری که سازمان مرکزی آمار فلسطین اعلام کرده است 807 هزار نفر هنوز در غزه و شمال آن سکونت دارند و حدود 400 هزار نفر به استان های مرکزی و جنوبی نوار غزه رفته اند.

 

البیان:

سومین پنت هاوس گران دنیا در دبی 

در یک معامله تاریخی، یک پنت هاوس واقع در قلب پالم جمیرا رسما عنوان گران ترین پنت هاوس ساخته شده را به خود اختصاص داد. و در دبی  به مبلغ 500 ملیون درهم فروخته شد.

آپارتمان پنت هاوس "کومو رزیدنس" به عنوان گران ترین آپارتمان در تاریخ بازار دبی، به جای آپارتمانی که در مرصع العرب به قیمت 420 میلیون درهم فروخته شد، در لیست قرار گرفت. ورتبه سوم را در میان گران‌ترین پنت‌هاوس‌های ساخته شده و فروخته شده در جهان را به خود اختصاص داد.

پنت هاوس کومو رزیدنس با مساحت 21949 فوت مربع، یک آپارتمان مجلل پنج خوابه وسیع است. این پنت هاوس همچنین دارای یکی از پیشرفته ترین سیستم اتوماسیون خانگی است  که به ساکنین این امکان را می دهد تا به راحتی جنبه های مختلف محیط خود را کنترل کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها