|

العالم فی 60 ثانیة

از بازگشت ساکنان جنوب لبنان به خانه‌هایشان تا طراحی نقشه راه برای دستیابی به امنیت آب پایدار در کشورهاى عربى

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم، القدس العربی و الخلیج اونلاین.

از بازگشت ساکنان جنوب لبنان به خانه‌هایشان تا طراحی نقشه راه برای دستیابی به امنیت آب پایدار در کشورهاى عربى
خبرنگار: ذلفا معیل

الخلیج اونلاین: امضای  توافق‌نامه اقتصادی میان الجزایر و عربستان

عربستان سعودی و الجزائر در راستای افزایش همکاری و سرمایه گذاری بین دو کشور، 8 توافق نامه در بخش های مختلف را امضا کردند.

این توافق نامه در فعالیت های مجمع تجاری عربستان و الجزائر که توسط اتحادیه اتاق های بازرگانی عربستان برگزار شد، امضا شده است.

در این مجمع، 8 توافق نامه بین اتحادیه اتاق های بازرگانی عربستان و شورای نوسازی اقتصادی الجزائر و شرکت های عربستان سعودی و الجزائر در بخش های بازرگانی، سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات و شتاب دهنده های کسب و کار، خدمات حوزه گردشگری، وقطعات یدکی ثبت شده است.

 

القدس العربی: بازگشت ساکنان جنوب لبنان به خانه‌هایشان 

آوارگان مناطق جنوب لبنان همزمان با آغاز آتش بس در غزه و آرامش نسبی در مرز لبنان و اسرائیل به مناطق خود بازگشتند.

از زمان آغاز آتش بس در نوار غزه، روستاها و مناطق مرزی در جنوب لبنان شاهد آرامش نسبی است.

روستاهای جنوب لبنان در پی درگیری اسرائیل و حزب الله، شاهد آواره شدن ساکنان خود بود که به مناطق امن تر در جنوب لبنان به ویژه شهر صور رفته بودند.

حدود 46 هزار و 325 نفر که اکثر آنها از مناطق جنوب لبنان و سایر مناطق در کشور هستند به دلیل حوادث و رویدادهای مناطق جنوبی آواره شدند.

 

عکاظ عربستان: طراحی نقشه راه برای دستیابی به امنیت آب پایدار در کشورهاى عربى

شرکت کنندگان در پنجمین کنفرانس آب عربی که همزمان با پانزدهمین نشست شورای آب وزیران عربی که در ریاض، پایتخت عربستان، تحت شعار "هدف ششم - چالش ها و فرصت ها" بر اهمیت دستیابی به چشم انداز آینده برای دستیابی به امنیت پایدار آب در جهان عرب تاکید کرد.

این کنفرانس طی دو روز با حضور وزرای آب، منابع آب و آبیاری کشورهاى عربى به همراه هیئت‌هایی از کشورهای عربی، سازمان‌های منطقه‌ای و کارشناسان و متخصصان با هدف تقویت همکاری مشترک در زمینه های مختلف آبی برگزار شد.

در بیانیه پایانی، شرکت کنندگان بار دیگر بر کاربرد اصول و مفاهیم مدیریت یکپارچه منابع آب تاکید کردند. 

 

الامارات الیوم: دبی بزرگترین مرکز سبز جهان 

مدیر عامل مرکز داده برای راه حل های یکپارچه (Moro) Digital Dewa، بازوی دیجیتال اداره برق و آب دبی محمد بن سلیمان گفت:  این مرکز به بزرگترین مرکز داده سبز در جهان تبدیل شده است که با انرژی خورشیدی کار می کند. 

بن سلیمان در جریان مجمع آینده دیجیتال دولت پایدار که توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال برگزار شد، گفت که این مرکز که در پارک خورشیدی محمد بن راشد آل مکتوم در دبی فعالیت می کند و ظرفیت تولید 100 مگاوات دارد .

مدیرکل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و دولت دیجیتال، مجید المسمار، گفت که فناوری‌های دیجیتال ثابت کرده‌اند که می‌توانند بخشی از استراتژی‌های جهانی برای مقابله با چالش تغییرات اقلیمی باشند.

 

الحره: تأثیر جنگ غزه بر اقتصاد عراق

موسسه رتبه بندی اعتباری «مودیز» ضمن حفظ رتبه «CAA1» برای عراق، هشدار داد که درگیری بین اسرائیل و حماس و گسترش دامنه جنگ، امکان دارد بر عراق پیامدهای مهمی داشته باشد.

این موسسه اعلام کرد که تداوم درگیری بین اسرائیل و حماس همچنان در درجه اول، بر غزه متمرکز است اما با تشدید آن در منطقه، پیامدهای اقتصادی بر عراق خواهد داشت.

این موسسه افزود که هرگونه تشدید تنش ها در منطقه راه های حمل و نقل دریایی از طریق تنگه هرمز که بخش اعظم صادرات نفتی عراق از آن انجام می شود، را تهدید می کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها