|

العالم فی 60 ثانیة

بغداد نامزد پایتخت گردشگری عربی تا دبی مقصد جهانی غذا

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،خبرگزاری رسمی عراق، الخلیج اونلاین، البیان امارات، روسیا الیوم و الفرات نیوز.

بغداد نامزد پایتخت گردشگری عربی تا دبی مقصد جهانی غذا
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

دبی پنجمین مقصد جهانی غذا

بر اساس یک مطالعه جامع از صحنه جهانی آشپزی در 75 شهر در سراسر جهان که توسط آژانس اجاره خانه های تعطیلات آلمان "هولیدو" انجام شده است، دبی در رتبه پنجم جهان در شاخص "Food City Destination" قرار گرفت. 

طبق گزارش، دبی در میان بهترین شهرها در ارائه ترکیبی استثنایی از تجربه های غذاخوری با کیفیت بالا و متنوع قرار گرفت و امتیاز کلی 97.55 درصد را کسب کرد و بالاتر از بارسلونا، سنگاپور، هنگ کنگ، لس آنجلس، بانکوک، قرار گرفت. در تجربیات دوستداران غذا بر اساس شاخص های فعالیت ها و تجربیات بصری، توکیو در صدر فهرست شهرهای پیشرو قرار گرفت و پس از آن بارسلونا و سپس دبی قرار گرفتند. 

 

خبرگزاری رسمی عراق:

بانک مرکزی عراق: هیچ محدودیتی برای اموال خارج از کشور وجود ندارد

رئیس بانک مرکزی عراق گفت که بانک فدرال و خزانه داری امریکا به همه درخواست ها و نیازهای عراق به دلار پاسخ می دهند و هیچ محدودیتی برای اموال عراق در خارج از کشور وجود ندارد.

علی العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق گفت که بانک مرکزی عراق اوایل ماه آتی در دبی نشستی با خزانه داری امریکا و بانک فدرال امریکا خواهد داشت .

عراق موفق به افتتاح 40 حساب برای بانک های عراقی در بانک های خارج از کشور شده و راه حل های ریشه ای برای پایان قاچاق دلار وضع کرده است.

رئیس بانک مرکزی عراق گفت که واردات با ین ژاپن و یورو مدتی است که آغاز شده و واردات با درهم امارات از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

روسیا الیوم:

 آغاز آتش بس میان اسرائیل و حماس در غزه

هزاران نفر از فلسطینیان شرق دیر البلح، خان یونس و رفح با آغاز آتش بس در غزه و پس از 48 روز پی در پی حملات اسرائیل به سمت منازل خود رفتند.آتش بس موقت میان دولت اسرائیل و جنبش حماس در نوار غزه آغاز شد.

این آتش بس به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت و قابل تمدید است.جنگنده های اسرائیلی از مناطق جنوبی نوار غزه عقب نشینی کردند و ورود کامیون های سوخت از مصر به غزه از طریق گذرگاه رفح آغاز شد.بر اساس توافق، تحرک هواپیماهای اسرائیلی بر فراز غزه، روزانه شش ساعت، باید متوقف باشد.

این آتش بس میان اسرائیل و حماس در نوار غزه به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

 

الفرات نیوز: 

بغداد نامزد پایتخت گردشگری عربی 2025

وزیر فرهنگ عراق از نامزدی بغداد برای پایتختی گردشگری عربی در سال 2025 خبر داد.

 احمد فکاک البدرانی، وزیر فرهنگ عراق روز پنجشنبه اعلام کرد که بغداد نامزد شده تا پایتخت گردشگری کشورهای عربی در سال 2025 باشد.  وزیر فرهنگ عراق طی سخنانی در مراسم جشن سالانه روز بغداد که تحت نظارت نخست وزیر عراق و با حضور تعدادی از وزرا و نمایندگان پارلمان برگزار شد، گفت: بغداد خانه صلح است و در سایه دولت بخشنده ای که آستین های خود را بالا زده است، با کار پیوسته شبش را به روز تبدیل کرده است.

وی افزود: بغداد برای انتخاب شدن به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عربی در سال 2025 نامزد شده و امیدواریم این عنوان را کسب کند.

 

الخلیج اونلاین: 

بیش از 16 میلیارد دلار مازاد تراز تجاری قطر

مجموع صادرات قطر با احتساب صادرات کالاهای داخلی و صادرات مجدد در سه ماهه سوم سال جاری به حدود 25 میلیارد دلار رسید.

تراز تجاری کشور قطر در سه ماهه سوم سال 2023 به 60.9 میلیارد ریال (16.73 میلیارد دلار) مازاد دست یافت. بر اساس داده‌های سازمان برنامه‌ریزی و آمار قطر، ارزش مجموع صادرات قطر با احتساب صادرات کالاهای داخلی و صادرات مجدد در سه ماهه سوم سال جاری به 89.8 میلیارد ریال رسید که 43.8 میلیارد ریال معادل 32.8 درصد نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته کاهش داشت.

بر اساس این داده ها، ارزش واردات قطر در مدت مشابه 28.9 میلیارد ریال بوده که نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته 2.5 میلیارد ریال معادل 8.1 درصد کاهش داشته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها