|

العالم فی 60 ثانیة

از رایزنی بن فرحان و بلینکن تا صدر نشینی هواپیمایی امارات

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الصباح ، الجزیره، البیان امارات، روسیا الیوم و عکاظ عربستان.

از رایزنی بن فرحان و بلینکن تا صدر نشینی هواپیمایی امارات
خبرنگار: ذلفا معیل

 

روسیا الیوم: 

رایزنی بن فرحان و بلینکن درباره آتش بس در غزه رایزنی کردند

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا تلفنی درباره آتش بس موقت در نوار غزه رایزنی کردند.

بن فرحان بر مخالفت قاطع عربستان با کوچاندن اجباری ساکنان غزه و اهمیت اقدام جامعه بین المللی به صورت جدی و موثر برای مقابله با همه تعرضات مستمر اسرائیل و نقش مستمر قوانین بین المللی و حقوق بین المللی بشردوستانه تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان به اهمیت عمل کردن جامعه بین الملل به مسئولیت اخلاقی و اصولی خود در قبال مصوبات بین المللی و جلوگیری از افراط گرایی و خشونت اشاره کرد.

 

الصباح: 

پیش‌بینی تولید 6 میلیون و 500 هزار تن گندم در عراق 

عون ذیاب، وزارت منابع آبی عراق احتمال داد که تولید گندم در فصل کنونی در صورت گسترش مساحت زیر کشت به 6 میلیون و 500 هزار تن برسد.وی به طرح وزارت منابع آبی با هماهنگی با وزارت کشاورزی عراق برای کاشت یک میلیون و 500 هزار دونم با استفاده از آب های سطحی و چهار میلیون دونم با استفاده از آب های زیرزمینی اشاره کرد.

عون ذیاب اشاره کرد که وزارت منابع آبی عراق، اقداماتی برای حفظ ذخایر آبی و مقابله با کم آبی طی فصل تابستان سال آینده از طریق استفاده از روش های جدید آبیاری مبتنی بر آبیاری نقطه ای و ثابت محوری با هدف کاهش مصرف آب در کشاورزی اتخاذ کرده است.

 

الجزیره: 

موافقت عراق با توسعه میدان گازی قرنه 2 توسط شرکت ایتالیایی

کابینه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که با امضای قرارداد 619 میلیون دلاری با شرکت سیسم ایتالیا به منظور ساخت تاسیسات گازی در میدان نفتی غرب قرنه 2 در جنوب عراق موافقت کرده است.

این قرارداد 33 ماهه، شامل مدیریت این شرکت ایتالیایی برای بازسازی پالایشگاه گاز و ساخت تاسیسات جدید گازی در این میدان عظیم نفتی که تحت مدیریت شرکت نفت روسی «لوک اویل» است، می شود.

این معامله بخشی از سلسله قرارداد هایی است که هدف آن توسعه تاسیسات گازی میدان غرب قرنه 2 است.میدان نفتی غرب قرنه 2 با ذخایر حدود 14 میلیارد بشکه در فاصله 65 کیلومتری شمال غربی بندر جنوبی بصره قرار دارد.

 

عکاظ: 

عربستان میزبان مسابقات قهرمانی بدنسازی ساحلی

شهر جده،  برای اولین بار میزبان مسابقات قهرمانی بدنسازی ساحلی است که به میزبانی ساحل مانگرو، یکی از و بهترین سواحل شهر جده، زیر نظر وزارت ورزش و فدراسیون بدنسازی و با حضور تعدادی از چهره های حقوقی ورزشی، مسئولین، تجار و بانوان، اصحاب رسانه و سلبریتی های شبکه های اجتماعی برگزار می شود . حدود 200 بدنساز از داخل و خارج عربستان در آن شرکت خواهند کرد.

بسیاری از شرکت های داخلی و بین المللی نیز تمایل خود را برای شرکت به عنوان اسپانسر در این مسابقات اعلام کرده اند و ثبت نام برای حمایت مالی و شرکت در غرفه ها همچنان برای همه آزاد است.

 

البیان:

هواپیمایی امارات برنده جایزه بهترین ایرلاین جهان شد

خطوط هوایی امارات با کسب دو جایزه معتبر در مراسم جوایز ULTRAs 2023 صدرنشین شد. این شرکت با جوایز «بهترین ایرلاین جهان» و «بهترین ایرلاین خاورمیانه»اول شد. 

برنده شدن این دو جایزه توسط امارات گواهی بر این مفهوم است که "سفر فقط در مورد مقصد نهایی نیست، بلکه در مورد چگونگی رسیدن به آنجا نیز هست" مفهومی که در کمپین تبلیغاتی این برند تجسم یافت.

توماس نای، معاون ارشد ارائه خدمات امارات، این دو جایزه را طی مراسمی با حضور تعدادی از مهمانان، مدعوین و کارکنان صنعت سفر در دبی دریافت کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها