|

امام جمعه بغداد: آمریکا و اسراییل تنها زبان سلاح را می فهمند

امام جمعه بغداد گفت: ملت های آزاده در همه جهان به پا خواستند و خواستار توقف جنگ شدند اما آمریکا تاکنون اجازه توقف جنگ یا آتش بس چند روزه را رد کرده است.

امام جمعه بغداد: آمریکا و اسراییل تنها زبان سلاح را می فهمند

به گزارش شبکه شرق، آیت الله مجاهد سید یاسین موسوی امام جمعه بغداد با اشاره به نزدیک شدن زمان اجرای انتخابات شورای استان ها، گفت: مردم باید دقت کنند که خطای گذشته در انتخاب افراد فاسد را تکرار نکنند زیرا این افراد با تلاش برای تحقق منافع حزبی و شخصی کشور را به نابودی کشاندند. 

وی موضع مرجعیت در مورد انتخابات را روشن توصیف کرد و اظهار داشت: مرجعیت دینی به مردم توصیه کرده است که خود افراد صالح را شناسایی و به آنها رای دهند.

امام جمعه بغداد با اشاره به جنایات اسراییلی‌ها در غزه، گفت: کشتار کودکان، زنان و غیر نظامیان قلب را به درد می آورد، در حالی که آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی از اسراییل پشتیبانی می کنند زیرا آنان باور دارند که مسلمانان باید تحت هیمنه اسراییلی‌ها بمانند.

وی افزود: ملت های آزاده در همه جهان به پا خواستند و خواستار توقف جنگ شدند اما آمریکا تاکنون اجازه توقف جنگ یا آتش بس چند روزه را رد کرده است.

آیت الله موسوی با اشاره به تقسیم کشورهای اسلامی به واسطه معاهده سایکس بیکو، اظهار داشت: پس از آن کشورهای منطقه زیر سلطه آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفتند. اکنون کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صدها فروند جنگنده دارند اما بدون اجازه آمریکا نمی توانند از این تسلیحات استفاده کنند.

وی در پایان طرح مساله تشکیل دو کشور در سرزمین فلسطین را طرحی اشتباه توصیف کرد و بیان داشت: اسراییل هیچ گاه این طرح را نپذیرفته است زیرا اسراییل و آمریکا فقط زبان سلاح و قدرت را می فهمند.

 

منبع: جماران
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها