|

العالم فی 60 ثانیة

از سینمای امارات تا کشف دو میدان گازی در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الصباح ، الخلیج اونلاین، البیان امارات، شفق نیوز و عکاظ عربستان.

از سینمای امارات تا کشف دو میدان گازی در عربستان
خبرنگار: علی پاکزاد

البیان امارات: 

سینمای امارات ... موفقیت‌ها، مولفه‌ها و چشم اندازها

سینمای امارات توانسته جایگاه برجسته ای را در میان همتایان عرب خود به دست آورد، زیرا فیلم های اماراتی زیادی را در پلتفرم های مختلف به نمایش گذاشته و موفقیت های زیادی به دست آورده است.

متخصصان بر این باورند که سینمای امارات باید ابتکاراتی را از سوی همه ارگان‌های اجتماعی و حمایت از تلاش‌های نهادهای رسمی مربوطه انجام دهد تا بر همه چالش‌ها غلبه کند و حضور خود را تثبیت کند.

هانی الشیبانی کارگردان و تهیه کننده سینما گفت: امارات از هیچ تلاشی برای حمایت از فیلمسازان دریغ نمی کند

عبدالرحمن المدنی کارگردان فیلم گفت: رشد صنعت مستقل فیلم محلی مستلزم ابتکار بسیاری از احزاب برای تشدید حمایت، به موازات راه اندازی است.

 

الصباح: 

صادرات گاز «ال پی جی» عراق به 11 کشور

شرکت گاز بصره در تولید گاز نفتی مایع شده (ال پی جی) به خودکفایی رسید و توانست گاز را به 11 کشور صادر کند.

مرفأ کاظم الاسدی، مدیر واحد تولید و معاون مدیرعامل شرکت گاز بصره گفت که این شرکت از ابتدای تاسیس سعی در افزایش تولید گاز برای تامین نیاز داخلی و صادرات مازاد آن داشته است.

الاسدی اشاره کرد که با افزایش تولید و وجود این اسکله، تاکنون بیش از 296 محموله گاز صادر شده است و عراق که خود یک روز وارد کننده این گاز بود اکنون آن را به 11 کشور صادر می کند.

 

شفق نیوز: 

کشف یک رستوران سنتی با قدمت پنج هزار سال در ذی قار

هیئت باستان شناسی امریکا که در استان ذی قار عراق فعالیت می کند، از کشف یک رستوران سنتی سومری و مناطق مسکونی با قدمت بیش از پنج هزار سال خبر داد. این هیئت باستان شناسی، یک ترکیب ساختاری نزدیک به آنچه امروز رستوران سنتی می نامیم را در شهر باستانی لکش کشف کرد.در این منطقه، بقایای اجاق و تنور برای آماده کردن غذا و پختن نان، محل هایی برای نشستن و غذا خوردن و یک کوزه بزرگ دفن شده در خاک که اطراف آن با سفال عایق شده به عنوان یکی از اولین نمونه های حفظ و خنک نگه داشتن مایعات کشف شد که قدمت آن به عصر سومری قدیم در 5 هزار سال قبل باز می گردد، کشف کردند.

 

الخلیج اونلاین: 

سفر وزیر خارجه قطر به مسکو و لندن 

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر فردا سه شنبه در راستای تلاش برای توقف جنگ در نوار غزه به روسیه و بریتانیا سفر می کند. ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت که سفر وزیر خارجه قطر به مسکو و لندن در راستای سفرهای رسمی شماری از وزرای خارجه کشورهای برادر به برخی کشورهای عضو دائم شورای امنیت برای توقف فوری جنگ در نوار غزه است. وی افزود که این سفر در راستای اجرای تصمیمات نشست سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض مبنی بر اقدام بین المللی برای توقف جنگ در نوار غزه انجام می شود.

 

عکاظ: 

اکتشافات جدید گاز طبیعی در عربستان

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت که شرکت آرمکو توانسته دو میدان گاز طبیعی در منطقه الربع الخالی در جنوب شرق این کشور کشف کند.

 وزیر سعودی توضیح داد که کشف میدان «الحیران» پس از جریان خروجی روزانه 30 میلیون فوت مکعب گاز و هزار و 600 بشکه میعانات و میدان «المحاکیک» نیز پس از خروج روزانه 850 هزار فوت مکعب تایید شد.

آرامکو همچنین در 5 نقطه در مخازن چاه های پیشتر کشف شده به گاز طبیعی رسیده و از دیگر اکتشافات در منطقه شرقی عربستان خبر داده است.

گفتنی است شرکت آرامکو که در اصل تولید کننده نفت است، به دنبال افزایش تولید 50 درصدی گاز تا سال 2030 نسبت به سال 2021 است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها