|

العالم فی 60 ثانیة

از نمایشگاه بین المللی گردشگری قطر تا نمایشگاه کتاب العین

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الصباح ، الخلیج اونلاین، البیان امارات، الشرق الأوسط و العربی الجدید.

از نمایشگاه بین المللی گردشگری  قطر تا نمایشگاه کتاب العین
خبرنگار: علی پاکزاد

الصباح: تمایل کشورهای منطقه وجهان برای مشارکت پروژه جاده توسعه در عراق

یونس خالد جواد، مدیر شرکت عمومی راه آهن عراق وابسته به وزارت حمل و نقل این کشور گفت که ستاد مدیریت و اجرای پروژه جاده توسعه به منظور انجام عملیات اجرایی در ساختمان شرکت راه آهن افتتاح شد.

این مسئول عراقی توضیح داد: بسیاری از کشورهای منطقه و جهان تمایل بالای خود برای مشارکت در این پروژه را ابراز کرده اند؛ به ویژه که مسیر این پروژه مناسب ترین، کوتاه ترین و کم هزینه ترین راه برای انتقال کالاها بین دو قاره آسیا و اروپا است.

وی افزود که جاده توسعه بندر فاو را قادر به انتقال کالاها چه از کشورهای شورای همکاری و چه از شرق چین و استرالیا به ترکیه و اروپا می کند.

 

 

العربی الجدید:  نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر در قطر

محمد بن حمد بن قاسم آل ثانی، وزیر بازرگانی و صنعت قطر، نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر قطر را تحت عنوان «اماکن، ملت ها و فرهنگ ها را کشف کن» افتتاح کرد.

دومین دور از این نمایشگاه در مرکز نمایشگاه ها و کنفرانس های دوحه برپا شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

سعد بن علی الخرجی، رئیس سازمان گردشگری قطر گفت که 60 کشور در این دور از نمایشگاه شرکت کرده اند.

از طرفی دیگر رواد سلیم، مدیرکل شرکت نیکست فیرز، که برگزار کننده این نمایشگاه است گفت که این نمایشگاه شاهد گسترش 50 درصدی و مشارکت بیش از 250 غرفه دار و صد خریدار از 60 کشور است.

 

 

الخلیج اونلاین: تولید داروی دیابت نوع 2 با همکاری آمریکا در عربستان

یک شرکت عربستانی و یک شرکت امریکایی، در سه ماه نخست سال 2024، داروی دیابت نوع 2 تولید می کنند.

براساس این توافقنامه همکاری، تولید این نوع دارو در سه ماه نخست سال 2024 آغاز خواهد شد. وزارت صنعت عربستان اعلام کرد که شرکت «الدمام فارما» عربستان و شرکت «ام اس دی» امریکا در این زمینه همکاری خواهند کرد.

تولید این دارو، نیازهای عربستان را به صورت کامل پوشش می دهد و به بازارهای منطقه ای نیز صادر خواهد شد.

عبدالله نبیل، مدیرکل شرکت «ام اس دی» در عربستان گفت که این توافقنامه گام مهمی در بومی سازی صنایع دارویی به شمار می رود.

 

 

الشرق الأوسط: لبنان: اسرائیل با سلاح های ممنوعه شهرک های جنوبی را بمباران می کند

جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان به مناسبت هشتادمین سالروز استقلال لبنان گفت: امروز در حالی که دشمن اسرائیلی به ارتکاب هولناک ترین و خونبارترین کشتارهای بی سابقه در حق مردم فلسطین ادامه می دهد و تجاوزاتش به حاکمیت وطن ما و مردم ما در روستاها و شهرک های مرزی جنوبی با استفاده از سلاح های ممنوعه بین المللی ادامه می دهد، در مقابل صحنه ای بسیار خطرناک ایستاده ایم.

عون افزود: لبنان با چالش هایی جدی در عرصه های مختلف روبه روست که بازتاب منفی بر نهادهای کشور از جمله نهاد نظامی دارد که امروز در برابر مرحله ای محوری و حساس در سایه تنش های سیاسی ایستاده است.

 

 

البیان امارات:  نمایشگاه کتاب العین  و موفقیت های کانون زبان عربی ابوظبی 

به عنوان بخشی از فعالیت های جشنواره کتاب العین 2023 که به همت کانون زبان عربی ابوظبی برگزار می شود و تا 25 نوامبر ادامه دارد، با هدف بررسی تلاش های مرکز برای حمایت از بخش نشر در امارات و راه ها و مکانیسم های توسعه آن به سمت چشم اندازهای آینده در چندین مکان فرهنگی و میراثی شهر العین، نشست ناشران برگزار شد. 

دکتر علی بن تمیم، رئیس کانون  زبان عربی، در این نشست تاکید کرد توجه به ابعاد بومی فرهنگ و برجسته ساختن مظاهر آن ناشی از این آگاهی است که هر محلی در اعماق خود گوهرهای خرد را در خود دارد و افقی انسانی را برای مفهوم فرهنگ به معنای وسیع آن می گشاید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها